Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaggu bra at Vibeke skal slå sin egen rekord med minst 10 minutter neste år da hehe :thumbup:

 

Hun kunne jo sikkert kommet noen minutter raskere i mål hvis det ikke hadde vært for at hun måtte snu og hente staven sin :( En ting er jo tiden man taper på å måtte snu gå tilbake, en annen ting er jo at du kommer ut av rytme, bruker unødvendig krefter o.s.v. Så hvis hun går neste år tror jeg hun klarer under 4 timer :new_woot:

 

Er jo helt rått at i forhold til Brink så brukte hun bare 30 min. mere og det er sterkt på 9 mil vil jeg si.

 

Tenkte ikke over på at Brink fikk seg bil og Vibeke fikk ingen ting, hadde liksom glemt det da Vibeke kom i mål for det var bare så herlig å se hun komme der med flagget og smilet som bare stråler laaaaaaaaaang vei.

 

Vibeke Skofterud, du er HERLIG :love:

 

Gleder meg til du skal stå på pallen i holmenkollen :yes: ØVERST :new_woot:

Lenke til kommentar

Brink fortjener bilen han. Det er større prestasjon å gå raskest på en distanse som mann, enn som kvinne, og Vibeke har jo mulighet til å bli dratt inn til en god tid ved å henge på jevngode mannlige løpere.

 

Men ingenting er bare trist.

 

Men Emils sier at sånn er det, så da må vi bare akseptere det gutter.

 

Edit: Føler eg må oppdatere litt her. Hun fikk tulipaner!!

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

... og Brink har jo mulighet til å bli dratt inn til en god tid ved å henge på jevngode mannlige løpere.

Sånn

Riktig. Vil rette på setningen min enda mer.

 

Vibeke har jo mulighet til å bli dratt inn til en god tid ved å henge på mye bedre mannlige løpere.

 

Sånn, da kom poenget mitt bedre frem.

Lenke til kommentar

Det jeg la merke til var at Vibeke dro på en mann i laaaaang tid...trudde t.o.m at vikbeke til slutt skulle stikke av fra han, MEN neida nærme mål stakk han av og gikk i mål før Vibeke.

 

Vibeke har sikkert fått hjelp underveis, men det kan være at hun har hjelpet mange mannfolk også. Var hvertfall 1 som fikk en billig reise bak ryggen hennes lenge nok til å stikke av rett før mål.

 

Så ikke starten så jeg vet ikke helt hvordan starten i vasaloppet er, om det først er de proffe mannfolka, så de proffe kvinnfolka og så resten av mølja. Om alle starter likt eller om det er litt tidsforskjell mellom puljene eller hva

 

Men skulle vært artig om Vibeke hadde gått med de proffe gutta ut fra start...hvem vet kansje hun hadde vært under 4 timer med GOD margin, men det skal hun jo neste år hvis hun stiller :yes:

Lenke til kommentar

Det er mange som kjemper om seieren blant gutta. De presser seg til det ytterste for å slå de andre. De hjelper hverandre frem. Ja, Skofterud kan få hjelp, men jeg vil ikke si noe mer enn de andre.

 

Poenget mitt er at Brink får hjelp av jevngode løpere, mens Skofterud kan hele tiden få hjelp av løpere som er bedre enn henne.

 

Tviler på at rekorden hadde blitt 9 minutter bedre om hun bare konkurrerte med løpere som ligger rundt den tiden.

 

I tillegg til dette, siden diskusjonen handlet litt om hvems prestasjon var størst, eller om de var like store, så er tidene på herresiden betydelig mye mer presset ned, da her har store kanoner i en årrekke presset og presset og presset.

 

Så, Vibeke gjorde et KANONløp og burde absolutt fått en solid premie for sin rekord. Men at herrene får en bil, og damene noe mindre er dessverre bare å forvente, for lenger har vi ikke kommet.

 

Hadde begge rekordene vært satt f.eks med separate dameløp og separate herreløp skulle Vibeke hatt to biler. Mener eg.

 

Goodall: Han mannen likte kanskje det han såg...

Lenke til kommentar

Er litt rart st damene har en egen versjon og at den bare er 30km, jeg mener damene går jo 30km renn fra før av. Hvis de skal fortsette med dette bør de jo minst øke den til 60km da, for at det skal bli litt mere prestisje.

 

En 30km er en 30km og da er det ikke noe mere prstisje å vinne den i et damevasa eller i en verdenscup eller hva det måtte være.

 

Damene trenger noe å streve etter de også! Har lest litt kommentarer her og der om at Vibeke ikke fikk bil, MEN hadde hun gått damevasen så hadde hun fått bil hvis hun hadde slått rekorden. Og det som også er litt rart oppi det hele er jo at vasaloppet deles i damer og herrer, med egene rekorder og tider, man har 1. plass for herrer og 1. plass for kvinner med samme pengepremie. Men slår du rekorder da er det plustelig en helt annen liste som gjelder. Da er det førstemann totalt sett

 

Da blir det vanskelig og forstå hvordan den ene rekorden er viktigere enn den andre. Enten så har man ingen klasser og egentlig bare har med damer for syns skyld. 1 liste gjelder uansett mann eller kvinne, bare 1. plass og that's it. Eller så får man ha 2 klasser hvor begge er like viktig og det er samme belønning for begge klasser.

 

Leser at ting muligens skal forandres til neste år...Personlig synes jeg de bare kan fjerne hele damevasen da den ikke har noe å by på i forhold til andre løp! Lengden er jo ikke spektakulær på noen måte så hvorfor ha noe sånt??? Jeg har aldri hørt om damevasaen engnang og er sikkert ikke alene. Så at arrangøren påstår at de vil skape fokus på damevasaen og derfor velger å ha bil der til damene høres jo nesten rart ut da de ikke virker som dette er noe som ikke nevnes i aviser og ikke noe man ser på tv heller?

 

Vil de gjøre damevasaen til noe spektakulært så øk lengden til dobbelt hvertfall! Ellers er det bare å fjerne dritten :yes:

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...