Gå til innhold

"Crysis-PC" til 5000 kr. Mulig?

Anbefalte innlegg

Har satt opp dette opsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43772

HK: MSI P45 Neo

CPU: C2D E8400

GPU: Asus ATI Radeon HD 4850

RAM: OCZ Gold XTC 4GB PC6400

HDD: Seagate Barracuda 500GB 7200 RPM

+ Kabinett m/460W PSU og en Samsung DVD-brenner

Total pris: ca 4900,-

Går dette bra sammen, og kan jeg forvente ok gamingytelse av dette? Eventuelt noen som har andre forslag til oppsett for en fattig gamer?

Endret av dredg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har satt opp dette opsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=43772

HK: MSI P45 Neo

CPU: C2D E8400

GPU: Asus ATI Radeon HD 4850

RAM: OCZ Gold XTC 4GB PC6400

HDD: Seagate Barracuda 500GB 7200 RPM

+ Kabinett m/460W PSU og en Samsung DVD-brenner

Total pris: ca 4900,-

Går dette bra sammen, og kan jeg forvente ok gamingytelse av dette? Eventuelt noen som har andre forslag til oppsett for en fattig gamer?

Ser ut som en grei spill-pc det der. Har omtrent samme CPU (E6600@3ghz) og samme minne som du har valgt. Strømforsyningen holder hvis den er av nogen lunde god kvalitet. Du klarer lett Crysis på med/high med spillbar FPS.

Hadde et 8800GTX som tok kvelden for noen mnd siden. Kjøpte meg et 4850 som erstatning og er meget fornøyd, det yter noen prosent bedre enn 8800GTX kortet. Ble så fornøyd at jeg kjøpte ett til.. :)

Lenke til kommentar

Det kabinettet der var da grusomt stygt. Og kabinett med 460w psu til 550 kroner virker rett og slett litt for billig. Skal du ha et brukbart kabinett med innebygd strømforsyning til en grei pris, er Antec Sonata III å anbefale. Det har fått gode anmeldelser, og er veldig bra til prisen.

Ellers ser det veldig bra ut, og hvis du absolutt vil under 5000 kroner, kan du jo bytte prosessor til for eksempel E5200 eller E7200.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Hvor stor forskjell er det snakk om mellom Asus P5Q Pro og MSI P45 Neo, og er det verdt å betale for den forskjellen? Og mellom OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 og Kingston DDR2-667?

Har en tråd oppe med lignende PC og pris-klasse og lurer på om den jeg har satt opp måler seg med den du har satt opp?

Er ikke meningen å kuppe topic, men hvis den du har satt opp er både raskere, billigere og mer stabil så bytter jeg heller til ditt oppsett.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73188

PS min er uten skjermkort også!

Lenke til kommentar
Det kabinettet der var da grusomt stygt. Og kabinett med 460w psu til 550 kroner virker rett og slett litt for billig. Skal du ha et brukbart kabinett med innebygd strømforsyning til en grei pris, er Antec Sonata III å anbefale. Det har fått gode anmeldelser, og er veldig bra til prisen.

Ellers ser det veldig bra ut, og hvis du absolutt vil under 5000 kroner, kan du jo bytte prosessor til for eksempel E5200 eller E7200.

Takk for kabinettipset, har byttet nå. Da begynner jo dette å se veldig greit ut, eneste er at jeg er litt usikker på hovedkortet, men det har vel ikke så mye å si for en som ikke skal clocke?

Lenke til kommentar

Mist viftene er vel kabinett-vifter, som kanskje er litt luksus spesielt hvis man ikke skal overklokke noe spesielt? Bedre flyt av luft inne i kabinettet og bedre overall-temp?

Tør ikke uttale meg om vifter siden jeg er også grønn, men er litt overbekymret for CPU så jeg sjekket testene og den var rimelig bra i følge hw.no testen.

Jeg har litt større budsjett enn du har med tanke på at jeg ikke trenger skjermkort så jeg slo meg litt løs i den grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...