Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Det er mye i sprintene. Er jo sånn Petter har klart å henge med i TdS.

 

:nei: Nå er jo faktisk Northugs største styrke at han er en allrounder...

 

Uten at jeg tror at 50 bonuspoeng betyr 50 bonussekunder, for det høres alt for mye ut...Men samtidig så var det sikkert slik Kowalczyk vant forrige TdS...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

elendig ide. Spør Northug og jeg tror han ville vært enig. det er en haug av grunner til at monsterbakken skal, bør og må være sist. det er f.eks mye større å avslutte med den og man får en masse poeng til verdenscupen sammenlagt. Det er og mye prestisje å vinne TdS med monsterbakken til slutt. jeg ser ingen grunn til å gjøre noe sånt...Da må man enten endre på det slik at man ikke kan dra med seg poengene inn i verdenscupen, ellers må man gi poeng for etapperesultatene etter hver etappe og ikke til slutt...

 

hvorfor foreslo du dette forresten?

Lenke til kommentar

Av nevnte grunner, elendig ide...De som synes dette var en god ide kan umulig ha tenkt over hvilke følger det kan ha og de kan neppe ha tenkt over at en del av prestisjen hadde forsvunnet...Det er mye bedre nå for det er flere som kan vinne...det ville mest sannsynlig kun vært 1/2 som kunne vunnet TdS med NorskBetting sitt forslag. og de aller sterkeste i bakken kunne funnet på å spare seg litt til senere distanser. som sagt, en håpløs ide...

Lenke til kommentar

Tror det kunne vært kult! Da må man virkelig disponere kreftene.

 

Monsterbakken etterfulgt av individuell 15km!

Hvem vil se på at skiløperene ikke gir alt? De må altså spare seg. Noe så kjedelig har jeg ikke hørt på lenge.

Jaha? Hva med alle fellesstarter vi nordmenn plutselig digger nå som vi har Petter som kan gå bak og "ikke gi alt" som du kaller det?

 

Av nevnte grunner, elendig ide...De som synes dette var en god ide kan umulig ha tenkt over hvilke følger det kan ha og de kan neppe ha tenkt over at en del av prestisjen hadde forsvunnet...Det er mye bedre nå for det er flere som kan vinne...det ville mest sannsynlig kun vært 1/2 som kunne vunnet TdS med NorskBetting sitt forslag. og de aller sterkeste i bakken kunne funnet på å spare seg litt til senere distanser. som sagt, en håpløs ide...

Hadde vært konge som variasjon. Hadde digget det!

Lenke til kommentar

Tror det kunne vært kult! Da må man virkelig disponere kreftene.

 

Monsterbakken etterfulgt av individuell 15km!

Hvem vil se på at skiløperene ikke gir alt? De må altså spare seg. Noe så kjedelig har jeg ikke hørt på lenge.

Jaha? Hva med alle fellesstarter vi nordmenn plutselig digger nå som vi har Petter som kan gå bak og "ikke gi alt" som du kaller det?

 

Det er litt forskjell på det. Northug gir jo ihvertfall alt på slutten, istedet for å spare seg til et annet løp. Men jeg har da aldri sagt at jeg liker hvordan Northug disponerer løpene sine...

Lenke til kommentar

elendig ide. Spør Northug og jeg tror han ville vært enig. det er en haug av grunner til at monsterbakken skal, bør og må være sist. det er f.eks mye større å avslutte med den og man får en masse poeng til verdenscupen sammenlagt. Det er og mye prestisje å vinne TdS med monsterbakken til slutt. jeg ser ingen grunn til å gjøre noe sånt...Da må man enten endre på det slik at man ikke kan dra med seg poengene inn i verdenscupen, ellers må man gi poeng for etapperesultatene etter hver etappe og ikke til slutt...

 

hvorfor foreslo du dette forresten?

 

Jeg synes det blir for likt hvert år på et vis. Det kunne vært gøy med en liten forandring. Interessant å se om løpet kunne utviklet seg på en annen måte. Taktikk på hvordan å disponere kreftene og lignende er spennende. Mener også at man kan avslutte med bakken noen sesonger. Kanskje de ikke trenger direkte å bare å gå opp en gang. Noen tøffe etapper og noen flatere etapper.

Lenke til kommentar

elendig ide. Spør Northug og jeg tror han ville vært enig. det er en haug av grunner til at monsterbakken skal, bør og må være sist. det er f.eks mye større å avslutte med den og man får en masse poeng til verdenscupen sammenlagt. Det er og mye prestisje å vinne TdS med monsterbakken til slutt. jeg ser ingen grunn til å gjøre noe sånt...Da må man enten endre på det slik at man ikke kan dra med seg poengene inn i verdenscupen, ellers må man gi poeng for etapperesultatene etter hver etappe og ikke til slutt...

 

hvorfor foreslo du dette forresten?

 

Jeg synes det blir for likt hvert år på et vis. Det kunne vært gøy med en liten forandring. Interessant å se om løpet kunne utviklet seg på en annen måte. Taktikk på hvordan å disponere kreftene og lignende er spennende. Mener også at man kan avslutte med bakken noen sesonger. Kanskje de ikke trenger direkte å bare å gå opp en gang. Noen tøffe etapper og noen flatere etapper.

 

hvis du leser gjennom innlegget mitt så mener sikkert du også at det er en dårlig ide ;).

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Man blir ikke automatisk enig med deg bare fordi du skriver din mening.

 

så klart ikke. men TdS hadde fått ødelagt litt av prestisjen hvis man hadde flyttet bakken, dessuten er jo hele spenningen basert på at bakken kommer til slutt. ville kanskje vært en vinnerkandidat eller to hvis man hadde flyttet bakken. Slik åpner man for Johaug, Bauer, m.fl...

 

Hadde man flyttet bakken, så kunne man like gjerne bare regnet enkeltløpene og ikke gitt poeng for hele TdS...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...