olebrann3 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 hei, vi har nettopp fått oss en chihuahua som er 9 uker gammel... Vi lurer på om noen vet når en "skal" begynne å trene på sitt og dekk og slike ting? Noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 hei, vi har nettopp fått oss en chihuahua som er 9 uker gammel... Vi lurer på om noen vet når en "skal" begynne å trene på sitt og dekk og slike ting? Noen som har erfaringer? Når vi hadde hund selv fulgte vi kurs oppsett. Jeg sier ikke du skal melde deg på dette, men de anbefalte at hunden var mellom 5-8 mnd gammel. Regner med at du kan klare å lære hunden din det tidligere, men antar at det er en grunn til kursholdernes tidsgrense, men ingen konkret fakta kilde. Vi holdt oss til denne tidslinjen (skal sies at vi da har en labrador og ikke en chihuahua) og dette fungerte flott for vår del. Vi er forværter (som vil si at vi kun er i besittelse, men hunden må delta på oppsatte konkurranser o.l.) og den har vunnet eller kommet på top 5 i alle konkurranser. Kan være gener, men uansett, der har du hvertfall et givende resultat for labrador. Jeg regnet ikke med å få iverksatt "sitt" de første 10 ukene hvertfall. Men hvis andre har andre erfaringer skal jeg ikke nekte, forteller kun om min egen erfaring, og familiens informasjonskanaler. Lykke til Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Sålenge valpen er trygg hos dere og ikke har problemer med å være ute og sånt, så ville jeg kontaktet de aktuelle i området og hørt når de evt. har kurs, og når dere får lov til å være med. Intet problem å gå kurs med valper på 3 mnd! Men; det krever at du har en flink instruktør som forstår at valpen trenger korte økter og ikke kan jobbe 1,5 time sammenhengende Startet på kurs tidlig med yngste hunden min her nå, og angrer absolutt ikke. Føler jeg "mistet" mer med den eldste, som ikke kom på valpekurs før hun var ca 5 mnd (det var pga. hun brakk benet, så hadde ikke mye valg). Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg lærte Diesel sitt etter å ha hatt han i ei uke ca Gi labb tok vi neste uke, "dekk" kom vel etter tre uker, "bli" fire.. osv.. Lærte ikke alt med en gang Lenke til kommentar
olebrann3 Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Jeg lærte Diesel sitt etter å ha hatt han i ei uke ca Gi labb tok vi neste uke, "dekk" kom vel etter tre uker, "bli" fire.. osv.. Lærte ikke alt med en gang da er det bare å begynne å prøve da:P Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jepp Husk godbiter da.. småååå biter :!: De blir jo mette av en liten pølsebit de små der..hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå