Mongotryne Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) skulle oppdatere virusprog mitt og fikk beskjed om at jeg måtte ta en update på xp...siden jeg aldri slår av pcn x) så har det ikke blitt automatiske oppdateringer så jeg gjorde det manuelt og oppdaterte med servicepack 3.....når jeg igjen starta pcn er systeme fucka opp... har helt ny razer mus som funka før updatn og nå kan den ikke engang dobbelt klikke. prøvde å starte pc'n på nytt,trykte på f8 for å stille tilbake pc'n..men det gikk ikke..uansett hvilket alternativ jeg gikk inn på spurte pcn om hvilket opperativsystem jeg ville starte...Har bare xp innlagt så jeg trykte på det..da skjedde det ikke mere enn at pc'en slo seg på helt vanlig...Hva skal jeg gjøre..har tenkt å bare ta backup å formatere hele pc'n .. men om det er annet å gjøre prøver ejg det først. Endret 7. november 2008 av Mongotryne Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Har du original og registrert "Cd-key" "Serial-key" ? Hvis du har "pirat" versionen av xp er det ikke veldig unormalt å få slike reaksjoner på windowns ved SP3 oppdatering. Har selv opplevd det, sammen med et par kompiser. Regner med at du har pirat, pga hvis du har original er det vel strengt tatt bare å "reparere" med den originale versjonen du besitter. Hvordan oppsett har du? Hvis du kjører "pirat" eller generelt (i og med at windows suger kølle og digger å fucke seg) lønner det seg altdig å lage egen partisjon til windows+obligatorsike programmer. Som hvis du har en 250 gb hardisk, så la ca 50 gb være til windows og programmer alene. I og med at windows suger kølle kan man fortsatt ha filene du lagret på den andre partisjonen uten problemer når du formaterer og installerer windows på nytt på den ensomme windows partisjonen. Men uten å snakke om mine egne strategier, så installerte jeg for en tid siden SP3 selv, og fikk den kjente "windows blue-screen" etter installasjon. Men jeg hadde ikke mye vital data på denne partisjonen, så valgte å formatere hele dritten. Har ikke hørt, eller erfart noen generell løsning på dette problemet. Lykke til Lenke til kommentar
Mongotryne Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Har du original og registrert "Cd-key" "Serial-key" ? Hvis du har "pirat" versionen av xp er det ikke veldig unormalt å få slike reaksjoner på windowns ved SP3 oppdatering. Har selv opplevd det, sammen med et par kompiser. Regner med at du har pirat, pga hvis du har original er det vel strengt tatt bare å "reparere" med den originale versjonen du besitter. Hvordan oppsett har du? Hvis du kjører "pirat" eller generelt (i og med at windows suger kølle og digger å fucke seg) lønner det seg altdig å lage egen partisjon til windows+obligatorsike programmer. Som hvis du har en 250 gb hardisk, så la ca 50 gb være til windows og programmer alene. I og med at windows suger kølle kan man fortsatt ha filene du lagret på den andre partisjonen uten problemer når du formaterer og installerer windows på nytt på den ensomme windows partisjonen. Men uten å snakke om mine egne strategier, så installerte jeg for en tid siden SP3 selv, og fikk den kjente "windows blue-screen" etter installasjon. Men jeg hadde ikke mye vital data på denne partisjonen, så valgte å formatere hele dritten. Har ikke hørt, eller erfart noen generell løsning på dette problemet. Lykke til Jeg er ingen pirat på Xp nei ... Har tatt backup for ikke så lengesiden så er ikke mye å ta backup på..hadde 250gb hardisk men satte inn en til, så jeg har 500gb hardisk til filer og 250gb med windows oppsett... Det enkleste blir vel bare å boote med cd'n å innstalere alt pånytt? Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Det enkleste i form av at "det jeg ville gjort"....Ja. For min del, vil jeg ikke gi deg noen konkret svar på hva feilen kan være, eller hvilke løsning som er best. Men etter som jeg ser det, at det ikke er noen kritisk data som går tapt, ser jeg ingen grunn til å formatere den gitte "windows" partisjonen. Hvis det er kritisk data på denne partisjonen som du absolutt vil ha, kan du jo koble den til en annen pc, og plukke ut det som er verdt å ta vare på fra denne, for så å formatere og tilbakeføre. Men det er vel en eller annen som har vært utenfor dette eksakte problemet før som kanskje kan hjelpe her inne. Men hvertfall, jeg prøvde Good luck chuck! Lenke til kommentar
Mongotryne Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Det enkleste i form av at "det jeg ville gjort"....Ja. For min del, vil jeg ikke gi deg noen konkret svar på hva feilen kan være, eller hvilke løsning som er best. Men etter som jeg ser det, at det ikke er noen kritisk data som går tapt, ser jeg ingen grunn til å formatere den gitte "windows" partisjonen. Hvis det er kritisk data på denne partisjonen som du absolutt vil ha, kan du jo koble den til en annen pc, og plukke ut det som er verdt å ta vare på fra denne, for så å formatere og tilbakeføre. Men det er vel en eller annen som har vært utenfor dette eksakte problemet før som kanskje kan hjelpe her inne. Men hvertfall, jeg prøvde Good luck chuck! har MASSE å ra vare på x) har aaaalt på pcn min : ) men siden jeg har egen hardisk for system formaterer jeg bare den disken .. så har jeg all musikk,bilder,video osv på hardrive E. Lenke til kommentar
Mongotryne Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 avinnstalerte sp3 , musa funker igjen men pcn jobber tregt osv.. skrev chkdsk i kjør feltet og fant ut at det magnglet filer i oppsettet ..fikk fiksa det =) så med en opprydning på pcn og kanskje en fragmentering skal vel alt bli bra tenker jeg... hvis ikke er d bare å finne fram windows cd og boote = ) Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Kjører selv pirat på et par av mine PC'er, men har ikke opplevd trøblet du hadde, og jeg installerte sp3 både på mine lovlige 2 og mine ulovlige 2. Vil helt klart anbefale en update til sp3 (selvfølgelig med selektiv update) Tror muligens jeg ville forsøkt fixmbr, ccleaner, scan og defrag. I den rekkefølgen. Iom at du tross alt har to disker, minner jeg bare på om at det er mulig å legge "mine dokumenter" og swap på disk nummer 2. Lenke til kommentar
Mongotryne Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Kjører selv pirat på et par av mine PC'er, men har ikke opplevd trøblet du hadde, og jeg installerte sp3 både på mine lovlige 2 og mine ulovlige 2. Vil helt klart anbefale en update til sp3 (selvfølgelig med selektiv update) Tror muligens jeg ville forsøkt fixmbr, ccleaner, scan og defrag. I den rekkefølgen. Iom at du tross alt har to disker, minner jeg bare på om at det er mulig å legge "mine dokumenter" og swap på disk nummer 2. har lagt alle ''viktige'' filer på disk nr 2 ...trodde pcn ble fiksa igår kveld men neida... like klikk igjen ..skal jeg laste ned sp3 igjen da? fixbr ..mener du at jeg skal skrive det inn i kjør ? Lenke til kommentar
Korka Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg installerte også SP3 på min PC, men fikk aldri noe problemer i forhold til det..og ja, jeg er en Pirat! Lenke til kommentar
Mongotryne Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Jeg installerte også SP3 på min PC, men fikk aldri noe problemer i forhold til det..og ja, jeg er en Pirat! prøvde å innstalere sp3 pånytt..halveis i innstalasjonen fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde tilgang... så det begynte å avinnstalere men det gikk ikke helt.. tilslutt endte ejg med meldingen : windows er ikke fullstening oppdatert og vil kanskje ikke virke som det skal ... men det funker greit sålang... musa er fiksa etter at je kjøpte nytt tastatur å innstalerte driver... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå