Mchansern Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 I MORGEN ER DET HOPPING IGJEN!!! HOHOHO Jeg har gleda meg til dette siden Planica i fjor! Laghopping i Kuusamo kl.15.05 i morgen. BE IN FRONT OF THE TV OR BE SQUARE Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 26. november 2010 Del Skrevet 26. november 2010 (endret) er nok redd det er en ganske stor forskjell der ja. Uten at jeg er noen ekspert på området tror jeg det er såpass stor forskjell i grunnbygningen på folk at det er nermest umulig å få en typisk hopper til å kunne få fysikken til en langrennsløper og omvendt (Greit nok at nå ligger Moan kanskje midt i mellom der, men det er vel fortsatt en grunn til at han og tidligere sterke kombinert-utøvere aldri er i nærheten (correct me if I am wrong) av langrennsdiskusjonen mens skiskyttere er det!) Ser vel egentlig for meg at hvis f.eks Lamouis Chapoui hadde gått 10km med langrenngutta hadde det vel sett litt ut som det gjorde med siste-etappen til hun tapre 17-åringen for Norge 2 forrige helg Noen tanker om morgendagen da? Laghopp blant annet. Vi har vel ennå ikke fått noen sammenligning med andre nasjoner på snø siden i fjor, så jeg synes det kan bli veldig spennende! Nettopp, hopping og langrenn er jo egentlig to idretter som krever vidt forskjellige egenskaper og som slett ikke er forenlige i teorien. Dette fører til at den jevne kombinertløper er mye dårligere i de respektive grenene enn spesialistene. Det kan jo nevnes at Magnus Moan ble nummer 45 i 15 km fri under NM i 2008... Endelig er hoppingen i gang igjen. Har alltid vært min favorittvinteridrettsgren og det skal bli spennende å se hvordan formen til de norske er, men også hvordan det står til med Ammann (vet ikke om han er med på laghoppingen, tviler) og Schlierenzauer som var de to store forrige sesong. Endret 26. november 2010 av Dr. Awesome Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Hopping snenere i ddag blir fsaen så bra det<2!! Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Haha, en som tydeligvis har vært på en fuktig tur på byen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Eller så later han bare som. Egentlig måtte han være hjemme i dag. Og våknet midt på natten fordi han har nervøs blære. Og etter at han hadde pisst litt satt han seg ned og latet som han var full. Ikke fullt så kult det..... 1 Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 kjører de amerikanske kombinertgutta sitt eget opplegg frem til VM? Synes å huske at de var mye fraværende i fjor og.. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Hva er greiene med alle disse mini-tourene som har kommet i langrennssporten? Synes det burde holde med VM, vanlig verdenscup og Tour de Ski pr. sesong. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 greit av Johaug, men hvor bra det er får vi svar på når de beste kommer. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) hvor mange renn er det denne helgen? Endret 27. november 2010 av Step_up Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 I MORGEN ER DET HOPPING IGJEN!!! HOHOHO Jeg har gleda meg til dette siden Planica i fjor! Laghopping i Kuusamo kl.15.05 i morgen. BE IN FRONT OF THE TV OR BE SQUARE Dette oppsummerer mine tanker også! 15:05 idag! *glede seg* Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 Kommer nok ikke til å se på hoppingen i dag, da Premier League prioriteres anyday. Dagens høydepunkt fra skiverden: 19.20-20.45 V-cup alpint. Utfor menn. Direkte fra Lake Louise. Komm. Lars Lystad og Marius Arnesen. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 (endret) nå bør ikke Therese komme bak for mye slik at hun får ett bra utgangspunkt før 10 km jaktstart i morgen. da tror jeg hun vil kjempe helt i toppen. Endret 27. november 2010 av Step_up Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Haha, en som tydeligvis har vært på en fuktig tur på byen Julebord Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Herlig Marit! Lekestue!! Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 kanskje hun tross alt ikke er så langt unna ved slutten til tross for at hun ikke skal delta i tds? Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 jeg hadde et uoffisielt målepunkt på toppen av den siste bakken, og der var hun fortsatt et sekund eller to bak, så det var kjemping til siste stund! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. november 2010 Forfatter Del Skrevet 27. november 2010 kanskje hun tross alt ikke er så langt unna ved slutten til tross for at hun ikke skal delta i tds? Tviler. Vinneren av TDS får så masse poeng at man egentlig ikke har noe sjans i sammendraget om man ikke deltar i TDS. Målet denne sesongen er uansett VM på hjemmebane. Så lenge det blir VM-gull er det ingen som bryr seg om verdenscupen. Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 åtte renn a 50 poeng pluss 400 for seier sammenlagt er 800 potensielle poeng tapt, men vinneren vil nok mer sannsynligvis ende på 600-700 poeng. Det er mye, men samtidig er det ikke umulig hvis Bjørgen fortsetter i samme sporet. (men jeg hadde ikke satt pengene på det altså!) Et annet spørsmål er jo om alle de antatt argeste konkurrentene skal gå touren. Og de må tross alt plassere seg høyt for å få mye ut av det! Lenke til kommentar
slipten Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 kokslien i draget nå, ser bra ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå