Gå til innhold

Spørsmål om TVersity og PS3

QHamp

Anbefalte innlegg

Har installert TVersity på pc for streaming til PS3.

Streamingen funker problemfritt for filene som ligger på pc'en Tversity er installert på.

Men i TVersity sliter jeg litt med å kunne legge til foldere som er på andre pc'er i det lokale nettverket. Får beskjed om at jeg må ha en bruker med admin-rettigheter på pc'en som logger seg på Tversity. Jeg har gått inn på user-accounts og lagd en bruker med passord som har admin-rettigheter, men får fortsatt samme melding.

Noen som vet hva mer jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med du har Vista, da kan man i teorien også høyreklikke på fila/mappa og kjøre den som administrator? Vet dette kan være tilfellet ved mange feil. Man må kjøre den som administrator gjennom høyreklikk-feltet, selv om man er på en bruker som er administrator.

Lenke til kommentar

Om jeg går inn på Administrative tools -->Component services -->Services, så står TVersity som local service. Jeg har samme brukernavn og passord på begge pc'ene i nettverket.

Det er ikke slik at Tversity også må installeres på den andre pc'en?

Edit: Aha, tok litt tid før jeg skjønte det. Måtte inn på "log on" fliken, og endre fra "local system account" til "this account" (og legge inn en admin bruker). Holder altså ikke å lage en admin-bruke rmed passord for innlogging ved oppstart av XP. Da funker det fint!

Endret av QHamp
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trekker frem denne igjen...

Sliter med å få streamet medialinker (internett). Legger jeg inn en Youtube-link i TVersity og prøve rå spille av på PS3'en, får jeg melding "404 not found". Noen ide om hvorfor nettlinkene ikke funker? Noen innstillinger jeg bør sjekke? (Gjelder bare internettlinker via TVersity, surfing etc. på PS3 går fint)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...