Jotun Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Det norske landslaget er igrunn ikke ute og kjører på damesiden. Der er jo damene veldig gode. Hva er forskjellen på damelaget og herrelaget? Mtp at i ene laget er det kun petter, i andre laget er Marit suveren, med mange gode jenter bak seg. Er jo samme hovedledelse? Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) 5 norske jenter blant topp 20 i sammendraget og verken Skofterud, Steira og selveste Bjørgen er tilstede Definitivt meget bra! Endret 3. januar 2011 av Asmodeanx Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Å herre. Det er jo fantastisk. Hvorfor er ikke Steira med? Edit: Leste feil, tenkte på dagens løp, det ville vært kanskje vel så imponerende. Men er jo bra uansett. Endret 3. januar 2011 av Jotun Lenke til kommentar
Latias Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Damelaget er helt rått før VM. Bjørgen, Johaug, Steira, Jacobsen, Kristoffersen, Brun-Lie. Selv Skofterud imponerer. På herresiden har vi Northug, og ja... det er vel det. MJS kommer nok til å bruke VM-distansene som trening, slik han gjorde i OL i fjor. Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 ." Årsaken er tretthetsbruddet i hælen som har plaget henen i et halvt års tid, og som gjør at hun ikke kan presse i klassisk stil." http://www.nettavisen.no/sport/vinter/article3051424.ece Edit: Leste feil, tenkte på dagens løp, det ville vært kanskje vel så imponerende. Men er jo bra uansett. Hvis jeg ikke leste feil var faktisk alle de fem topp 20 i dagens løp og så! Lenke til kommentar
eveant Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Den ved 14.5km, sjå video her: http://www.nrksport.no/langrenn/1.7447494 Eigentleg heilt greit spør du meg, ein ting er å velge spor før ein spurt/bakke, ein annan ting er å skifte spor to gonger på 50m. Hovedegelen for en spurt på et oppløp er at man skal holde seg til det sporet man har valgt ja, men spørsmålet er vel om den samme regelen faktisk gjelder i sånne mellomspurter. Det er jo lov å bytte spor så mye man bare vil underveis i renn tross alt, så lenge man ikke kjører over/hindrer med fysisk kontakt. Så hvis det er tilfelle er det helt klart grunnlag for å anke. Eurosport-folkene syntes bare det var morsomt og snakket aldri om at det kunne være grunnlag for fratrekk iallfall. Poenget er jo at her var det ingen korridorer eller avskilte spor. Damelaget er helt rått før VM. Bjørgen, Johaug, Steira, Jacobsen, Kristoffersen, Brun-Lie. Selv Skofterud imponerer. På herresiden har vi Northug, og ja... det er vel det. MJS kommer nok til å bruke VM-distansene som trening, slik han gjorde i OL i fjor. Rønning har jo også vært relativt god i år. Falt på stafetten, men ellers var det et bra løp. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Greit nok det var taktisk sperring fra Northug. Men jeg synes det hele så litt tragisk ut. Northug er god nok til å ta det på rå styrke, ikke måtte gå sikk sakk i bakken for å hindre motstanderene. Hadde det vært Bauer som gjorde det, da hadde nok Skinstad torpedert smørebua til tjekkeren. 1 Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Greit nok det var taktisk sperring fra Northug. Men jeg synes det hele så litt tragisk ut. Northug er god nok til å ta det på rå styrke, ikke måtte gå sikk sakk i bakken for å hindre motstanderene. Hadde det vært Bauer som gjorde det, da hadde nok Skinstad torpedert smørebua til tjekkeren. Haha ja jeg må jo ærlig innrømme at jeg hadde nok hata Northug endel hvis han ikke var norsk, men sånn er patriotisme og alt det der Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Greit nok det var taktisk sperring fra Northug. Men jeg synes det hele så litt tragisk ut. Northug er god nok til å ta det på rå styrke, ikke måtte gå sikk sakk i bakken for å hindre motstanderene. Hadde det vært Bauer som gjorde det, da hadde nok Skinstad torpedert smørebua til tjekkeren. Han er jo ikke god nok til det. Såg jo det tydelig på rundt 17km tror eg det var. Når Hellner fikk 15 og petter 10. Han klarte jo knapt å henge på og holde de bak bak seg. Synest poengtrekket er helt greit, han går bevisst sikksakk med en gang han ser at de andre kommer i fart. Hadde Hellner gjort det samme hadde vi hylt her inne Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Greit nok det var taktisk sperring fra Northug. Men jeg synes det hele så litt tragisk ut. Northug er god nok til å ta det på rå styrke, ikke måtte gå sikk sakk i bakken for å hindre motstanderene. Hadde det vært Bauer som gjorde det, da hadde nok Skinstad torpedert smørebua til tjekkeren. Han er jo ikke god nok til det. Såg jo det tydelig på rundt 17km tror eg det var. Når Hellner fikk 15 og petter 10. Han klarte jo knapt å henge på og holde de bak bak seg. Synest poengtrekket er helt greit, han går bevisst sikksakk med en gang han ser at de andre kommer i fart. Hadde Hellner gjort det samme hadde vi hylt her inne Pirja: Tragisk? Jeg velger å tolke det som et meget klokt taktisk valg av Northug. Han visste at han ikke var i toppform og at en ren spurt kom til å koste for mye/kunne fort tapes, så han la seg frem i front på det han visste var en bakke med lite rom for manøvring slik at han kunne sperre folk inne fra front og dermed få de femten poengene. Jeg er med på at det kan kalles tragisk hvis man tenker opp mot hva Northug kunne gjort på sitt beste, men nå er han ikke i den formen og da er det bare bra at han finner måter å kompensere på. Jotun: Som indirekte nevnt tidligere, jeg hadde jo hatet at en slik manøver hadde blitt brukt av noen ikke-norske, men det at han bevisst går sikksakk da de andre kommer i fart er en fullt lovlig metode i sporet. Dette var ikke en oppløpsspurt! Det er på ingen måte fair play, men det er innenfor regelverket. Til og med Hellner "støttet" visstnok Northug i intervjuene i dag Endret 3. januar 2011 av Asmodeanx Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Hvis det er innafor reglene så vil jo anken gå gjennom, så da er jo det problemet "løst". Har aldri hørt om dette regelverket. Forøvrig så hadde Hellner banket Petter opp der hadde han ikke gjort slikt, så sikkert det lureste. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg synes ikke det var direkte tragisk, men det SÅ tragisk ut når Petter dansa sikk sakk opp bakken for å hindre motstanderene. Kunne han ikke brukt kreftene til å bevege seg fremover i stedet for sidelengs? 1 Lenke til kommentar
Oreokjeks Skrevet 4. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg synes ikke det var direkte tragisk, men det SÅ tragisk ut når Petter dansa sikk sakk opp bakken for å hindre motstanderene. Kunne han ikke brukt kreftene til å bevege seg fremover i stedet for sidelengs? Problemet er at det virker som om han ikke klarer å holde følge med Hellner & co når de trår til for fullt. En del av stilen til Northug er jo at han går og sparer krefter så lenge som mulig, men denne sesongen virker det som om det ikke hjelper hvor mye krefter han klarer å spare. Håper at Northug og resten av herrelandslaget (distanse vel og merke) kommer i bedre form til VM i februar. Da er tap av bonussekunder, dårlig posisjonering og tapte foto-finnisher i Tour de Ski glemt. 1 Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 4. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2011 Hvis det er innafor reglene så vil jo anken gå gjennom, så da er jo det problemet "løst". Det ble sagt at ingen anke har gått gjennom på 6-7 år eller noe slikt, så det høres jo ikke lyst ut sånn sett... :\ Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2011 Kan jo hende FIS er flinke til å følge regelverket eg ikke kan, som de selv har laget, til punkt og prikke og det da er lite å anke på... Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2011 Håper de skjerper seg grasalt til VM, hvis ikke blir det skandale-VM. http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3971517.ece Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2011 Håper de skjerper seg grasalt til VM, hvis ikke blir det skandale-VM. http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3971517.ece Jeg håper det blir skandale-VM fra vår side. 0 gull. Eneste Norge kan vinne i er sprint. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 4. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2011 Hvorfor vil du det skal bli det? Når vi først er på hjemmebane skal vi faen meg vinne !! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2011 Håper de skjerper seg grasalt til VM, hvis ikke blir det skandale-VM. http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3971517.ece Jeg håper det blir skandale-VM fra vår side. 0 gull. Eneste Norge kan vinne i er sprint. Jeg mente ikke utøverne, men refererte til artikkelen om at Holmenkollbanen hadde tatt kvelden. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2011 Hvorfor vil du det skal bli det? Når vi først er på hjemmebane skal vi faen meg vinne !! 1. Har lyst til å se Northug drite seg ut igjen. TdS har jo vært en skandale så langt for ham. Resten av herrelandslaget er jo direkte ræva. 2. Det er på tide at noen andre enn Bjørgen/Kowalczyk vinner. De norske vi har bak er ikke gode nok så ingen gull der heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå