Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oioi, bare 2 måneder igjen til sesongstart nå! Storgleder meg. Blir selvfølgelig en VM-tur på meg også. Skal se følgene:

Langrenn, 4 x 5 km stafett - kvinner (torsdag 3. mars)

Hopp stor bakke, individuell - menn

Kombinert hopp stor bakke, lag (fredag 4. mars.)

Langrenn, 4 x 10 km stafett - menn

Kombinert langrenn, lag, 4 x 5 km

Forbanna irriterende at vinterferieuka er lagt til den VM-uka med minst konkurranser (den første delen av VM), og ikke motsatt :hrm:

For å komme i rett stemning... :)

http://www.youtube.com/watch?v=k-qv9ucYW58

Forresten noen som har peil på om Norge kan stille med flere utøvere, ettersom vi er vertsnasjon?

Lenke til kommentar

Forresten noen som har peil på om Norge kan stille med flere utøvere, ettersom vi er vertsnasjon?

Er nok ikke så enkelt nei. Men de regjerende mesterne har friplass, så de blir ikke inkludert i den nasjonale kvoten. Hattestad har friplass på sprinten, Northug har friplass på jakten og fellesstarten. ;)

Flott video ja. På tide å komme seg i vinterstemning, for det er faktisk ikke så lenge til første VC-renn. :D

Lenke til kommentar

Er nok ikke så enkelt nei.

hehe, er vel logisk nok ikke det nei. Blanda litt jeg, er jo bare i V-cup det. :yes:

Spent på hvem som blir årets komet(er), hvis det i hele tatt blir noen. Regner med løperne kjører på med en del testløp og små-konkurranser utover høsten. Så, det skal bli spennende å følge med (ihvertfall som smått) frem mot sesongstart på Beito den 21. nov.

Lenke til kommentar

Spent på hvem som blir årets komet(er), hvis det i hele tatt blir noen. Regner med løperne kjører på med en del testløp og små-konkurranser utover høsten. Så, det skal bli spennende å følge med (ihvertfall som smått) frem mot sesongstart på Beito den 21. nov.

Petter Eliassen og Kristian Tettli Rennemo er med på allroundlandslaget, samt. Eirik Brandsdal på sprintlaget. Tomas Northug er vel også en lovende unggutt, jeg er fornøyd om han blir 50% så god som storebror. :D

Alpinsesongen begynner faktisk allerede 22. oktober med et V-cup renn. Can't wait. :new_woot:

Lenke til kommentar

For de som ikke klarer vente til oktober med å se vintersport, så pågår oslo-cup i curling i Snarøya curlinghall denne helga. NRK sender Ulsruds kamp mot sveitsiske Pechia imorgen, i tillegg til herrenes og damenes finale på søndag.

Forøvrig koster det ingenting å komme seg inn og bivåne det hele ringside. Og for bare 50lappen kan du kose deg med en halvliter samtidig :w00t:

På damesiden stiller det som sannsynligvis er verdens beste lag per nå, Jennifer Jones fra Canada:

jones-jennifer-392-cp-080324.jpg

Herresiden har samlet så godt som hele europaeliten. Forhåndsfavorittene er norges lag Ulsrud og svenske Edin. Evigunge Pål Trulsen stiller også med sitt gamle gull-lag, og er på god vei til minst kvartfinale...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, spør her istedenfor å lage en ny tråd. Er ute etter å kjøpe telemarkski, da jeg har breddeidrett som programfag, og trenger et par billige ski.

Leita litt rundt på FINN.no og fatt et par ski heter K2 stuntman med Rottefella Super Carve Chili-binding og Garmont-støvler som nesten ikke er brukt.

Skulle få dette for 1000 kr.

Hvordan er skiene som nybegynnerski? Har stått en del på slalom, men aldri telemark, så er helt blank der.

Så hva synes dere, burde jeg slå til?

Lenke til kommentar

Helt feil tråd. Her holder kun tv-rottene til.

Du trenger ikke lage egen tråd, er tråd for akkurat det du lurer på her

Fyren som har laget den tråden har spurt om samme spm mange plasser på d.no, noe som egentlig er unødvendig. Men dere kan jo slå dere sammen om samme problem :)

Vil du diskutere vintersport på tv/live her derimot er du smertelig velkommen!

Lenke til kommentar

Noen som har noe oversikt på når ting braker løs? Snøen de siste dagene har gjort meg steinklar for ny sesong ;)

Storslalåmrennet i Sölden på søndag er den vanlige tjuvstarten på den alpine verdenscup-sesongen. I 2007 vant Aksel Lund Svindal åpningsrennet på den østerrikske breen. Se rennet direkte på NRKsport.no og NRK1 søndag kl 09.45 og 12.50!

Gleder meg! :dribble:

Lenke til kommentar

Fortsatt ingen forbedringer for alpinjentene. Beste norske ble nr. 37 eller noe.

Derimot gleder jeg meg til storslalåmrennet for menn. Det blir så spennende å se Jansrud (storslalåmsølv i OL) og Lund Svindal (storslalåmbronse i OL, og gull på samme distanse i 07-VM). Har store forventninger til alpingutta etter den fantastiske prestasjonen i OL. Hadde vært herlig å starte sesongen med seier. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...