Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Nå sier jo flere av gutta at det er lettere å spinne med switch. Nå er det ikke mega stor forskjell på switch i snowboard som det er på twintip, men når det kommer til twintip så synes jeg at en switch dobbel cork 12 er fetere enn en vanlig dobbel cork 12. Men jeg vil nok si at dobbel cork 1440 er et bedre og fetere trisk enn switch cork 5. Tatt i betraktning at begge landingene er utført likt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ofte setter man sånne landinger med en dobbel cork 1440?

Liker heller store hopp men mindre rotasjon og finere grabs osv.

 

Er du seriøs? Sammenligner du en enkel backflip med dobbel cork 1440? Det sier seg sjøl at jeg får bedre landing hvis jeg hopper over hoppet kontra å spinne 3 ganger.

Lenke til kommentar

Ja, twitter. Korrektolini. De jævla kommentatorene nevnte / nevner jo Haakonsen hvert 15sek, så jeg sendte inn følgende tweet:

 

 

#nrkvm hei kan dere vennligst nevne Terje Haakonsen litt mer? Er usikker på om han er med eller ikke. Tusen takk!

 

og fikk svar om at "Da har vi fått spørsmål fra en som heter Mchansern, han lurer på om Haakonsen er med. Og joda. Det er han!!!"

 

Gøyalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er kommentatoren? Har følelsen av at han overhodet ikke har peiling på hva dommerne faktisk ser etter.

 

Eg har enda mindre peiling, men blir litt rart å høre hvor fantastisk triksene er så får det 1/3 av mulige poeng....

Snowboard er vansklig å dømme siden det er så personlig. Et triks er ikke bare et triks på en måte. Det er mange som setter flatspins over corks (blant annet meg). Corks har en sinnsyk hype, men det ser sjeldent bra ut. Kommentatoren er Jonas Greve, jobber blant annet for det største internettmagasinet for brettsport i Norge (og resten av skandinavia og muligens Europa, om man legger litt godvilje).

 

 

Nå sier jo flere av gutta at det er lettere å spinne med switch. Nå er det ikke mega stor forskjell på switch i snowboard som det er på twintip..

What? Switch fs spins ("cab") er lettere for de aller aller fleste enn f.eks switch bs spins, men å kjøre switch er som å lære seg triksene på nytt, det er ikke gitt at det er lettere.

Endret av niko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...