Ideal Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Northug har kommet dit han er _PÅ TROSS AV_ skilandslaget, _IKKE_ på grunn av, slik som enkelte her hevder. Se bare på resten av distanseløperne. De er heldige hvis de kommer blandt de 20 beste i internasjonale konkurranser. Martin Jonsrud Sundby klarer jo faen ikke en gang å komme tidsnok til start. Dette er det egentlige skilandslaget. Djupvik er udugelig som trener, og utøverne som blir tatt ut virker som de kommer med fordi de er kameratslige, ikke fordi de er så veldig gode. Dersom vi ønsker en "elitesatsing" som betyr at vi kommer inn til 20nde plass, så må vi bare fortsette i samme tralten. Realiteten er at bortsett fra Northug har vi _INGEN_ som er i stand til å kjempe i toppen i distanseløp, og realiteten er FAKTISK at Northug er der han er TIL TROSS FOR at skilandslaget har forsøkt å hemme hans fremskritt år etter år. De tok han eksempelvis ikke med til et OL, til tross for at han var i verdenstoppen. 1 Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Hadde det ikke vært det ene hadde det vært det andre. At du skal kunne "kreve" ditten og datten av oppførsel utenfor sporet er hinsides. Endret 20. desember 2010 av niko. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Ikke veldig uenig. Men har ikke fremhevet skilandslaget av enkle grunner For min del er det som plager meg litt med Petter at eg oppriktig er interessert å vite hva som gikk galt. Er ikke medgangssupporter av Petter. Ønsker å følge med selv om han ikke er i toppen. Derfor er det så synd at han blir totalt lukket, innesluttet og sur når han taper. En kollega kjenner til Petter fra den lokale skiklubben hans, og han sa at sånn har han alltid vært, og sånn kommer han nok alltid til å være. Bare at den siste tiden har han begynt å tape innimellom, og da kommer begge sider frem. Men heller hele Petter enn ingenting. Skulle bare gjerne hatt litt mer selv når det går dårlig. Som OL når han ikke ville snakke. Skjønner at han ikke snakket med han løken i NRK, men var da andre medier der.... Hadde det ikke vært det ene hadde det vært det andre. At du skal kunne "kreve" ditten og datten av oppførsel utenfor sporet er hinsides. Har aldri sagt at eg krever en dritt niko. Sa at eg forbeholdt meg retten til å ønske. Det er en vesentlig forskjell. Hvis ikke eg har lov å si at eg skulle ønske ditt og datt så kan denne diskusjonen bare dø med en gang.... Superstars var litt tamt... Endret 20. desember 2010 av Jotun Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Når det er sagt så føler eg at eg er i full rett til å ønske ting av Petter. Uten landslaget og pengene derfra kunne han aldri kommer dit han er. Tolket dette dithen at du "krevde" (derfor gåseøyne). Hvis quoten over er en måte å si at du føler du har full rett til å tenke det du vil om Petter, så ja, du bor i Norge. Her kan du tenke hva du vil kjære venn Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Gjør vondt å tenke. Prøver å unngå det i størst mulig grad. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Northug er eit friskt pust i idretten, me må ha karakterer som han for å halde interessenivået oppe. Han kan være grinete og oppføre seg tåpelig til tider, men han er det største talentet me har hatt sidan Dæhlie gjekk med ski på beina. La Petter være Petter så går det seg til. Laget har kommentert at hendelsen med medaljeseremonien ikkje var Petter sin feil, om det er riktig eller ikkje er vanskeleg å uttale seg om. Uansett opprer Petter ydmyk når han først kjem på det, så eg trur ikkje han har så store primadonnanykker som enkelte medier og personar skal ha det til. Ein stor del av det er nok rett og slett at han stiller ekstremt store krav til seg sjølv og tar eit nederlag veldig tungt. Det kan på sikt føre til mange førsteplasser. 1 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Greit Petter er Petter. Men måten landslagsledelsen reagerer på dette er tragisk. De langer ut mot FIS og kommer med tåpelige argumenter. De har tross alt vært på tusenvis av blomstersermonier, og vet at man ikke kan ronke i smørebua i 1 time etter målgang. Man får i seg mat, skifter til varme klær å går der de andre på pallen står å venter på å bli ropt opp. At Petter fikk ei bot av premiepengene synes jeg er helt greit. Jeg blir så irritert av landslagsledelsen som syter og griner. De er jo nesten like overlegne som Northug selv. edit: En annen ting som også kom frem denne helgen. Er hvor tragisk innhabile ledelsen på kvinnesiden, som ikke fikk ned et ungt talent til en av etappene til 2. laget, og få litt erfaring. Det er så dumt at man kan nesten ikke tro det. En annen ting er at Petter er et talent, derfor kom han så fort frem og opp på topp. Mens de andre utøverene som trenger trening fra landslagssjefen og støtteapperatet er nesten tilstedefraværende. Det viser igjen hvor elendig trening som kommer via landslaget. Det var jo de som ødela Marit. Endret 20. desember 2010 av Pirja Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 edit: En annen ting som også kom frem denne helgen. Er hvor tragisk innhabile ledelsen på kvinnesiden, som ikke fikk ned et ungt talent til en av etappene til 2. laget, og få litt erfaring. Det er så dumt at man kan nesten ikke tro det. Det var jo egentlig Østberg som skulle gå den, så til å begynne med hadde de to fulle lag. Riktignok elendig gjort å ikke ha med reserver, for det er svært vanlig å pådra seg en forkjølelse i denne kulda. Når det gjelder Petter-saken, så er jeg enig med de fleste her inne. Blir bare dumt å klage på Petter og sette han under enda mer press. Folk som Alsgaard og Ulvang burde vite bedre enn dette, spesielt siden de har vært store løpere begge to. Klag heller på Sundby om dere absolutt skal klage. Fyren bruker OL-distanser som trening, møter opp lenge etter at starten har gått, og suger generelt sett i alt han gjør foran TV-skjermen. Petter har i hvert fall resultater han kan vise til; fire VM-gull og to OL-gull (samt. en sølv og en bronse i OL også) på de to siste årene sier sitt. Han skal få lov til å være en dårlig taper når ting ikke går veien, og han skal få lov til å være arrogant og rå når alt er på topp. Vil vi at Petter skal endre holdningen? Nei, det vil vi ikke. Hva hadde norsk langrennsport på herresiden vært uten Petter? Nada. Vi ser jo hvor mye Sundby og co. sliter hver gang Petter ikke stiller til start. La Petter Northug være Petter Northug, EOD! 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Greit Petter er Petter. Men måten landslagsledelsen reagerer på dette er tragisk. De langer ut mot FIS og kommer med tåpelige argumenter. Og hvorfor får da Petter all skylden? Han som er idiot og ikke møter opp visstnok... Latterlig. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Greit Petter er Petter. Men måten landslagsledelsen reagerer på dette er tragisk. De langer ut mot FIS og kommer med tåpelige argumenter. Og hvorfor får da Petter all skylden? Han som er idiot og ikke møter opp visstnok... Latterlig. Fordi landslagsledelsen er en gjeng pingler. Det er aldri de som har ansvar for noe. Prestasjonssvikt, overtrening, dårlige resultater, ikke møter opp til sermoni eller løpsstart. Alt er tydeligvis utøverene sine feil. Men hva i svarte helsikken skal man da med en landslagssjef og stab? Vis alt er utøverene sin feil. Jeg har vært imot måten landslaget ledes på under Skinstad og Løfshus. Skinstad er så arrogant at det er til å spy av! Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Landslagsledelsen er jeg som mange andre veldig skeptisk til. Og kan ikke si at jeg har veldig mye til overs for hverken Djupvik, Skinstad eller Løfshus. Avgjørelser og uttallelser som ikke henger på greip, samt at resultatene (utenom Petter) er totalt fraværende, noe de selv har uttalt har vært satsningsområdet gjennom de siste sesongene. Det blir rett og slett for tynt. Er også frustrerende å se at en kjemperessurs som Fredrik Aukland tydligvis ikke er innteressant for skiforbundet. Når det gjelder "Petter-saken" er det ingen tvil om at den har blitt veldig hauset opp. Jeg mener likevell at mye kunne vært løst ved at Petter bare kunne kommentert kort hva som skjedde, da han kom hjem i går for eksempel. Det hadde i mine øyne vært win-win da jeg også hadde ungått å bli fysisk uvel av å se på unskyldningene til Skinstad. Jeg digger Petter, og finner ikke det som skjedde i helgen særlig kritikkverdig, men synes ikke at det er veldig rart at noen stiller noen spørsmål. Man må ikke glemme at for eksempel Algaard sin jobb er å si hva han mener på NRK, og synes ikke det er noen grunn til å kritisere han fordi han mener noe annet enn mange av oss andre. Ulvang osv. stiller seg selfølgelig litt annerledes. Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Innrømmer svenskene at vi er best? http://www.dagbladet.no/2010/12/21/sport/vintersport/tv_og_medier/per_elofsson/bjorn_dehlie/14798700/ Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Haha. Så den der nettopp. Digger reklamene der. :!: Lenke til kommentar
foxxy Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hellu! Long time! Northug-diskusjon ftw? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 http://www.vg.no/sport/ski/vm/2011/artikkel.php?artid=10012622 En 24-årig islending fra Alta, men som bor i Tromsø og som har studert i USA skal gå Tour de Ski for Norge. Interessant. Herrer: Simen Østensen (Fossum), Tord Asle Gjerdalen (Fossum), Roger Aa Djupvik (Fjellhug/Vereide-Hyen), Morten Eilifsen (Henning), Snorri Einarsson (Tromsø), Kristian Tettli Rennemo (Leksvik), Petter Northug (Strindheim). Kvinner: Marte Elden (Henning), Astrid Uhrenholdt Jacobsen (Heming), Therese Johaug (Nansen), Marthe Kristoffersen (Varden), Ingvild Flugstad Østberg (Gjøvik). Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Herrer: Simen Østensen (Fossum) , Tord Asle Gjerdalen (Fossum), Roger Aa Djupvik (Fjellhug/Vereide-Hyen), Morten Eilifsen (Henning), Snorri Einarsson (Tromsø), Kristian Tettli Rennemo (Leksvik), Petter Northug (Strindheim). Ser ingen på den norske landslaget (sett bortfra Northug) som f.eks hadde vørt gode nok for Sverige, Russland eller en annen god nasjon. Tipper Northug blir vår eneste topp 10 løper. 1 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Flott å se de har vettet til å vrake Sundby i hvert fall. Makan til idiot, han kan holde seg så langt unna Holmenkollen som overhodet mulig når vi nærmer oss februar. Gjerdalen var jo i topp-10 for et par sesonger siden. Mulig at han har en begrenset rolle denne gangen, for han fungerte utmerket som "hjelperytter" for Northug på femmila i OL. Hvis han har en fri rolle kan han fort være med i toppen. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Herrer: Simen Østensen (Fossum) , Tord Asle Gjerdalen (Fossum), Roger Aa Djupvik (Fjellhug/Vereide-Hyen), Morten Eilifsen (Henning), Snorri Einarsson (Tromsø), Kristian Tettli Rennemo (Leksvik), Petter Northug (Strindheim). Ser ingen på den norske landslaget (sett bortfra Northug) som f.eks hadde vørt gode nok for Sverige, Russland eller en annen god nasjon. Tipper Northug blir vår eneste topp 10 løper. Sluttresultat for Verdenscupen 2010: Simen Østensen: Nr. 54 Gjerdalen: Nr. 39 Morten Eilifsen: Nr. 106 (!!!!!!) Djupvik: Nr. 91 Einarsson: ser ikke ut til å ha blitt rangert, ble nr. 32 på femmila i Kollen i 2010, kom i mål _NI MINUTTER BAK_ Northug. Ni minutter!? "Bare" sju minutter bak Geir Ludvig Aasen. Rennemo: Nr. 85 Slik jeg ser det fremgår det tydelig at vi her snakker om løpere som ikke har sjans i havet til å hevde seg. Vi snakker om løpere som har potensiale til å komme inn som nr. 50 i et Worldcup renn. Når skal folk innse at landslaget drives på totalt feil måte? Bak Northug er det INGEN, jeg gjentar INGEN, som kan hevde seg internasjonalt. Gjerdalen og Sundby har hatt flere år på å prøve å få resultater foran tv-kameraene, og har klart å mislykkes ettertrykkelig, likevel får de sjanse på sjanse. Gjerdalen's eneste bidrag er harry skjegg og fancy solbriller. Nr. 39 i verdenscupen. Tror ikke noen av konkurrentene er skremt, gitt. Jeg kommer til å bumpe denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1277708 tråden gang på gang, etterhvert som resultatene uteblir. Djupvik som landslagstrener har NULL disiplin, han forventer null av utøverne, han har ikke peiling rett og slett. Få inn noen som vet hva de driver med, og som klarer å heve nivået ved sin trenergjerning. Eksempelvis Aukland eller Bråten. Da hadde vi fått sving på sakene. Slik det er nå er det kun ÉN utøver som lykkes, og det er TIL TROSS FOR landslaget, ikke på grunn av de. Endret 22. desember 2010 av Ideal 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Det som er snodig er at de får det til med kvinnene, dvs samme ledelse over djupvik.... Kanskje de burde se litt på hva som gjøres der? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Hoppuka-laget er tatt ut Rune Velta, Bjørn Einar Romøren, Anders Bardal, Anders Jacobsen, Tom Hilde og Johan Remen Evensen er på laget. Blir vel ingen sammenlagtseier, men hadde vært fantastisk om en av disse kunne ta en enkeltseier i et av rennene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå