Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bardal ville at Berdahl skulle være med videre i det nye teamet. Berdahl har sagt at han gir seg som trener, da Stöckl skal velge ut sitt eget team av assistenter osv. Derfor sa Bardal at han måtte gå noen runder med seg selv, for å finne ut om sin egen fremtid på landslaget. Aalbu har også sett sin misnøye på at Berdahl ikke ble valgt. Skal finne den artikkelen.

Link.

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Kvifor er det tydelegvis ikkje det for ski?

DJ har to innlegg på side 789. les det nederste ;)

Og er ikke det naturlig? Man kan si at det er en bonus til de som kommer. Du ser jo hvordan det er i andre land på skiarrangement. Med et par pils innabords blir man i et meget mye bedre humør og stemningen på tribunen vil bli bedre. Klart folk fristes av dette, men det vil ikke være folk som tar en fyllekule der. Det blir det for dyrt til å gjøre.

 

 

Han spør om idretter du mener bruker alkohol for å aktivt trekke fler tilskuere. Grunnen til at han spør om det er fordi du mener det vil bli brukt i Norge til å trekke flere folk. Med andre ord er det veldig relevant.

Jeg tviler også sterkt på at det brukes i Danmark og Tyskland for å trekke fler folk.

Føler at du tar alt ut av konteksten her. Det blir litt for mye å holde styr på hvis(dette bunner i ett eksempel som var litt merkelig, og fordi jeg ikke er en spåmann) du skal prøve å videreformidle noe helt annet...

Tar absolutt ingenting ut av konteksten her.

 

på det øverste punktet så var det ikke det du lister opp jeg diskuterte med han

 

Det med ut av konteksten var litt dårlig forklart. Det jeg mener er at plutselig skulle du svare for han, men det er noe annet jeg lurte på enn det du trodde.

Lenke til kommentar

Han har trent bl.a. Sauen og Morgenstern har det blitt sagt i tidligere intervju.

 

Men er det han som står bak Østerrikernes hoppsuksess? Er han en bedre hopptrener enn Pointner? Er de norske hopperne sikret seire med han?

 

Stusser litt på at de sa at de tror at han kan løfte norsk hoppsport til det ambisjonsnivået de ønsker. Men det er jo slikt man SKAL vite før man ansetter ny trener. Men det kan vel noen av dere bekrefte at han har det riktige verktøyet til å få de norske til å bli best både individuelt og på lag?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Det er jo ingen som kan sikre seier bare ved bytte ut en trener. Pointer gjør en helt fenomenal jobb, det er det ikke tvil om, men at det er BARE hans skyld at Østerrike gjør det så bra kjøper jeg ikke helt.

Det har mye å si med lagånd og selvfølgelig individuelle egenskaper.

 

Stöckl kommer inn med friskt blod og sannsynligvis en annen måte å trene på enn det Kojonkoski har gjort dem siste 9 årene. (Mye på samme måte som sistnevnte selv overtok) Noe jeg tror uansett er bra. Og mer kan ingen forvente enn nettopp og tro. Ingen kan vite 100% sikkert at, joda gutter, nå skal det settes bakkerekord i hvert eneste renn, av hver eneste hopper - vi har jo en Østerrrisk trener!!

 

For å svare på det ene spørsmålet ditt, Stöckl har som tidligere nevnt vært juniortrener og har i den forstand bidratt til å få hoppere fremhevet. Vi har jo sett i det siste at mange Østerrikere har kommet rett fra junior og sust inn i verdenstoppen.

 

Så må vi også huske på at Østerrike ikke alltid er synonymt med suverenitet. Se på Wolfgang Loitzl... hva har han gjort av seg denne sesongen.

 

Uansett; Jeg gleder meg til å se hva som skjer framover med Norsk hoppsport. Kojonkoski har i allefall levert fra seg et solid grunnlag.

Lenke til kommentar

Stöckl har fått igjennom mange østerriske unggutter. Spennende dette. Dog kan man aldri være sikker på at noen lykkes Step, det er altid litt spenning irundt om noen lykkes eller ikke.

 

Men er det den beste treneren vi har hentet? målet må jo være at treneren kan gi hopperen verktøyet til å bli verdens beste og at treneren kan få oss til å bli en like god hoppnasjon på lik linje som Østerrike. Kojonkoski fikk jo alt for sjelden gull eller seire.

Det må da være sånn at man gir hopperen verktøyet til å hoppe langt. Noen klarer riktignok aldri å hoppe særlig mye lengre, men det bør ikke stå på treneren. Så sjelden det norske laget fikk 1.plasser, så virker det ikke akkurat som at de har fått det riktige verktøyet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...