Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det er jo NM del 2, litt skøyter er det også neste helg.

8 måneder igjen til hopp, langrenn, skiksyting, kombinert, alpint... :cry:

Nå begynner jo Tippeligaen i neste uke, samt EM til sommeren :)

Men nå er sykkelsesongen for alvor i gang, nå begynner hele moroa i hockeyen og det er jo tross alt et OL-år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det er jo NM del 2, litt skøyter er det også neste helg.

8 måneder igjen til hopp, langrenn, skiksyting, kombinert, alpint... :cry:

Nå begynner jo Tippeligaen i neste uke, samt EM til sommeren :)

Men nå er sykkelsesongen for alvor i gang, nå begynner hele moroa i hockeyen og det er jo tross alt et OL-år.

:dremel:

• Liker 2
Lenke til kommentar

@Patrick123 hva har du egentlig i mot ishockey?

For å snu på det: hva i alle dager liker du med "idretten"?

Intensiteten. Det skjer noe hele tiden.

Den er fysisk og actionfylt.

Personlig syns jeg ishockey er mer underholdende å se på enn feks fotball.

Ikke akkurat mye rot med puck i midtsonen som man roter rundt med ball på midtbanen i fotball.

Enten er man i angrep, ellers er man i forsvar.

Det er også moro at man "bruker" kroppen mye, blokkerer skudd, taklinger osv.

Ishockey er faktisk den nest største idretten i Norge ut i fra tilskuertall. Slått av fotball så klart.

Kan skjønne at folk som ikke har sett mye hockey eller spilt det selv kan slite med å følge med eller ikke forstår reglene. Men det er ikke veldig vanskelig hvis man først gir det en sjanse.

Hvis det er noe spesifikt så er det bare å spørre :p

Jeg spurte jo fordi jeg ikke skjønner grunne til at folk ikke syns det er moro å se på.

Hvert fall hvis man er generelt sportsinteressert som jeg regner med de fleste her inne er.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Jeg har vært med fattern på en del storhamar kamper oppigjennom åra da jeg var mindre. Han og noen kompiser synes også Hockey er mer underholderne enn fotball og i Februar var dem i New York å så på hockey der. Jeg klarer allikevel ikke å bli så fenget av sporten. Mulig fordi jeg ikke har noe lag jeg holder med og derfor ikke gidder å interessere meg eller.

Det blir urettferdig mot sporter som langrenn, skiskyting, hopp osv å si at dem er mindre enn hockey. For det første er hockey i Norge over en sesong, men jeg har vanskelig for å tro at EN hockey kamp i Norge klarer å fylle 10k eller mer mennesker. Så jeg kan ikke forstå hvordan hockey er mer populært enn f.eks. langrenn hos det norske folk. Fotball er det ikke noe poeng i å prøve å sammenligne med engang ettersom den sporten vil mest sannsynlig være størst. Allikevel er jeg sikker på at Petter Northug mer kjent enn Zucarrelo her til lands, og itillegg så kan jeg ikke et eneste navn på de som spiller i GET ligaen. De er også sjelden på nyhetene ift. langrenn f.eks.

Vet ikke hva det er med hockey som gjør at jeg ikke klarer å bli interessert.

Lenke til kommentar

Allikevel er jeg sikker på at Petter Northug mer kjent enn Zucarrelo her til lands, og itillegg så kan jeg ikke et eneste navn på de som spiller i GET ligaen. De er også sjelden på nyhetene ift. langrenn f.eks.

Det er jeg også, men kommer du utenfor norden er det noe motsatt.

Zucca ligger nå an til å komme til sluttspillet i NHL og hvis vi får vår første Stanley Cup vinner i år er nok det noe av det største i norsk idrett. Hvert fall med tanke på hvor dårlig utgangspunkt man har som hockeyspiller i Norge.

Jeg vet ikke hvorfor det skrives lite om Norsk hockey i nettavisene, har klødd meg i hodet over det flere ganger. Men det har blitt bedre i det siste, nå skriver det hvert fall noe om Zucca og en sjeldent gang om lønnen til Patrick Thoresen.

Jeg er helt sikker på at hvis det hadde gått mellom en og fem hockeykamper i året og vi hadde hall i Oslo til å ta 25k så hadde det nok være fult på alle de kampene.

Siste kvartfinale mellom Vålerenga og Storhamar var det vel en 5500 på tribunen dvs fult.

Lenke til kommentar

Solskjær har vunnet CL med United. Nå vet jeg ikke om det er vanskeligere å komme til NHL kontra å komme til en toppklubb i England. Men Norsk fotball har ikke veldig høyt nivå og er rangert langt ned på listen. Så det er også en av de største prestasjonene.

Det var derfor jeg skrev noe av det største, vil nok si at Solskjær er tidenes norske idrettsutøver.

Jeg vil nok si som nordmann at ting og tang ligger mer til rette for å komme seg til en PL klubb enn til NHL, men det er rimelig stort å vinne CL :p

Nå var jeg ikke hvor mange norske fotballspillere har kamper i PL/Øverste nivå i England, men vi har kun syv nordmenn som har NHL kamper. Det er alt fra 1 kamp til 207 (Shampo, som forøvrig har spilt all stars kamp der borte(!))

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...