Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er verdenscupen, ikke en veldedighetsorganisasjon. Skjønner faen ikke hvorfor dere er irritert på Hagle. De stiller til start for å vinne, ikke for å gi bort seire til sine landsmenn.

Oppfattet det ihvertfall ikke som om noen her er irritert på Emil. Det hadde vært latterlig om han hadde gitt bort seieren i sympati til Ole. Men jeg vil ikke akkurat påstå et det er merkelig at man liker noen idrettsutøvere bedre enn andre (selv om det selvfølgelig alltid er gøy med nordmenn øverst på pallen).

Lenke til kommentar

Det var jo Ustyogov som satte inn støtet i den første bakken når dei tok inn 10 sekund på 20 meter. Han kunne ikkje lagt seg bak Bjørndalen for å sikre han andreplassen heller. Eg er enig i at det hadde vore kult om Bjørndalen tok seieren, men alle er der ute for å finne, uavhengig av kven dei må slå.

 

100 seire virkar å bli vanskeleg for Bjørndalen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg tenkte også den tanken idag Zeph(om 100 seire). Men OEB har jo ikke vært i form gjennom hele vinteren, så man kan håpe han kommer tilbake neste sesong. Jeg unner han å runde 100 seire, men med Bø og Svenden som kniver med hverandre, så blir det vanskelig. Kanskje han rett og slett er blitt for gammel :(

Lenke til kommentar

Da er hele ski-sirkuset over for i år, nesten litt vedmodig... Var spenning til siste slutt i skiskyting, jeg satt og så herrenes løp på timebussen med mobilt bredbånd og laptop under vekslende dekningsforhold.

På langrennssida var jo det hele avgjort for flerfoldige renn siden mtp sammenlagtseieren, men syntes nå alikevel det var en knallavslutning. Spesielt moro var det med Finn Hågen Krogh og Astrid Jacobsen som klarte å komme seg så langt fram.

 

Hopprennet ble ikke det mest spektakulære grunnet møkkaforhold, men det var jo særdeles hyggelig at sistehoppet til Malysz var en mester verdig. Holdt tilogmed til pallplassering. Var jo nærmest symbolsk at Kamil Stoch, hans arvtager, vant konkurransen. Kranjec ga også hjemmepublikumet noe å glede seg over.

 

Hva skal jeg fylle lørdags- og søndagsformiddagene med nå fram til vinteren har sluppet taket helt? :p

Lenke til kommentar

Jeg var oppe i kollen i dag. Grei stemning, men ikke helt topp.

 

Er bedre i sør-Europa, men jeg klager ikke. Ikke jeg som betalte.

 

Forøvrig skandale at man ikke får servere øl i Norge på slike arrangementer. Men man kan jo ikke forvente annet med nordmenns drikkekultur. Folk hadde vel måtte pumpes før 2. skyting.

 

I Garmisch telte jeg 5 øltelt, kun på slalomstadion. En stadion som var mindre enn Kollen.

 

Ingen som var overstadig beruset der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å utøve idrett og samtidig drikke akohol er sjølvsagt feil. Tilskodarane derimot, bør få lov å drikke og halde ein god stemning. Er det andre land som har liknande alkohollov? Den lovparagrafen er nok mykje med på å gjere norske idrettsarrangement til tider daffe og uinspirerande.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt ærlig så er min mening at nordmenn med sin drikkekultur kunne klart å rote til VM i kollen. Utlendinger vet hvordan man skal drikke i slike sammenhenger.

 

Er skeptisk til fri flyt hvertfall. Men total forbud er kanskje litt drøyt....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...