Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er sitater av Gunde:

 

– Det er en risiko for at han ikke takler presset. Det handler om å få de svarene som trengs fra kroppen. Men kroppen er ikke som den skal, det har alle sett, sier Svan til svenske Expressen.

 

– Han har sett menneskelig ut denne sesongen, og har fått stryk i minst like mange spurter som han har vunnet, mener Svan.

 

– Petter må bære det tunge ansvaret. Jeg tør ikke tenke på hvordan det blir dersom han ikke tar medalje.

 

Ingenting av dette er idiotiske uttalelser? Media hauser jo alt opp på et nivå som er så latterlig at det gjør vondt å lese.

 

Eg tror Petter får minst ett gull, men han kommer ikke til å gjøre reint bord.

 

Edit: Kjenner eg blir irritert på norsk sensasjonsjournalistikk. Dette er fra Expressen:

 

Det finns en risk att han inte klarar det, det är en sak om man får de svaren man vill ha på kroppen. Men kroppen är inte som den ska, det har man sett, säger han.

– Men man ska komma ihåg att han är en av de bästa i världen även om han inte är i stöten.

 

Oisann, en helt annen betydning når man tar med alt gitt....

 

Gunde Svan nämner Northug tillsammans med Marcus Hellner, Daniel Richardsson och Dario Cologna som några av favoriterna på de längre distanserna i VM.

– Northug är det stora norskhoppet, men man ser också att Martin Johnsrud Sundby och Eldar Rönning är med på de klassiska sträckorna, säger Gunde Svan.

– Men Petter får bära det tunga ansvaret. Jag törs inte tänka på hur det kommer att bli om han missar medalj.

 

Hmmm... Dette får altså en norsk journalist til å bli: Gunde tror ikke Northug for noen medaljer.

 

Fader for en drittgjeng.

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

– Det er en risiko for at han ikke takler presset. Det handler om å få de svarene som trengs fra kroppen. Men kroppen er ikke som den skal, det har alle sett, sier Svan til svenske Expressen.

Petter har vist at han takler presset i mesterskap.

 

– Han har sett menneskelig ut denne sesongen, og har fått stryk i minst like mange spurter som han har vunnet, mener Svan.

Petter har nesten ikke konkurrert denne sesongen. I tillegg er det kun VM som betyr noe i år.

 

– Petter må bære det tunge ansvaret. Jeg tør ikke tenke på hvordan det blir dersom han ikke tar medalje

Tull, Marit Bjørgen er større favoritt enn Petter. Tar ikke Marit medalje, så tør jeg ikke tenke på hva som skjer.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

– Han har sett menneskelig ut denne sesongen, og har fått stryk i minst like mange spurter som han har vunnet, mener Svan.

Petter har nesten ikke konkurrert denne sesongen. I tillegg er det kun VM som betyr noe i år.

Og Gunde sier at han har deltatt i alle konkurranser og at VM ikke betyr noe? Hvor vil du?

 

Gunde sier det bare som det er. Synest faktisk han er ganske moderat i sine uttalelser, for denne sesongen er jo Petters dårligste på mange mange år. Helt ødelagt av sykdom, men VM kommer, og hvis ting fungerer kan VM bli bra, som han sier i sitatet over som eg slettet.

 

– Petter må bære det tunge ansvaret. Jeg tør ikke tenke på hvordan det blir dersom han ikke tar medalje.[/i]

Tull, Marit Bjørgen er større favoritt enn Petter. Tar ikke Marit medalje, så tør jeg ikke tenke på hva som skjer.

 

Jepp. Marit er en mye større favoritt. Men se hvor mye spalteplass hun får? De skriver om BARTEN TIL PETTER FOR POKKER! :roll:

 

Han har et enormt press. Selv om Marit er en større favoritt. Og det sier igrunn bare litt om hvor stor favoritt Marit er.

 

Ser ikke noe som antyder at Gunde er en idiot basert på disse uttalelsene. Synest faktisk dette er omtrent det eneste fornuftige han har uttalt de siste 5 årene. For at fyren er en idiot er hevet over enhver tvil. Men ikke pga disse tingene han sier her.

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...