Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor lover ADSL til nesten alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jah.. Hørt det før.

 

Jeg blir ikke fornøyd før jeg har fiber rett i veggen til prisen av ADSL.

 

Men jeg tror jeg er ganske gammel før det skjer, med Telenor bak spakene ja...

 

Totalt sett ligger jo hele verden etter utviklingen. Vi kunne hatt internett via ISDN mange år før modemet ble introdusert for forbrukere og ADSL omtrent når ISDN ble innført.

 

Men ingen trodde vel at internett skulle ta av slik det har gjort. Vet ikke helt hvem jeg skal gi skylda for det...

 

Men jeg er bare gretten, det er morgen. *gjesp* :shrug:

Lenke til kommentar

det er så dårlig av telenor dem setter opp prisene mens konkurentene setter prisen ned :lol: og jeg regner med at det er for å dekket tapet på en milliard mindre i kassa i år en i fjord mens dem faktisk tjener mangfoldige kroner.. .per idag... det er så dårlig og jeg sier en ting vent heller i en månede etter sentralen er klargjort sjekk tilbud fra nextgentel eller tele2 som er billigere en tiscali og telenor selv om tiscali er bedre i og med at dem har store deler av euro linja.. :)

Lenke til kommentar
det er så dårlig av telenor dem setter opp prisene mens konkurentene setter prisen ned :lol: og jeg regner med at det er for å dekket tapet på en milliard mindre i kassa i år en i fjord mens dem faktisk tjener mangfoldige kroner.. .per idag... det er så dårlig og jeg sier en ting vent heller i en månede etter sentralen er klargjort sjekk tilbud fra nextgentel eller tele2 som er billigere en tiscali og telenor selv om tiscali er bedre i og med at dem har store deler av euro linja.. :)

 

Hvorfor vente en måned med og bestille f.eks fra Bluecom eller Tele2 da?

NGT bygger ut eget og har ingenting med denne utbyggingen og gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg er så drit lei telenor og de F**** løftene deres, vi ble lovet ADSL for 2 år siden (jeg bor et par mil fra oslo) nabo sentralen fikk det, sentralen til 19 bønder fikk det, hvor EN, 1!!!, av den bestilite ADSL. Vi er ca hundre 200 folk på denne sentralen hvor 50 vil ha adsl, men de er genier nok til og ikke melde seg på som intriserte på noen av listene. det eneste stedet det er meldt på er på firstmile og de får det nok ike igang her før "tredje runde" som de kaller det, og det blir vel neste år det da.

 

F*** ta telenor!!! (fattern jobba der i 25år) men han får jo ikke gjort noe med det, selv om han er i stand til og oppgrader sentralen har han ikke tilgang til sentralen, uten lov fra telenor (jobber nå i bravida).

 

jeg blir så drit lei....

Lenke til kommentar
Jeg er så drit lei telenor og de F**** løftene deres, vi ble lovet ADSL for 2 år siden (jeg bor et par mil fra oslo) nabo sentralen fikk det, sentralen til 19 bønder fikk det, hvor EN, 1!!!, av den bestilite ADSL. Vi er ca hundre 200 folk på denne sentralen hvor 50 vil ha adsl, men de er genier nok til og ikke melde seg på som intriserte på noen av listene.

 

Og da skal noen satse penger på og bygge ut for de 50 stk som ikke gidder og melde sin interesse men alikevel ønsker seg ADSL?!

Og disse tallen du kommer med er tydeligvis bare tullprat uten ende.

Hvilken sentral har 19 brukere og er utbyggd for ADSL med bare en kunde?!

Lenke til kommentar

ok, kan inrømme at det ikke akkurat er nøyktige tall, og jeg vet ikke hvem sentral de j***** bønda er koblet til, men poenget er at de bor ca 3-4 kilometer unna, og ikke akkurat tettbebygd, mens jeg bor mitt i et boligstrøk med noen hundre husstander bortover. og jeg synes det er dårlig gjort av telenor og bygge ut alle nabo sentralene og liksom glemme sagmoen. Huff... P.s Ganske siker på at den sentralen er under 50 hustander koblet til. Urettferdig.

 

edit: forresten så står det på telenor.no når han sjekker tlf nr sitt at det ikke er tilgjengelig med adsl, og at ingen planer e lagt for utbygning. Men han sitter med onlineadsl og surfer dag og natt...

Liker ikke telenor jeg...

Lenke til kommentar
ok, kan inrømme at det ikke akkurat er nøyktige tall, og jeg vet ikke hvem sentral de j***** bønda er koblet til, men poenget er at de bor ca 3-4 kilometer unna, og ikke akkurat tettbebygd, mens jeg bor mitt i et boligstrøk med noen hundre husstander bortover. og jeg synes det er dårlig gjort av telenor og bygge ut alle nabo sentralene og liksom glemme sagmoen. Huff... P.s Ganske siker på at den sentralen er under 50 hustander koblet til. Urettferdig.

 

edit: forresten så står det på telenor.no når han sjekker tlf nr sitt at det ikke er tilgjengelig med adsl, og at ingen planer e lagt for utbygning. Men han sitter med onlineadsl og surfer dag og natt...

Liker ikke telenor jeg...

 

Med mindre noen har sponset utbyggingen kan du være rimelig trygg på at disse "bøndene" var mye mer hyppe på ADSL enn de som er koblet til din sentral.

Og det er nok maaange fler en femti kunder tilkoblet i og med de har funnet kundegrunnlag for en utbygging.

Vel, Telenor Networks bygger ut ADSL i stor skala så jeg ser ingen grunn til og rakke ned på en utbygger som satser.

Du har sjekket med de nyeste listene som er lagt ut over utbyggingsplanene?

 

http://agvg.com/adsl/utbygging/

Lenke til kommentar

Nei, jeg synes det er bra det telenor driver med, men jeg likte ikke at vi ble lovet adsl men vi fikk det ikke. Jeg liker ikke telenor, men det er de som bygger ut mest og det skal de ha kreditt for. "Bønnene" som du kallte dem, har det for lett i norge... kanske en diskusjon jeg burde ta en annen gang :)

 

Anyway, Synes de kunne bygd ut overalt jeg, så hadde alle vært blide og telenor hadde vært helten, om det bare blir en drøm får fremtiden vise... :roll:

Lenke til kommentar

Går det ann, i så fall hvordan kan man få til det og hvor mye vil det koste ca. ??

 

Det går ann det, Luster Kommune i S og F har punget ut for og få Telenor Networks til og bygge ut samtlige sentraler i kommunen.

Hvis du går inn på sidene til Jara som er salgsleddet til Telenor Networks så finner du endel info om hva som kreves for og få de til og bygge ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...