Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Feil Step_up. Alkohol bør ikke brukes for å trekke tilskuere, men heller for å supplere de som allerede er der.

 

Det er min oppfatning i allefall.

 

Er du moralens vokter eller noe sånt? Dette blir gjort på mange arenaer i mange land. Og i en diskusjon om hva som er best ville jeg nok og stemt for å bruke det som ett virkemiddel.

 

Då får du ordlegge deg litt lettare, gjerne kome med praktiske eksempler.

 

Jeg spurte bare en annen i det innlegget...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feil Step_up. Alkohol bør ikke brukes for å trekke tilskuere, men heller for å supplere de som allerede er der.

 

Det er min oppfatning i allefall.

 

Er du moralens vokter eller noe sånt? Dette blir gjort på mange arenaer i mange land. Og i en diskusjon om hva som er best ville jeg nok og stemt for å bruke det som ett virkemiddel.

 

First, jeg er ikke moralens vokter.

 

Second, gi meg eksempler på land og idretter som aktivt bruker alkohol til å trekke tilskuere til stadion. I alle land i Europa (untatt Norge og Sverige) er det enklere for meg å kjøpe øl og sprit på en bensinstasjon eller matvarebutikk enn det er å dra på stadion.

 

Jeg er enig, jeg ville også brukt det som et virkemiddel. Det hadde fungert bra i Norge med våre strenge alko-lover. Men dessverre kan vi nok se langt etter en øl på stadion.

 

Jeg har vært på MANGE arrangementer rundt om i Europa, og andre steder i verden forøvrig og har aldri opplevd et alkoholforbud (untatt i muslimske land av naturlige årsaker).

 

e: hvorfor mener du vi ikke trenger ølservering på skistadion? Mener du ikke vi må ekspandere denne mikro-idretten?

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Feil Step_up. Alkohol bør ikke brukes for å trekke tilskuere, men heller for å supplere de som allerede er der.

 

Det er min oppfatning i allefall.

 

Er du moralens vokter eller noe sånt? Dette blir gjort på mange arenaer i mange land. Og i en diskusjon om hva som er best ville jeg nok og stemt for å bruke det som ett virkemiddel.

 

First, jeg er ikke moralens vokter.

 

Second, gi meg eksempler på land og idretter som aktivt bruker alkohol til å trekke tilskuere til stadion. I alle land i Europa (untatt Norge og Sverige) er det enklere for meg å kjøpe øl og sprit på en bensinstasjon eller matvarebutikk enn det er å dra på stadion.

 

Jeg er enig, jeg ville også brukt det som et virkemiddel. Det hadde fungert bra i Norge med våre strenge alko-lover. Men dessverre kan vi nok se langt etter en øl på stadion.

 

Jeg har vært på MANGE arrangementer rundt om i Europa, og andre steder i verden forøvrig og har aldri opplevd et alkoholforbud (untatt i muslimske land av naturlige årsaker).

 

e: hvorfor mener du vi ikke trenger ølservering på skistadion? Mener du ikke vi må ekspandere denne mikro-idretten?

 

Håndball i Danmark og Tyskland f.eks. Kanskje noen idretter i USA. Sikkert mange andre idretter og land og...Jeg skjønner ikke helt hvilken relevans det øverste avsnittet ditt har med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Han spør om idretter du mener bruker alkohol for å aktivt trekke fler tilskuere. Grunnen til at han spør om det er fordi du mener det vil bli brukt i Norge til å trekke flere folk. Med andre ord er det veldig relevant.

Jeg tviler også sterkt på at det brukes i Danmark og Tyskland for å trekke fler folk.

Lenke til kommentar

Han spør om idretter du mener bruker alkohol for å aktivt trekke fler tilskuere. Grunnen til at han spør om det er fordi du mener det vil bli brukt i Norge til å trekke flere folk. Med andre ord er det veldig relevant.

Jeg tviler også sterkt på at det brukes i Danmark og Tyskland for å trekke fler folk.

 

Føler at du tar alt ut av konteksten her. Det blir litt for mye å holde styr på hvis(dette bunner i ett eksempel som var litt merkelig, og fordi jeg ikke er en spåmann) du skal prøve å videreformidle noe helt annet...Angående det siste du skriver, så tror jeg nok at det er en sterk bidragsyter(selv om håndball opprinnelig er en dansk sport).

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Kvifor er det tydelegvis ikkje det for ski?

DJ har to innlegg på side 789. les det nederste ;)

Og er ikke det naturlig? Man kan si at det er en bonus til de som kommer. Du ser jo hvordan det er i andre land på skiarrangement. Med et par pils innabords blir man i et meget mye bedre humør og stemningen på tribunen vil bli bedre. Klart folk fristes av dette, men det vil ikke være folk som tar en fyllekule der. Det blir det for dyrt til å gjøre.

 

 

Han spør om idretter du mener bruker alkohol for å aktivt trekke fler tilskuere. Grunnen til at han spør om det er fordi du mener det vil bli brukt i Norge til å trekke flere folk. Med andre ord er det veldig relevant.

Jeg tviler også sterkt på at det brukes i Danmark og Tyskland for å trekke fler folk.

Føler at du tar alt ut av konteksten her. Det blir litt for mye å holde styr på hvis(dette bunner i ett eksempel som var litt merkelig, og fordi jeg ikke er en spåmann) du skal prøve å videreformidle noe helt annet...

Tar absolutt ingenting ut av konteksten her.

Lenke til kommentar

Mener det samme. Ikke for å trekke fler, men det er naturlig at flere kommer da.

Sjølvsagt vil det trekke fleire, det er litt av poenget. Dei kjem sjølvsagt ikkje for å drikke seg drita, sånt kan dei gjere heime. Tilbys det alkohol kan det trekke fleire fordi dei ser for seg at arrangementet blir meir engasjerande med litt promille.

 

La oss kalle ein spade ein spade.

Lenke til kommentar

Kommer ikke som noen bombe kanskje, men nå er det ihvertfall offisielt:

 

Alexander Stöckl ny landslagstrener i hopp

 

Så nå spørs det da, om det skal bli Østerrisk dominans i form av norske hoppere fremover. Tror det er lett å gå i fella og tro at nå skal vi bli uovervinnelige siden treneren vår tross alt er Østerrisk.

Uansett, så tror jeg nytt blod vil gjøre godt i leieren og ser positivt frem til neste sesong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...