Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper ihvertfall at hun henger bedre med enn i fjor, men ho kommer definitivt ikke til å slå Bjørgen.

 

Hva tenker du på her?

 

Jotun:Suveren seier er svært svært tvilsomt. Johaug har vel forbedret seg ekstremt bra på flatene. Og de spurtene har minimalt å si for sammenlagtresultatet. og det skal jo deles ut bonussekunder og Johaug kan fort gjøre det ganske bra på nesten alt(noe jeg tror hun kommer til å gjøre). Skal noen ha sjanse på å ta Johaug i tds denne gangen, så MÅ de satse og da kan de fort gå på en smell på flere måter. Og husk på at Johaug hadde flere dårlige løp i forrige TdS. Så dårlige løp tror jeg ikke kommer denne gangen...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Jotun:Suveren seier er svært svært tvilsomt. Johaug har vel forbedret seg ekstremt bra på flatene. Og de spurtene har minimalt å si for sammenlagtresultatet. og det skal jo deles ut bonussekunder og Johaug kan fort gjøre det ganske bra på nesten alt(noe jeg tror hun kommer til å gjøre). Skal noen ha sjanse på å ta Johaug i tds denne gangen, så MÅ de satse og da kan de fort gå på en smell på flere måter. Og husk på at Johaug hadde flere dårlige løp i forrige TdS. Så dårlige løp tror jeg ikke kommer denne gangen...

Problemet for Johaug er at sprintene teller alt for mye. Hun kan gjøre det godt i de individuelle løpene, men der er Bjørgen mye sterkere (Da tenker eg kun på fjoråret siden ingen av oss har oversikt over formen pr. dags dato. Og selv om Bjørgen gjorde det bedre i fjor enn noensinne, så kan man jo nesten si det samme om Bjørgen, for makan til suveren løper i fjor...)

 

Eg tror nok at får Bjørgen to minutter før bakken så tar hun TdS. Man vanskelig å si sånn pr. dags dato.

Lenke til kommentar

Ja, man må fullføre sprintene, men må passe på å ikke tape for mye på sprintene også fordi vinneren får vel i tillegg til bedre tid i prolog 60 bonussekunder. Gå som f... i prolog og heller ta det litt lugnt er mitt tips!

 

Johaug skal jo også ha blitt sterkere, klarer hun å gå videre i hver prolog blir hun farlig. Og hva med Kristin? Ikke glem henne!

Lenke til kommentar

Er jo bare å loffe avgårde det. Man kan ikke stå over, da bryter man TdS. Men ingen kan tvinge deg til å gå fort.

 

Skal johaug ha sjanse kan hu bare glemme å stå over hele sprinten. Hun trenger så mye sekunder hun bare kan karre til seg og er nødt til å prøve.

 

eeeh, det er vel strengt talt bjørgen som må ta tid på Johaug og ikke omvendt. Dessuten var ikke Johaug helt seg selv på de andre distansene i forrige TdS. hun tapte unormalt mye. Og kan ikke huske at det var så mange bonussekunder som NorskBetting sier at det var...Det eneste man tar videre fra sprinten er vel noen bonussekunder for å bli nr.1, 2 og 3 og alle som klarer å kvalle seg til heatene får vel og litt...det de beste får er vel marginalt i forhold til mellomspurtene/i mål på de andre distansene...Tror Therese skal kunne ta godt med bonussekunder...

Lenke til kommentar

Er jo bare å loffe avgårde det. Man kan ikke stå over, da bryter man TdS. Men ingen kan tvinge deg til å gå fort.

 

Skal johaug ha sjanse kan hu bare glemme å stå over hele sprinten. Hun trenger så mye sekunder hun bare kan karre til seg og er nødt til å prøve.

 

eeeh, det er vel strengt talt bjørgen som må ta tid på Johaug og ikke omvendt. Dessuten var ikke Johaug helt seg selv på de andre distansene i forrige TdS. hun tapte unormalt mye. Og kan ikke huske at det var så mange bonussekunder som NorskBetting sier at det var...Det eneste man tar videre fra sprinten er vel noen bonussekunder for å bli nr.1, 2 og 3 og alle som klarer å kvalle seg til heatene får vel og litt...det de beste får er vel marginalt i forhold til mellomspurtene/i mål på de andre distansene...Tror Therese skal kunne ta godt med bonussekunder...

 

Tror det er bonussekunder til de 30 første. 60 til nummer 1, 56 til nummer 2 osv. 1 sekund til nummer 30. Hvis da Johaug er 15 sekunder etter Marit i prologen og Marit enda vinner sprinten, taper hun 75 sekunder eller 1 minutt og 15 sekunder på en sprint. Tror Johaug kan komme videre i TdS prolog selv om flere sprintere blir med i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...