Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan PN fortsatt være sliten etter TDS? Verdens beste skiløper, Cologna, har herjet jo sist helg og vant jo nevnte turnering.

 

Latterlig svak innsats av landslaget bortsett fra Marin JS selvsagt. Bør gi disse som går godt i NM sjansen internasjonalt i stedet for slagg som Petter Eliassen, Aa Djupvik og lignende.

 

Marit viser smått tegn på at hun begynner å bli gammel. Ek Hagen tror jeg kan ha en stor fremtid.

Lenke til kommentar

Jeg er aldri overrasket over at mange av de mer etablerte løperne blir slått av de yngre under NM. Husk, de virkelig store har allerede hatt mange løp og bruker gjerne NM som en test på formen mens de yngre gjerne har dette som det store målet.

 

Det er det samme som gjør at vi får "cupbomber" i fotball; storlagene stiller med reservelaget og de mindre lagene kommer med sitt beste mannskap.

Lenke til kommentar

Når man ser dagen under ett virker det for som at vi har en helt elendig sesong av løpere generelt. I følge engelsk wikipedia er den beste plasseringen han har i verdenscupen en 31. plass fra sprinten i Drammen for et år siden. Hvis man ser på det siste resultatene hans fra verdenscupen på distanse ligger han vanligvis på en 50-70 plass. Når man ser på den aktiviteten og satsingen det er på langrenn i Norge i dag, så vil jeg vel si det i hvert fall er 15 løpere i Norge som burde ha som mål om å kunne bli bedre enn nr. 50 i verdenscupen og dermed kunne slå Musgrave. MÅ si det er mer bekymringsverdig hvordan de norske løperne er i forhold til Musgrave enn hvordan de ligger i fohold til Alsgaard og Skjeldal.

 

Man kan si det er mye som kan spille inn på en slik dag, ski. vind, dagsform etc. men når man ser at Sundby er ca. 1 minutt foran Musgrave bør det være FLERE norske løpere som kunne skvist seg inn mellom de. Det er blant annet noen juniorverdensmestere som burde kunne slå Musgrave. Dette NM-løpet tar jeg som et tegn på at store deler av den norske langrennstroppen er for dårlig trent eller har hatt en for liten treningsmengde så de kan prikke inn en toppform eller to til enkelt løp (Northug tidlig i sesongen, Rønning under TDS). Får satse på at det kanskje er noen norske som gjør det bra i langløpene, da det virker som disse har trent godt. Får håpe det blir større satsing til neste år mot VM på ski i Val di Fiemme, må være flere enn Petter å stase på der.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...