DJ_Dark Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Virker ikke som de alltid er helt velutdanna. Selv den østerriske treneren klikka i dag. DET ser man ikke ofte. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Japp. Det er sikkerhet å la hopperne hoppe 180 meter i en bakke som man kan hoppe 250 i. Og vi snakker ikke om profeajonelle hoppere. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Farlig å lande på kulen også.... Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Ja, men i følge juryen er det bedre for sikkerheten Lenke til kommentar
bas Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg vet ikke, men jeg synes det er litt morsomt at ALLE her inne er kritiske til juryen. Sikkerhet > Spektakulære hopp. Da får de finne andre metoder å forbedre sikkerheten på, f.eks flytte hele dritten innendørs, for slik som det er nå holder det på å miste interesse blant folk. Alle jeg snakker med mener det samme, det er blitt helt umulig å følge med på med kompensasjoner og trekk for ditt og datt, trekker ut i tid, og flytting av bommen så fort noen er i nærheten av et godt hopp. Før i tida var det den som hoppet lengst med best stil som vant, slik bør det bli igjen, for dagens utvikling er helt på trynet publikumsmessig sett. Hva faen er vitsen med verdens størst bakke når utøverne aldri får sjangsen til å utnytte potensialet? Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Kan leve med litt korte hopp, men Pål Gordon Nilsen er jaggu irriterande å høyre på.. Det er og litt rart at Romøren får so mykje tyn, det er jo ikkje han som har plukka ut laget. 1 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg vet ikke, men jeg synes det er litt morsomt at ALLE her inne er kritiske til juryen. Sikkerhet > Spektakulære hopp. Da får de finne andre metoder å forbedre sikkerheten på, f.eks flytte hele dritten innendørs, for slik som det er nå holder det på å miste interesse blant folk. Alle jeg snakker med mener det samme, det er blitt helt umulig å følge med på med kompensasjoner og trekk for ditt og datt, trekker ut i tid, og flytting av bommen så fort noen er i nærheten av et godt hopp. Før i tida var det den som hoppet lengst med best stil som vant, slik bør det bli igjen, for dagens utvikling er helt på trynet publikumsmessig sett. Hva faen er vitsen med verdens størst bakke når utøverne aldri får sjangsen til å utnytte potensialet? Hele greia med det nye systemet er jo rett og slett det at nå kan de gå opp og ned på farta om vinden øker/minker. Før måtte de starte omgangene helt på nytt om de skulle gå opp en bom. Flere konkurranser blir gjennomført nå enn før, selv om det kanskje blir mer venting. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Synes faktisk det gamle systemet fungerte bedre jeg. Husker flere gode og lange hopp. Deriblant Planica helgen hvor Romøren, Matti og Ahonen nesten bonna bakken gang på gang. Hadde dette rennet hvert i 2012. Kan du vedde rævva de på at når Romøren hoppet 239 så hadde aldri Ahonen fått komme fra samme bom og derav hoppet 240. Så det er synd at det nye systemet blir brukt på den måten som det blir brukt i dag. Det perfekte hopp i dag, blir sett på som for bra og da må alle andre svi for det. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Forsåvidt sant, men som DJ sier så er det i dag atskillig færre renn som blir starta om/avlyst på grunn av små endringer i vindforholda. Selv om denne sesongen bærer breg av ruskevær så er det kun i ekstreme tilfeller hvor renn har blitt avlyst. Da snakker vi stå sterk vind at rennene hadde blitt avlyst uansett hvilket system man hadde brukt. Jeg er dog forøvrig enig i at trenden har vært at dem har vært litt vel kjappe til å gå ned på farta når noen gjør gode, lange hopp. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Skadet ikke ahonen seg i det 240-metershoppet...? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Fikk vel en liten smell i ryggen. Allikevel var det et mega bra hopp og kun en av Ahonens kaliber ville vært i stand til å utføre hoppet. Poenget er at juryen var tøffere før, og det er kanskje 1 av 100 hopp som er slik som det Ahononen leverte. Gud som jeg savner Ahonen. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Han tryna ja? Men så vidt jeg vet så fikk han bare blåmerker og skaden han allerede hadde i ribbena ble slått litt opp igjen. Kan ikke huske det satte han ut over lengre tid, men mulig jeg husker dårlig. http://youtu.be/RAWPXnFMk9M Allikevel er hoppet av ytterste klasse og hadde han fullført hoppet hadde det gått ufattelig langt. Tenk et hopp av slikt kaliber i Vikersund. Da snakker vi over 250m ihvertfall. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Han skadet halebenet om jeg ikke husket helt feil. Og det viser jo her at Ahonen nettopp IKKE greier hoppet. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Romøren ute av verdenscuplaget Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Romøren ute av verdenscuplaget Begynner å bli så gammel at han kan snart legge opp egentlig. Hvis Velta, Sklett (også overraskende gammel) og Fannemel fortsetter fremgangen har vi et meget godt lag hvis vi i tillegg teller Bardal (også gammel) og Hilde. Muligens også Jacobsen hvis han kommer tilbake. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Ser lovende ut dette her. Romøren kommer nok aldri helt tilbake. Like gjerne bare care i han fremover. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Nytter ikke å leve på past glory for alltid. Sutreøren er ikke så god som han periodevis har vært, og jeg syntes det er på høy tid at noen nye yngre får lov til å prøve seg. Det spirer og gror i norsk hoppsport, la dem slippe til. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Kan si mye om Romøren, men han har iallefall hatt en vinnervilje som få norske skihoppere har hatt. I min bok er han den norske som har levert det beste hoppet i skiflyging jeg noen gang har sett. 3 Lenke til kommentar
nordmannen Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Romøren begynner jo å bli litt gammel, men er bare 30 år og kan ha noen sesonger til. Tror nok han kan komme i god form av og til, men på landslaget bør han nok ikke. Ikke glem at han har 8 verdenscupseire også! Tror bare Ljøkelsøy har flere i Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå