Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Jeg skal kjøpe nytt kabinett.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et NoiseControl Chieftec kabinett som var for salg på microplex for en del år siden. Jeg liker kabinettet veldig godt, men jeg har aldri vært helt fornøyd med støydempingen pga det ikke var noe spesiell demping for harddisker eller noe slikt, kun matter i veggene.

Jeg har lyst å kjøpe nytt kabinett, men er ikke helt sikker på hva jeg burde velge.

En ting er at jeg vil ha det kjølig, en annen ting er at jeg vil ha det stille.

I tilegg vil jeg også ha god plass for kabler, eller gode løsninger for skjuling av kabler.

Og selvfølgelig, mulighet for mer enn 1 3.5 og 1 5.25. Tyngden på kabinettet er egentlig ikke så farlig så lenge det ikke er så tungt at jeg føler jeg flytter på vaskemaskiner på 120 kilo :!:

Jeg har funnet to kabinetter som ser ganske lovende ut:

Zalman Z-Machine GT1000

Dette er bygget for god luft gjennomstrømning, har støydemping på harddisker, og har et ganske kult utseende. Det har verktøyfri installasjon av harddisker, og skal være bygget av lyd-dempende materiell?

Antec p190 + 1200 (2 stk PSU på totalt 1200 watt)

Dette er bygget med separat rom for 2 PSU og 4 harddisker, en PSU er beregnet på hovedkort og skjermkort++, den andre for optiske enheter og harddisker. Det har god løsning for skjuling av kabler, og ut ifra demonstrasjonen ser det ut som at luft gjennomstrømningen er bra. Sillikon feste for støydemping av totalt 6 harddisker, og et "rent" og stilfullt utseende.

Jeg har sjekket litt rundt for å se om noen har sammenlignet disse to kabinettene, uten hell. Alle tester jeg har lest ser ut til å gi dem topp karakterer og ingen spesielle negative sider utenom selvfølgelig prisen :p

Jeg håpet på at noen med erfaring fra begge disse kabinettene kunne gi meg noen pekere og tips som jeg burde sjekke før jeg bestemmer meg om hvilket jeg vil kjøpe?

Kansje til og med om det er noen andre kabinetter som kunne interessere meg?

Takk på forhånd.

Endret av Caffi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei:)

Jeg har et Antec 900 Kabinett, UTROLIG fornøyd med det... Det er en bryter til alle viftene så du kan styre dem manuelt, luft gjennomstrømmingen og kjølingen i kabinettet er verdens kjent.. Et veldig populært Gamer kabinett.. Dessuten er det et driiiiiiit kult kabinett;)

Lenke til kommentar

Jeg har selv Antec P182, og er kjempefornøyd. Er et bra kabinett, som demper støy bedre enn noe jeg har prøvd tidligere. Men man må slå av viftene da, evt erstatte dem da de bråker helt sinnsykt. Det er mange som klager på at det er trangt, men det er ikke det jeg opplever. Genialt kabinett å bygge i, da det har gode løsninger for kabling.

Hvis du er interresert i et kabinett med vindu, så er det en smal sak å sette inn det ! Følg med. Jeg setter om ikke alt for lang tid opp en Worklog hvor jeg skal sette inn vindu og vannkjøling i kabinettet :thumbup:

Jeg anbefaler ialf dette kabinettet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...