DJ_Dark Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Johaug er ikke helt i form... 1 Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Nå ser vi hvorfor det brukes kortere løyper i skisporten... Dette er ikke veldig engasjerende å se på! Jeg fikk dessverre ikke med meg noen av de to løpene i dag, men hvis det er samme langløype som de gikk i fjor, syntes jeg det var en herlig forandring! Men jeg kan være med på at det ikke bør gjøres for ofte. Personlig synes jeg vel 5-10km-sløyfer burde dominert. apropos lange løyper: Noen som vet om det skal gås 5mil intervallstart i år? Hvorfor skal man få bonussekunder når man går jaktstart? Slik som Cologna, som leder, vil si at de bak må ta inn 15 sekunder ekstra fordi han vinner etappen. Blir mindre spenning ut av det synes jeg i hvert fall. bonussekund underveis hadde selvsagt vært tragisk, men synes egentlig bonussekund i mål er helt greit med tanke på den ekstra utfordringen det er å gå alene i front. Tåplig at de har jaktstart før siste etappe, samler jo bare feltet så alt de har gjort hittil er poengløst... Det skal jo være 20/10km på Lørdag, så da kan jo ting endre seg igjen. Har ikke klart å finne ut om det er fellesstart eller intervallstart dog... Men det hadde jo vært tåpelig med jaktstart i dag hvis det var monsterbakken neste selvsagt! edit: Ser ut om fellestart klassisk, så da blir det jo bonuspoeng-jag igjen. Kanskje et aldri så lite Bauer-comeback? Selv om jeg leser at Northug har lysst til å satse Endret 6. januar 2011 av Asmodeanx Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg fikk dessverre ikke med meg noen av de to løpene i dag, men hvis det er samme langløype som de gikk i fjor, syntes jeg det var en herlig forandring! Men jeg kan være med på at det ikke bør gjøres for ofte. Personlig synes jeg vel 5-10km-sløyfer burde dominert. Aner ikke hvilken løype de gikk i fjor, men det var masse trær, omtrent kun bilder fra helikopter hvor også bildet hakket og stoppet "hele tiden". I tillegg var det veldig lite mellomtider. Ikke veldig TV-vennlig spør du meg. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Tour de Ski er bare tull og tøys. Det er et tulleformat. Langrenn er ikke sykkelsport, og dette bonussekundpisset er virkelig bare sprøyt. Hva i all verden er vitsen med å la folk starte etter startlista, og så ha bonussekunder?? Det er jo klart at hvis en går ut 1.40+ foran de andre, så er det jo ingen reell konkurranse om disse sekundene, skal han premieres for å ha vunnet dagen før så må de heller gjøre det DA. Dette her tøvet ødelegger skisporten. Det må bli slutt på alt dette fellesstarthysteriet, få tilbake 5-mila klassisk med intervallstart, og så kaster vi Djupvik, Gjerdalen og Sundby ut av laget og lar noen som faktisk kan gå på ski og trener seriøst delta på landslaget i stedet. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) jeg stemmer for flere langdistanser+at man får femmilen og tremilen for henholdsvis herrer og damer tilbake i V-cup. noe av det mest tullete FIS har gjort er å ta bort disse to. man kan gjerne lage hardere løp i alle distanser slik at kanskje flere kan nærme seg Bjørgen og co og kanskje ta de...skal man beholde tds så stemmer jeg faktisk for å gjøre det som i sykkel, nemlig fellesstart på hver etappe. så synes jeg og det er merkelig at de som faktisk har vunnet noe innen langrenn for herrer ikke er med i tds. Hattestad kunne jo vært med og prøvd å vinne etapper, Rønning er jo og en som har vunnet en del. han kunne kanskje gjort det greit i sammendraget? evt etappeseire...dog har jo nivået økt, men Rønning med henholdsvis 3 v-cup seire i sprint+2 i 15 km(K)+vm-bronse i sprint(k) så burde han kunne hevde seg. Endret 6. januar 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg ser på ski/langrenn fordi det er langrenn. Jeg ser på sykkel fordi det er sykkel. Hvorfor i h****te skal FIS late som om ski er vinterens sykkel? De har forøvrig noe som heter tempo i sykling, hvor man ikke starter samtidig... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Nok et hopprenn med bedriten fart. Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 jeg stemmer for flere langdistanser+at man får femmilen og tremilen for henholdsvis herrer og damer tilbake i V-cup. noe av det mest tullete FIS har gjort er å ta bort disse to. Hæææ? har dem fjerna de helt? F***... Jeg har vel bare gått og lurt meg selv til å tro at "den kommer nok neste helg" hele tiden Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Synes forresten Tour de Ski i utgangspunktet er et helt greit konsept, og vi blir jo servert en hel haug med renn på kort tid, men det kan helt klart utbedres (noe de prøver hvert år med sterkt varierende hell), men jeg liker ikke denne tendensen som har begynt i år med å lage "mini-tourer" utenom! Det holder med den ene store... Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) du får nok se de i VM o.l, men i V-cup er de tatt bort. fantastiske nyheter for f.eks Johaug som fra hun ble juniorVerdensmester på 5km, har spesialisert seg på de lengre løpene...har riktignok fått bestetid i ett renn denne sesongen på 10km hvor hun og har tittel som junior, men jeg er vel ikke alene om å tro at løypen må bli hardere evt lengre før hun er helt i toppen. noe som forundrer meg mtp dagens harde etappe. men satser på sterke resultater i VM... Endret 6. januar 2011 av Step_up Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Hahahaha. Hvorfor i helvete tar de han av bommen da? :!: Lenke til kommentar
Latias Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Haha, lol @ Janda. Lett match for Bardal! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Herlig av Remen! Men liten tilt på dommerne. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Fantastisk hopping! Dette kan bli et interessant renn. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 SE PÅ TOM DA!!!!!! Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Fy faen Hilde! Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Nå er plutselig den "den gode følelsen" for å sitere Mika tilbake igjen Hopp! <3 hmm det var ikke en hjertesmiley nei... Lenke til kommentar
Latias Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Helt rått av Tom og resten av gutta, men som vanlig rakner det i andre omgang. Tipper Tom ender på en 6. plass. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2011 Nei, i dag blir det pallen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå