Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Forskjeller på språk 1 og språk 2 VGS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det forstår jeg, men er det INGEN.. altså INGEN grunner til at man taper noe på å ta spansk 1?

nå prater jeg om alt! timetall, studiepoeng, osv.

jg vet at spansk 2 er for å lære mer siden man allerede har hatt det, men det må vel være noen andre fordeler?

Jeg vet ikke om dette er endret, men da jeg gikk på VGS (ca 2 år siden) hadde vi noe som het C-språk og B-språk. B-språk var vanskeligere og var ment for folk som hadde hatt det samme språket på ungdomsskolen. Forskjellen, bortsett fra vanskelighetsgraden, var at B-språk hadde man bare i de to første årene, mens C-språk måtte man ha i alle tre årene. Kanskje det er slik for spansk 1 og spansk 2 også?

Lenke til kommentar

Etter reformen har man uansett ikke noe andre fremmedspråk i tredje klasse. Det er derimot slik at man automatisk får B-språk (tysk/fransk/spansk 2) dersom man har hatt språk på ungdomsskolen.

Man må søke for å få C-språk om egentlig skulle hatt B-språk.

Om du er forholdsvis god, taper du neppe noe på å ha B-språk. Læreren vår kommenterte (etter at hun nektet alle å bytte over til C-språk), at B-språk fort var verdt en drøy karakter mer enn C-språk var.

(Nå er det kanskje ikke mange jobber som krever språkkunnskaper, men unektelig kjekt å ha i bakhånd i tilfelle man f.eks. skal jobbe for et firma som importerer varer fra Tyskland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...