Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

jeg er meget nysgjerrig på hvorfor det har blitt så populært å kalle kowalchyk for doper i det siste? Hva er det jeg ikke har fått med meg, for i fjor var vi egentlig bare sur for at hun indirekte kalte Bjørgen en doper pga astmamedisinen (og at hun generelt virker til å være på et lavere sosialintelligensnivå enn Sheldon Cooper fra Big Bang theory) ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er meget nysgjerrig på hvorfor det har blitt så populært å kalle kowalchyk for doper i det siste? Hva er det jeg ikke har fått med meg, for i fjor var vi egentlig bare sur for at hun indirekte kalte Bjørgen en doper pga astmamedisinen (og at hun generelt virker til å være på et lavere sosialintelligensnivå enn Sheldon Cooper fra Big Bang theory) ;)

Fordi Kowalczyk har vært utestengt for bruk av doping under VM i 2005, og nå driver å hun å whiner om at astmamedisinen til Marit gir henne superkrefter. Bullshit fra en bullshit-dame.

EDIT: Hun tok noe som sto på dopinglisten og ble utestengt, men utestengelsen ble hevet etter mye om og men. Men ja, same shit.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Jeg personlig synes det er håpløst av hun å gå til media og syte gang på gang, på gang, på gang om Bjørgens astmamedisiner. Før denne sesongen startet uttalte den polske yndlingen dette: «Jeg forbereder meg i løypene, ikke på apoteket». det blir for dumt å beskylde motstanderen for doping hele fuckings tiden. Beskyldte de norske herreløperne Mühlegg for doping i 2002? Nei, de måtte stå å gratulere han foran reportere, selv om de egentlig visste han var dopet. Man kommer bare ikke med slike beskyldninger mot en konkurrent i profesjonell idrett.

Fun fact: Hva er det første forslaget som kommer opp hvis dere skriver inn kowalczyk i google?

Edit: Glemte helt å nevne det Martin nevner her, at hun først ble utestengt, men så klarte å "snakke seg ut av det".

Endret av Sagberg
Lenke til kommentar
Under VM 2005 i Oberstdorf kom hun egentlig på fjerdeplass på 30 km klassisk, men hun ble diskvalifisert etter å ha avlagt positiv dopingprøve etter en tidligere konkurranse. I prøvene ble det funnet deksametason som er et syntetisk glukokortikoid. Hun ble utestengt for to år, men utestengelsen ble senere opphevet av den internasjonale voldgiftsretten for sport slik at hun fikk lov å konkurrere under OL 2006 i Torino.

[/Quote]

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar
Under VM 2005 i Oberstdorf kom hun egentlig på fjerdeplass på 30 km klassisk, men hun ble diskvalifisert etter å ha avlagt positiv dopingprøve etter en tidligere konkurranse. I prøvene ble det funnet deksametason som er et syntetisk glukokortikoid. Hun ble utestengt for to år, men utestengelsen ble senere opphevet av den internasjonale voldgiftsretten for sport slik at hun fikk lov å konkurrere under OL 2006 i Torino.

[/Quote]

Er jo rett og slett latterlig det der.

Så serien til Bø nå forresten. Den stående serien der var jo faen meg helt vill!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...