Mchansern Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Slik jeg har forstått det gir alle fem tre poengscorer. De gir for sats(?), flyvning og landing. Så regner de disse sammen (eller gj.snitt?) for å finne poengsummen den dommeren gir. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Fra han forlater hoppkanten til han er over fallgrensen ja. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Det er ingenting å diskutere engang. Gi opp. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 En dommer gir ingen poengsum. Han har tre forskjellige ting han ser på, og trekker poeng ifra hvert av elementene. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg ønsker at dommere fjernes fra hoppsporten. Dersom man er nede med armen godkjennes hoppet, men nedi med rompa / fall så godkjennes det ikke. Ingen andre (hopp)sporter har dommere som f.eks lengdehopp og høydehopp i friidrett. Hvordan er skihopp så veldig mye annerledes? Metere plusses sammen i to omganger. Den som har hoppet lengst vinner. Ingen stilkarakterer overhodet. Det har alltid vært snakk om å være lengst, høyest og best. Jeg forstår ikke hva dommere har i en slik idrett å gjøre. Jeg er enig med Hans, hvorfor er det så viktig med stilkarakterer i hopp? Hoppsporten handler om å hoppe lengst mulig, ikke hoppe penest mulig. Dommere i snowboard og lignende idretter er greit nok, dette er en del av underholdningsverdien i sporten. Dommere i hoppsporten derimot, det er rimelig bortkastet. Det er ingen som ser hoppsport og tenker "shit, han kom perfekt ut av hoppkanten, armene og bena var helt parallelle gjennom hele hoppet, landingen var som tatt direkte ut av en bok om synkronøvelser, wow, jeg er frelst". Nei. Ingen tenker sånn. Bortsett fra Aalbu da. Vi ser hoppsport fordi vi ønsker å se folk hoppe så langt som overhodet mulig. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Med Aalbu var de jo for sene på hoppkanten selv om de slo bakkerekord med 5 meter. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Med Aalbu var de jo for sene på hoppkanten selv om de slo bakkerekord med 5 meter. Åh, det var sånn det var ja. "Han var altfor sen på hoppkanten." Nå minnet du meg på perioden da han var "ekspertkommentator". Samtlige 65 som deltok var altfor sene på hoppkanten hver eneste gang. Grøss. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Mulig de fleste bare ser på hopp for å se folk hoppe bakken ned, men for oss som er litt over gjennomsnittet interesserte i hopp så er det morsomt å se på de som ligger rått og fint i luften. Janda er vel et eksempel som hoppet utrolig stilfult. Men det er flere enn du tror som faktisk er opptatt av at stilen i et hopp. Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Litt enig, egentlig! Veldig pent å se slike som Janda hoppe, og de som setter pene nedslag. Problemet er jo som nevnt, det teller jo ikke like mye lenger. Ekstra poeng for å være østerriker, ekstra poeng for å ha vunnet verdenscupen, blabla.. Ja, Gregor er vell den værste! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Husk kvalifisering til skiflyging kl 13 på NRK2 folkens Endret 27. januar 2013 av Alastor Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Skjer med at de norske er elendige i slalom? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Fordi de er gode i fartsdisiplinene? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Hva skjer med han der Elton Myhre-fyren? Mener å huske at Lystad sa han har en lys framtid foran seg. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Husk kvalifisering til skiflyging kl 13 på NRK2 folkens Prøveomgang vel? De som hoppet i går er vel de som hopper i dag også. Min feil. Er visst kvalifisering. Endret 27. januar 2013 av Emils. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hva skjer med han der Elton Myhre-fyren? Mener å huske at Lystad sa han har en lys framtid foran seg. I Norge er man talenter og har en lys fremtid til man er langt over 30. Se på Chris jespersen for eksempel. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Vindkorridor på 0.7. Latterlig Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Herrejemeni, for en gjeng med idioter, 0,7 som maks imot, få Walter Hofer vekk fra hoppsporten ASAP! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Sitter Hofer i juryen? Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Han gjør vel alltid det? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Er vel juryforman. Han bestemmer iallefall veldig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå