DJ_Dark Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Håper de andre ubrukelige løperne som ble gruset av Thomas tar det til seg. For det må være rimelig flaut igrunn. Men sånn er det, det er forskjell på de beste og de som bare er gode. Skal Alsgård gå flere løp i NM forresten? Som han sa: "Det spørs om arbeidsgiveren min tillater meg det." :!: Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Nei, det var OL det. Han har vel ikke uttalt seg noe mer om NM? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Han sa det på NRK i stad da. Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Er det forresten ikke litt bekymringverdig at den 20. beste i NM på kvinnesiden er hele 3.50,9 bak vinneren? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Alle er ikke gode i skøyting da. Og Steira var jo syk feks. Men så er Marit overpowered og da. Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Fair enough, men poenget er at det virker som om bredden ikke er god nok. At Hilde GP på 46 år kommer på topp 20 i NM sier jo litt. Det "positive" er jo at det er slik internasjonalt og, noe som kommer til uttrykk blant annet på fellestarter menn VS kvinner. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Vi er ikke som vi en gang var, dessverre. Vi har kanskje en eller to i toppen, ikke fler som vi hadde før. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Er det forresten ikke litt bekymringverdig at den 20. beste i NM på kvinnesiden er hele 3.50,9 bak vinneren? Ikke i det hele tatt egentlig. Kan ikke forvente at 20 løpere fra samme land er i verdenstoppen heller. Og som DJ sa, Marit gikk styggfort i dag. Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Er det forresten ikke litt bekymringverdig at den 20. beste i NM på kvinnesiden er hele 3.50,9 bak vinneren? Ikke i det hele tatt egentlig. Kan ikke forvente at 20 løpere fra samme land er i verdenstoppen heller. Og som DJ sa, Marit gikk styggfort i dag. Jeg mener ikke at vi skal ha 20 løpere i verdenstoppen, og med den neste kommentaren jeg posta prøvde jeg å belyse hva jeg egentlig mener er problematisk, nemlig at det virker å være for snevert i den såkalte verdenseliten i kvinnelig langrenn. Nr. 20 var, som jeg sa, 3.50 bak vinneren. Selv om vi slår av ett minutt på den tiden og bruker sølvvinner Kristoffersens tider står vi med 2.40ish bak vinneren. 10km blir vel unnagjort på 25-30 minutt for jentene. Det blir 2.30 - 3 minutt per kilometer. Altså er 20. plass i NM nesten en hel kilometer bak sølvvinner Marte Kristoffersen etter 10 kilometer. Det er rimelig store utslag! Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Selvfølgelig er det store utslag, men sånn er det. Husk at vi ikke kan ha 20 stk som går like fort som Marit. Om jeg ikke husker feil var det jevnt mellom 3-5. Og flere av de har jo gått TdS, noe Marit ikke har. Det er ikke feil som du sier. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Er det ikke noe vintersport i dag? OG IKKE SI DET STÅR I FØRSTEPOST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det ville truleg tatt deg kortare tid å finne ut det om du berre hadde sjekka eit tv-program. Svar: Jo, det er vintersport i dag. (Super-G, langrenn, skiskyting og hopp.) Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Eg hadde ikke tid til det. Takk. Fikk ikke opp NRK sitt program og så måtte eg springe. Så var flott du kunne lage link Pappa. Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det ville truleg tatt deg kortare tid å finne ut det om du berre hadde sjekka eit tv-program. Svar: Jo, det er vintersport i dag. (Super-G, langrenn, skiskyting og hopp.) Hehe tenker akkurat det samme hver gang folk spør etter program her. Det tar meg ca 15 sekund å finne tvguiden på VG eller Dagbladet. Langt mindre enn det tar å poste spørsmålet her. Super-Gløypa her tar ca halvparten så lang tid som Utforløypa i Wengen. Greit nok at det skal være forskjell, men det er da måte på Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 (endret) Noen som forstår hva de røde prikkene som dukker opp under tidtakeren innimellom står for? edit: Retta en grov skriveleif;) Endret 22. januar 2010 av Asmodeanx Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Eg hadde ikke tid til det. Takk. Fikk ikke opp NRK sitt program og så måtte eg springe. Så var flott du kunne lage link Pappa. Det hadde du ikke tid til nei, men du hadde faktisk tid til å se spørre og vente på svar! Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Velkommen etter, Latias Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Takker. Stor ære. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Noen som forstår hva de røde prikkene som dukker opp under tidtakeren innimellom står for? Lurte på det samme selv faktisk. Noen ganger var de grønne og. Etter hva jeg skjønte kunne de gi en pekepin om folk lå foran eler bak. Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Det virker logisk. Følte ofte det var samsvar mellom røde prikker og at kommentatorene snakket om at han kjørte den svingen dårlig. Men hvis det faktisk stemmer kommer det jo å ødelegge litt av spenningen da. Jeg mener, hvis han ligger 10 hundredeler bak ved siste passering og etterpå får en masse røde prikker "vet" man jo at han ikke kommer å vinne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå