Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Greia er jo at bakken er så ekstremt krevende, at en dårlig dag kan utgjøre vanvittig mye tid. Hadde den vært midt i så ville sammenlagtlista bli avgjort i mye større grad midtveis enn den blir nå. Taper en 5 minutter til teten midt i TdS og det bare er vanlige etapper igjen, så kan en like godt pakke sekken og reise hjem, mens sånn det er nå så er det flere outsidere og jokere før avslutningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To slalåmbakker? Er enig i at det kunne blitt lagt om litt, men slalåmbakken kan ikke brukes andre steder. Om du bare mener to "klatreetapper" for å låne litt fra sykkelverden, så er jeg med deg. Går an å lage en hard etappe som ikke er like bratt som den siste, men lengre.

Endret av Bushmann
Lenke til kommentar

To bakker kunne vært kult. Og mindre sprint.

 

jeg er vel for at bakken skal være til slutt pga Johaug og andre klatresterke. men to bakker ville vært for mye og garantert Johaug-seier. med mindre man får en haug med bonussekunder for mellomspurter...men mindre sprint er jeg enig i. flere mellomdistanser og kanskje gjøre noen av de andre distansene hardere...Og det er jo ingen 3-mil i TdS. Det kunne jo vært noe...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

To bakker kunne vært kult. Og mindre sprint.

 

Tror to bakker kunne vært veldig kult, men ikke opp to slalombakker. Man kunne hatt mer som fjelletapper. Kunne vært veldig interessant. Ikke nødvendigvis bare avslutning på topp heller hver gang.

 

Likevel tror jeg ikke det blir gjort noen forandringer på siste etappe i TdS på mange år. Dessverre!

Lenke til kommentar

VINTERSESONGEN STARTER TIL HELGEN!!!

 

Storslalåm står på tapetet.

 

Jeg må samtidig skuffe dere med at det trolig er som i fjor. En rennhelg 3 uker før neste.

 

 

EDIT: In other news:

 

Johnsrud Sundby sliter med uregelmessigheter i hjerterytmen.

 

For de som ikke orket å trykke på Jotuns link:

Langrennssesongen starter på Beitostølen 11.-13. november. Helgen etter er det verdenscupåpning på samme sted.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

3-milen borte? Talentløst....

 

Men hva synes dere om at normalbakken forsvinner fra VM til fordel for mixed laghopping? Det er jo iallfall bra med tanke på rekruttering til kvinnehopping, men jeg skal og innrømme at jeg kommer nok til å savne normalbakken litt. Det var noe nostalgisk over det hele, pluss at den kanskje på en måte ikke var like utsatt for vindvariasjoner. HVis jeg forstod det riktig er dette med mixhopping også noe som skal inn i verdenscupen. I såfall, igjen bra for kvinnehopp hvis det betyr at de endelig får kommet på beste sendetid (selvfølgelig forutsatt at de store kanalene velger å sende det da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...