Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skulle ha sagt noe før rennet var ferdig, Jotun:)

Urk. Grunnet totalt dårlig planlegging ser det ut til at jeg mister flere dager av OL! Langrennsprinten, Langdistansen i skiskyting, Super-G, Hopp:stor bakke, og langrenn med skibytte er vel det mest kritiske jeg går glipp av :+\

Etter 2. skyting er tre norske jenter i medaljekampen. Synnøve er 20 sekund bak. og de andre rundt 1 minutt

edit: hun ene er visst et stykke over et minutt bak nå

edit2: Synnøve Bare 12 sekund bak etter 3. skyting! Echoff sprakk, Nicolaisen skjøt fyllt og bare 1:06 bak på en sjette plass

Endret av Asmodeanx
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men det er jo ikke usannsynlig at de er i slekt akkurat;)

Det ble 3. plass på Synnøve etter at hun skjøt 2 bom på siste skyting. Veldig bra innsats i sporet, for hun hadde vel 4 eller 5 bom totalt!

edit: Hmm Wikipedia sier at Echoff har ei søster som heter Kaja, men Echoffen i dette løpet het "Tiril" eller noe sånn. Det var ei Kaja og med, men hun het Nicolaisen til etternavn.

Endret av Asmodeanx
Lenke til kommentar
Urk. Grunnet totalt dårlig planlegging ser det ut til at jeg mister flere dager av OL! Langrennsprinten, Langdistansen i skiskyting, Super-G, Hopp:stor bakke, og langrenn med skibytte er vel det mest kritiske jeg går glipp av :+\

Æsj, den er kjip. Langrenn med skibytte er spesielt høydepunktet for min del, rett foran super-g og langrennssprinten! Interessen for alpint har økt betraktelig.

Utrolig gledelig med Jacobsen, forhold eller ei, de norske flyr best. Likevel syntes jeg det blir smådumt og sette opp og ned bommen hele tiden selv med det nye poengsystemet, det kan umulig gjøre det 100% likt for alle. Er de nye reglene standard for alle hoppbakker eller det bare skiflygning?

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Utrolig gledelig med Jacobsen, forhold eller ei, de norske flyr best. Likevel syntes jeg det blir smådumt og sette opp og ned bommen hele tiden selv med det nye poengsystemet, det kan umulig gjøre det 100% likt for alle. Er de nye reglene standard for alle hoppbakker eller det bare skiflygning?

Det er i alle hoppbakker. Det var dårlig i dag ja, Juryen turte ikke å gå opp på farten for de dårligste og dermed ble det mange hopp på 160. Dårlig at juryen ikke turte å behodle farten for de beste, ble jo ikke noe spektakulært i det hele tatt! Hopp på 210 +- er jo under HS og bakken der tåler mye lenger hopp enn det.

Dessverre er det ikke skiflygning i OL.

Lenke til kommentar

Det er i utgangspunktet meningen at det skal være standard for alle bakker, men jeg vet ikke om de har implementert det i alle bakkene ennå.

Det vil aldri bli 100% likt for alle nei, men jeg synes likevel dette rennet fungerte som et godt bevis på hvor viktig de nye reglene er, spesielt i skiflyging. Jeg sier dette med tanke på hvordan den samme farten som sendte Evensen og Jacobsen til 213-217 meter, sendte Harri Olli til kulen pga dårligere vindforhold + flere andre løpere veldig nære samme skjebne (Romøren fikk jo kulen og en halv f.eks) For å si det på en annen måte, den farten som måtte ha vært satt for at Olli skulle hoppe en akseptabel lengde under hans vindforhold, hadde nok samtidig sendt Evensen og Jacobsen ned i fallsonen med deres vindforhold. Med de gamle reglene hadde det enten betydd restart av omgangen (hvis farten var satt for høyt), eller 20-30 hopp av Olliklassen.

edit: rettet en skriveleif

Endret av Asmodeanx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...