Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil vente med å kritisere juryens avgjørelser etter Vikersund-helga, til vi har sett hva de velger å gjøre i Planica, men som meget hoppinteressert må jeg si at jeg er ganske skuffet etter lengdene som ble prestert i helgen.

 

Egentlig så er det mange gode hopp over 200, men alt for mange hopp som ender langt oppe i bakken.

 

Walter Hofer har preget skirenn i mange år, jeg håper at en ny tar over hans posisjon i kommende sesonger. Teknisk delegert burde senke skuldrene litt også i kommende skiflyvningsrenn.

 

Utsagnet til Hofer om at det ikke er mulig å hoppe 250 i Vikersund tror jeg kunne vært motbevist om ikke han selv hadde vært renndirektør.

 

Håper at ingen i FIS prøver å gjøre forskjell på Vikersund og Planica.

Uten tvil, så fremsto Vikersund som et av verdens beste hoppanlegg i helgen!

Endret av Pleya
Lenke til kommentar

Nå har jo Walter Hofer gått ut sagt at det ikke er mulig å hoppe 250 meter. Når han sier det så gjør han selvfølgelig alt han kan for at det ikke skal bli mulig.

 

Det virker som om du blir SKUFFET over at ingen hoppet 250.

 

M.a.o presterer du å syte på internett over at ingen satte ny verdensrekord med ca. 3-4 meter.

 

På tide å legge seg gitt.

Lenke til kommentar

Nå har jo Walter Hofer gått ut sagt at det ikke er mulig å hoppe 250 meter. Når han sier det så gjør han selvfølgelig alt han kan for at det ikke skal bli mulig.

 

Hofer er en idiot!

 

Jeg klarer virkelig ikke å skjønne hvorfor Hofer og en stor del av FIS-toppene i hopp ikke ønsker fremskritt velkomne. Ja, jeg skjønner argumentet som sikkerhet, men vi ser jo hvert bidige renn i skiflyging at det sjeldent er noe problem å stå. At Ahonen brakk halebenet på 240 i Planica burde ikke virke spesielt ille når Romøren stod fjellstøtt på 239. Man har heller ingen problemer på 246 i Vikersund, så at det er mulig å dra fra det sikkerhetsargumentet hver gang, uten å komme med et eneste nytt argument, er for meg uforståelig. Det virker som alle argumentene til syvende og sist dreier seg om sikkerheten til utøverne. Vel og bra det, men man må også ha i bakhodet at man ikke vil la sporten stagnere. Hoppsporten er nok omdiskutert som den er.

 

Når Hofer i tillegg mener det er umulig å nå 250 i Vikersund, så er det jo rimelig klart at han har bestemt seg for at det er uhørt og skal ikke finne sted. Man kan jo lure på hvor kjøpt og betalt han faktisk er. En ting er at Vikersund "annonserer" med hopp på 250 meter, som i seg selv er idiotisk. Jeg skjønner at de vil selge arrangementet for alt det er verdt, men ingen kan garantere ny verdensrekord. Hvis det er dette Hofer påpeker, og NRK mer eller mindre med vilje har misforstått han, så skal jeg tilgi han det, men det virker ikke slik. En annen ting er jo at en mann som Schlierensauer - hoppsportens yndling - selv tilsynelatende mener at 250 - eller verdensrekord i det minste - er mulig i Vikersund. Så kan man jo spørre seg hvem den gjengse hopppublikumer og -tilhenger tror mest på.

 

Jeg er langt fra skuffet over at det ikke ble satt verdensrekord denne helgen, men jeg er dypt skuffet over at FIS, representert ved Hofer, konstaterer at det nærmest er umulig. Han er selvfølgelig berettiget til å mene det, men personlig mener jeg at han burde ønske å ta hoppsporten til nye høyder, og da er en slik uttalelse lite gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Sikkerhet?

 

Men for faen! Når man har en stor bakke og driver med skiflyging er meningen å hoppe LENGST og ut bakken! Hva faen er vitsen med storbakke hvis man bare skal hoppe 20meter?

Ellers har han god kontakt med kompisen sin schleirensblabla og andre, og dere vet at schlieren er en jævla pyse og vil ikke hoppe langt, så det fikser Hofer. Lav fart = gevinst for pussyene av østerriker.

 

Nei fuck Hofer. Skjønner virkelig ikke hva han fortsatt gjør der, ødelegger hele sporten svinet av østerriker.

Lenke til kommentar

Ellers har han god kontakt med kompisen sin schleirensblabla og andre, og dere vet at schlieren er en jævla pyse og vil ikke hoppe langt, så det fikser Hofer. Lav fart = gevinst for pussyene av østerriker.

 

Leser du hva du selv skriver, eller er du så tårevåt i øynene at fingrene treffer noen tilfeldige taster?

 

Jeg spør fordi det virker som om det rabler for deg.

Lenke til kommentar
Egen kategori for årets VM i vintersport opprettet

Dette var en stor suksess både under OL og da vi hadde VM på hjemmebane, så vi prøver igjen. De neste par månedene er stappfulle av diverse verdensmesterskap, og av erfaring vet vi at det blir masse liv her inne når mesterskapene er rundt hjørnet. Opprett tråder for enkeltøvelser, tippekonkurranser og øvrige diskusjoner slik det passer dere. Sørg også for å trykke på "Follow this forum", da får dere øyeblikkelig varsel om nye tråder. Bruk kategorien for alt den er verdt!
Lenke til kommentar

Settes ut av laget blir feil. De skal til Harakov. Enda en skiflygingsbakke. De har virkelig ikke noe behov for å dra dit og hoppe skiflyging. Synes Støckl er en veldig bra trener for det norske hopplandslaget.

Hvorfor skal vi sende tre hoppere som kan ta VM gull til en bakke og et renn som egentlig ikke betyr noe for noen av dem? Hilde, Bardal og Jacobsen har visst at de er i form.

 

Om du så på rennet i går så sa vel både Bredesen og Evensen at det er noe helt annet å hoppe i skiflyging kontra K120. Derfor settes de ut av laget til neste helg. Vanskeligere er det ikke.

Endret av Emils.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...