Jotun Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Skal Bjørgen vinne må hu ha et godt forsprang. Og det er jo strengt tatt kun monsterbakken at Johaug knuser Bjørgen. Så det vil ikke være noe sjokk for min del om Marit tar en suveren seier... Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 (endret) Jeg håper ihvertfall at hun henger bedre med enn i fjor, men ho kommer definitivt ikke til å slå Bjørgen. Hva tenker du på her? Jotun:Suveren seier er svært svært tvilsomt. Johaug har vel forbedret seg ekstremt bra på flatene. Og de spurtene har minimalt å si for sammenlagtresultatet. og det skal jo deles ut bonussekunder og Johaug kan fort gjøre det ganske bra på nesten alt(noe jeg tror hun kommer til å gjøre). Skal noen ha sjanse på å ta Johaug i tds denne gangen, så MÅ de satse og da kan de fort gå på en smell på flere måter. Og husk på at Johaug hadde flere dårlige løp i forrige TdS. Så dårlige løp tror jeg ikke kommer denne gangen... Endret 27. september 2011 av Step_up Lenke til kommentar
eveant Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Jeg tenker på at ho ikke kommer til å slå Bjørgen i sprint. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Jotun:Suveren seier er svært svært tvilsomt. Johaug har vel forbedret seg ekstremt bra på flatene. Og de spurtene har minimalt å si for sammenlagtresultatet. og det skal jo deles ut bonussekunder og Johaug kan fort gjøre det ganske bra på nesten alt(noe jeg tror hun kommer til å gjøre). Skal noen ha sjanse på å ta Johaug i tds denne gangen, så MÅ de satse og da kan de fort gå på en smell på flere måter. Og husk på at Johaug hadde flere dårlige løp i forrige TdS. Så dårlige løp tror jeg ikke kommer denne gangen... Problemet for Johaug er at sprintene teller alt for mye. Hun kan gjøre det godt i de individuelle løpene, men der er Bjørgen mye sterkere (Da tenker eg kun på fjoråret siden ingen av oss har oversikt over formen pr. dags dato. Og selv om Bjørgen gjorde det bedre i fjor enn noensinne, så kan man jo nesten si det samme om Bjørgen, for makan til suveren løper i fjor...) Eg tror nok at får Bjørgen to minutter før bakken så tar hun TdS. Man vanskelig å si sånn pr. dags dato. Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 God distanseløper og god opp bakken > God distanseløper og god sprinter. Samtidig kan man kanskje si at God distanseløper, god sprinter og grei opp bakken er bedre enn god distanseløper, god opp bakken og dårlig sprinter. Lenke til kommentar
nordmannen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Bjørgen har jo vist litt at hun ikke tåler så mange løp på rad. Hvis hun skal prøve å vinne alle sprintene tror jeg hun også vil bruke veldig mye krefter. 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Står Johaug over sprintene, så kan hun bare gi full guffe dagen etterpå. Da kommer nok melkesyren til Bjørgen for fullt hvis hun da kjører på...da vil det være stor sjanse for sprekk...Jeg tviler på at Marit klarer å slå Johaug. da må hun nok langt ned i kjelleren og det kan føre til en sprekk... Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Står Johaug over sprintene, så kan hun bare gi full guffe dagen etterpå. Har jeg gått glipp av noe? Man kan vel ikke stå over noe i TdS? Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 (endret) tror man kan stå over sprinten, men det kan godt hende du har rett...har ikke oversikten over reglene på akkurat det der...Det er vel kun bonussekunder som legges til sammenlagttiden der... Endret 29. september 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Er jo bare å loffe avgårde det. Man kan ikke stå over, da bryter man TdS. Men ingen kan tvinge deg til å gå fort. Skal johaug ha sjanse kan hu bare glemme å stå over hele sprinten. Hun trenger så mye sekunder hun bare kan karre til seg og er nødt til å prøve. Lenke til kommentar
nordmannen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ja, man må fullføre sprintene, men må passe på å ikke tape for mye på sprintene også fordi vinneren får vel i tillegg til bedre tid i prolog 60 bonussekunder. Gå som f... i prolog og heller ta det litt lugnt er mitt tips! Johaug skal jo også ha blitt sterkere, klarer hun å gå videre i hver prolog blir hun farlig. Og hva med Kristin? Ikke glem henne! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Kristin? Har ikke hu lagt opp? Lenke til kommentar
nordmannen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Kristin? Har ikke hu lagt opp? Skulle ho ikke fortsette allikevel da? Mente ho bare vurderte å legge opp. Håper da ikke ho har det! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Håper heller ikke det, har bare ikke hørt noe siden hu snakka om det... Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Er jo bare å loffe avgårde det. Man kan ikke stå over, da bryter man TdS. Men ingen kan tvinge deg til å gå fort. Skal johaug ha sjanse kan hu bare glemme å stå over hele sprinten. Hun trenger så mye sekunder hun bare kan karre til seg og er nødt til å prøve. eeeh, det er vel strengt talt bjørgen som må ta tid på Johaug og ikke omvendt. Dessuten var ikke Johaug helt seg selv på de andre distansene i forrige TdS. hun tapte unormalt mye. Og kan ikke huske at det var så mange bonussekunder som NorskBetting sier at det var...Det eneste man tar videre fra sprinten er vel noen bonussekunder for å bli nr.1, 2 og 3 og alle som klarer å kvalle seg til heatene får vel og litt...det de beste får er vel marginalt i forhold til mellomspurtene/i mål på de andre distansene...Tror Therese skal kunne ta godt med bonussekunder... Lenke til kommentar
nordmannen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Er jo bare å loffe avgårde det. Man kan ikke stå over, da bryter man TdS. Men ingen kan tvinge deg til å gå fort. Skal johaug ha sjanse kan hu bare glemme å stå over hele sprinten. Hun trenger så mye sekunder hun bare kan karre til seg og er nødt til å prøve. eeeh, det er vel strengt talt bjørgen som må ta tid på Johaug og ikke omvendt. Dessuten var ikke Johaug helt seg selv på de andre distansene i forrige TdS. hun tapte unormalt mye. Og kan ikke huske at det var så mange bonussekunder som NorskBetting sier at det var...Det eneste man tar videre fra sprinten er vel noen bonussekunder for å bli nr.1, 2 og 3 og alle som klarer å kvalle seg til heatene får vel og litt...det de beste får er vel marginalt i forhold til mellomspurtene/i mål på de andre distansene...Tror Therese skal kunne ta godt med bonussekunder... Tror det er bonussekunder til de 30 første. 60 til nummer 1, 56 til nummer 2 osv. 1 sekund til nummer 30. Hvis da Johaug er 15 sekunder etter Marit i prologen og Marit enda vinner sprinten, taper hun 75 sekunder eller 1 minutt og 15 sekunder på en sprint. Tror Johaug kan komme videre i TdS prolog selv om flere sprintere blir med i år. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Det høres veldig urealistisk ut at de får så mange bonussekunder ved å vinne sprinten og etter det jeg husker så gjorde de ikke det i fjor. Men det kan godt være at jeg husker feil... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Lurer på om det var en del i sprintene ja. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Det er mye i sprintene. Er jo sånn Petter har klart å henge med i TdS. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Etter en liten sjekk ser jeg at det er 50 bonuspoeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå