Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett endel på X-Games i år og det ser ut som USA/Canada stiller sterke i de nye grenene.

F.eks i Skicross som er en ny gren tok Canada å skrapte hele pallen. Det er ekstremt mye amerikanere på pallen i alle grener så og si. Tror ikke jeg har sett en gren uten en USA citizen utenfor pallen.

Lenke til kommentar

Halve i alle fall.

Forresten: Det var en norsk en som gikk grundig på tryne i X-Games i fjor og fucket opp noe i ryggen eller noe. Husker ikke helt hva. Uansett, han kom fort tilbake og stilte opp igjen i år. Nok en gang var han uheldig og falt. I fallet ble han påkjørt og truffet i fjeset og rykken og måtte sy 16 sting. Fyren driter uflaks.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Genialt system hvor de får fratrekk om de har større fart (høyere avsats) og ekstrapoeng for lavere fart. Tilsvarende får de trekk for gode forhold og bonus for dårligere forhold.

Jeg har ikke sett det på hopp før skiflygingen nå, men de har hatt det på kombinert hele sesongen. (Hvem ser hopprennet i kombinert uansett. Gjesp!).

Usikker på om dette gjelder til OL for hoppgutta. Hadde vært greit om det var slik.

Tidligere har jo hopprenn startet på nytt om Evensen gjorde et bra hopp. Juryen har ikke hørt om han, og de er redd for at Gregor Schlierenzauer (usikker på skrivemåten der gitt.. :p) skal hoppe bakken ned og knekke tannpirkerbena sine.

Lenke til kommentar
Den beste måten å skrive Schlirerndecmxnsdmer er å skrive Sauen. De fleste forstår den. :)

Ellers blir dette systemet som sagt tidligere ikke brukt i OL, så jeg er redd også hopp i OL blir en fiasko.

Er det samme gjengen med innavla østerrikere som styrer jurien i OL også?

Lenke til kommentar

På en måte likte jeg den nye måten å fordele poeng på. Om ikke annet førte det til at rennet gikk sin gang, til tross for skiftende vær- og føreforhold.

Var en liten pause hvor dem gikk (enda lenger) ned på farta, men da ble det også utdelt dertil bonuspoeng.

Men siden dette ikke ser ut til å bli tatt i bruk i OL, er jeg nok redd for at vi vil få nok et fiaskorenn hvor (for å sitere Scheie), de beste får de beste forholda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...