Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Helt ærlig så er min mening at nordmenn med sin drikkekultur kunne klart å rote til VM i kollen. Utlendinger vet hvordan man skal drikke i slike sammenhenger.

Og hvordan var stemningen langt løypa der folk teltet, stod gratis og kunne ha med alkohol selv? Jo, den var rett og slett helt enorm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja har man øl på alle arrangementer så skulle nok folk flest drikke på en annen måte. Men er egentlig tilgang på øl så farlig i arrangement som er inkludert i nasjonalidentiteten, mtp at interessen er der uansett? Står man i løypen, så er det neppe ølsalg rett i nærheten...Må da være mer riktig å ha tilgang på øl under arrangementer som f.eks svømming, basket og volleyball?

Lenke til kommentar

Ja har man øl på alle arrangementer så skulle nok folk flest drikke på en annen måte. Men er egentlig tilgang på øl så farlig i arrangement som er inkludert i nasjonalidentiteten, mtp at interessen er der uansett? Står man i løypen, så er det neppe ølsalg rett i nærheten...Må da være mer riktig å ha tilgang på øl under arrangementer som f.eks svømming, basket og volleyball?

 

Dersom jeg forstår denne kryptiske meldingen korrekt så vil du heller ha øl på svømming og volleyball som knapt trekker fler tilskuere enn deltakere, fremfor at de 120.000 personene i Kollen skal få nyte en kald pils?

 

Hvor er logikken, om det i det hele tatt er noen?

Lenke til kommentar

McHansern:Da har du forstått den feil. Men det var vel ikke så mange i kollen vel? Tror nok svømming og volleyball trekker sikkert en god del tilskuere. Er det ett rent interessespørsmål, så kan det være mer formålsbetjenelig å ha øl ved arrangementer i sporter som på verdensbasis er mye større, og kanskje i Norge og?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Forsto ikke alt for mye selv. Men burde virkelig være lov. Det er ingen fare i Sentral-Europa. Vil folk virkelig dra på arrangementer for å drikke seg full på dyr øl og samtidig ikke få med seg hva som skjer? Jeg tviler.

 

Det har i hvertfall vært en debatt rundt om flere hadde gått på håndballkamper ved øl-salg. Sånn sett er det jo ett poeng.

Lenke til kommentar

McHansern:Da har du forstått den feil. Men det var vel ikke så mange i kollen vel? Tror nok svømming og volleyball trekker sikkert en god del tilskuere. Er det ett rent interessespørsmål, så kan det være mer formålsbetjenelig å ha øl ved arrangementer i sporter som på verdensbasis er mye større, og kanskje i Norge og?

Ikke mange i Kollen? På femmila feks var det jo sikkert 60-70.000 rundt i løypene...

Lenke til kommentar

McHansern:Da har du forstått den feil. Men det var vel ikke så mange i kollen vel? Tror nok svømming og volleyball trekker sikkert en god del tilskuere. Er det ett rent interessespørsmål, så kan det være mer formålsbetjenelig å ha øl ved arrangementer i sporter som på verdensbasis er mye større, og kanskje i Norge og?

Ikke mange i Kollen? På femmila feks var det jo sikkert 60-70.000 rundt i løypene...

 

Siden du har sitert meg, så skulle jeg trodd at du hadde lest det som står. Det var ett spørsmål der og stemmer det du skriver i ditt svar, så bekrefter det spørsmålet mitt...

Lenke til kommentar

Siden du har sitert meg, så skulle jeg trodd at du hadde lest det som står. Det var ett spørsmål der og stemmer det du skriver i ditt svar, så bekrefter det spørsmålet mitt...

Kor mange er nok i dine auge for å servere alkohol då? Og igjen, kva har det med saken å gjere? Skal det stå i alkoholloven at kun idrettsarrangement med minimum 100 000 tilskodarar får lov å servere alkohol?

Lenke til kommentar

Eg forstår ikkje logikken bak å servere øl kun ved større arrangementer. Kva arrangement i Norge forutan VM på ski skulle være stort nok for deg?

 

?Dette var vel ett spørsmål om å tekkes tilskuere...Og ett arrangement som du nevner, er liksom en del av identiteten vår og trenger nødvendigvis ikke øl for å tekkes tilskuere. Vil man absolutt ha øl, så får man skaffe det på en annen måte da...

 

Siden du har sitert meg, så skulle jeg trodd at du hadde lest det som står. Det var ett spørsmål der og stemmer det du skriver i ditt svar, så bekrefter det spørsmålet mitt...

Kor mange er nok i dine auge for å servere alkohol då? Og igjen, kva har det med saken å gjere? Skal det stå i alkoholloven at kun idrettsarrangement med minimum 100 000 tilskodarar får lov å servere alkohol?

 

Hvorfor spør du om det øverste og nederste? Det er bare en diskusjon om tilskuertall.

Lenke til kommentar

Som for eksempel? Det er eit arrangement der ein skal sjå utøvere drive med ein eller anna form for idrett. Dei har speaker på mange arrangement, men ein kjem ikkje unna det faktum at alkohol er eit stort poeng for mange i den slags samanhenger. Ingenting ein kan få gjort med den saken, uansett kor bra opplegg det er. Blir som å kutte alkoholen på ein bar og be eigaren om å finne på anna form for underhaldning som trekker folk.

 

For arrangementet sin del vil eg påstå det er positivt. Fleire tilskodarar, betre stemning, fleire inntekter.

 

Hvorfor spør du om det øverste og nederste? Det er bare en diskusjon om tilskuertall.

Fordi det var du som tok inn størrelsen på arrangementet som eit argument.

Lenke til kommentar

Som for eksempel? Det er eit arrangement der ein skal sjå utøvere drive med ein eller anna form for idrett. Dei har speaker på mange arrangement, men ein kjem ikkje unna det faktum at alkohol er eit stort poeng for mange i den slags samanhenger. Ingenting ein kan få gjort med den saken, uansett kor bra opplegg det er. Blir som å kutte alkoholen på ein bar og be eigaren om å finne på anna form for underhaldning som trekker folk.

 

For arrangementet sin del vil eg påstå det er positivt. Fleire tilskodarar, betre stemning, fleire inntekter.

 

Hvorfor spør du om det øverste og nederste? Det er bare en diskusjon om tilskuertall.

Fordi det var du som tok inn størrelsen på arrangementet som eit argument.

 

Det har jeg ikke gjort og det du hinter til var bare for å påpeke noe, uten at jeg har "tatt inn" noe som helst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...