Gå til innhold

Hva er problemet med Radeon og CS?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har for ikke lenge siden kjøpt meg nytt skjermkort.

Hadde hørt mye bra om ATI for tida, så derfor gikk jeg for et Sapphire Radeon 9700pro. ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl )

La inn Splinter Cell og Battlefield 1942, og ble meget fornøyd med ytelsen der, men så kommer problemet. Kortet har jo dårligere ytlese i Counter-Strike enn mitt gode gamle Geforce 2MX. Noen som har noe hjelp å kommme med? Kanskje har noen hatt liknende problemer?

Mitt system:

Duron 1300 mhz (133mhz bus, 12x)

Abit KT-133Raid (eller.no, tror jeg)

Sapphire Radeon 9700 Pro

256MB DDR SD-ram (@133mhz)

IBM 30GB ATA 100, 7200rpm

Cnet 10/100Mbit Fast ethernet adapter

Creative Soundblaster live! 5.1

Kjører Win XP Professional, og Catalyst 3.2 drivere

MvH, Truls!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har prøvd både OpenGL og Direct3D. Skrudd opp og ned oppløsninga. Installert/avinstallert forskjellige skjermkortdrivere. Installert Dx 9.0a for å sjekke om det gjorde ting bedre, men den gang ei. Formaterte Hd og la inn win på nytt uten forandring. Prøvd alle mulige innstillinger (tror jeg) med Antialiasing (0x-6x), Antiscopic Filtering (0x-16x), Vertical sync (av/på).. :shrug:

Jepp, jeg er egentlig gått litt tom for ideer om hva det kan være..

Litt kjedelig med skjermkort til 3000 og en fps som hopper mellom 99 og 20 på CS :(

Lenke til kommentar
et tips:

GI skitt i Cs, det er gammelt og utdatert...men kanskje d ligger en patch til spillet en plass som gjør at Radeon funker skikkelig der...

men som sagt...CS er GAMMELT!!!!!

Selv om CS er gammelt så betyr ikke det at det er dårlig...

Halflife ble vel utgitt en gang i 98-99 (selv om cs har hatt noen grafiske oppdateringer) så det er da merklig at det ikke skal gå flytende på den nyeste hardwaren på markedet.

Lenke til kommentar

Hvis d er fpsen som er problemet kan d være vsync som står på... jeg vet faktisk ikke om radeon har vsync...

Jeg har bare hadd ge-force4.. der fikk jeg dårligere fps enn mitt gamle radeon 7000(lånt): På radeon 7000 kortet var fps oppe i 99 konstant og med gf-kortet var jeg konstant på 60

Etter å ha slått av VSYNC fikk jeg 100 fps konstant

Lenke til kommentar
Hvis d er fpsen som er problemet kan d være vsync som står på... jeg vet faktisk ikke om radeon har vsync...

Skrev vel rett over at jeg har prøvd vsync både på og av tror jeg. Måtte skru vsync av for å få 99fps med GF2MX kortet mitt.

du vet at det nettopp har kommet ny driekt x 9 bå grunn av maglende support for radeon??

last ned dirrekt x på nytt . kan hjelpe

Har den nyeste DirectX-versionen, og når ikke det funka no bedre lasta jeg noen fixer fra http://guru3d.com , men det gjorde ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Nei, Via 4in1 Hyperion hjalp ikke i det hele tatt. :(

Til en lengre oppe: Half Life blei gitt ut i '96 trur eg :D  er eldre en mange trur...

Har det ikkje vert en patch du må laste ned for (iallefall eldre) radeon kort for å få dei til å funke skikkelig i CS/HL?

Hvis jeg trenger det, hvor er det da mulig å laste ned?

Lenke til kommentar

Sitter med akkurat samme problemet !

Jeg har sjekket litt rundt på alle mulige sider, og det virker som HL/CS har problemer med Catalyst 3.2 driverne.

Det du kan prøve (dersom du er nødt til å ha det igang omgående) er å legge inn Catalyst 3.1 eller 3.0. Dersom du har tålmodighet til å vente en liten stund så er Catalyst 3.3 drivere på vei fra ATI, hvor visstnok problemene med grafikkmotoren til HL skal være fikset.

---------------

Tips 2:

Dersom du ikke vet det så har XP en liten bug. I alle spill vil XP sette ned skjermoppdateringsfrekvensen til 60hz, og dermed vil da fps i HL/CS begrense seg til max 60fps. Dette kan unngås ved å laste ned Reforcer. Der kan du stille inn hvor høy oppdateringsfrekvens det skal være i de forskjellige oppløsningene... (fps vil uansett begrense seg oppover til 100 noe som er maks for grafikkmotoren)

Håper det kan være til noe nytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...