Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og ta ut Bø på grunnalg av én fjerdeplass når det er mange renn igjen før OL er ganske idiotisk. Jeg har ikke noe i mot at Bø blir tatt ut, tvert i mot, men Andresen hadde fortjent å vise seg god nok. Syntes synd på Andresen rett og slett, med all sannsnlighet siste OL muligheten og det fordi en ung jypling presterer i ett renn...

Lenke til kommentar

Er ganske vanskelig å velge mellom Bø og Andresen. Andresen har vist oss at han til tider er en fantastisk skiskytter, men ellers er han rævva. Han er rett og slett ikke stabil i det hele tatt. Tarjei Bø har gått ett bra løp i år, og det sier seg selv at det er vanskelig å ta ut en utdøver grunnet ett bra løp. Så da har vi "dilemmaet". Ta ut en til de grader ujevn skiskytter som har vært lenge med i gamet, eller ta ut en ny fyr som har gått ett godt renn. Nu skal det sies at Bø har gått betydelig ferre renn enn Andresen da, og har derfor en litt bedre statistikk :p

Lenke til kommentar

Ingen av de to kommer til å få gå noen renn i VM engang, så hvem som kommer med er likegyldig. Eneste rennet som kan bli nedprioritert i mine øyne, er mixstafetten. Det som hadde vært synd nå er om Bø failer totalt etter jul, mens Andresen leverer varene med flere toppløp.

Lenke til kommentar
. Det som hadde vært synd nå er om Bø failer totalt etter jul, mens Andresen leverer varene med flere toppløp.

Hmm denne artikkelen (som jeg bare kjapt har skummet gjennom) viser seg å si at de ikke kommer til å la Frode gå flere renn etter nyttår (de har plass til 7 løpere i troppen, men tar bare med 6).

http://www.dagbladet.no/2009/12/23/sport/s...couver/9644461/

De har visst med andre ord gardert seg for den eventualiteten... Synes det hele begynner å lukte litt svidd.

Lenke til kommentar

Ja, hvis løperne ikke en gang får lov til å vise hva de er gode for så virker det merkelig. For Andresen ville det jo vært svært viktig å få gå absolutt så mange renn han bare kan, med tanke på økonomi og sponsorer og ikke minst løpstrening.

Dette høres fisky ut. Selv om han foreløpig ikke er god nok for OL.

Lenke til kommentar

Andresen hadde planlagt en formtopp i januar før OL for å komme på laget.

Landslagsledelsen tok ut laget så tidlig som nå (og endret hva de opprinnelig sa de skulle) slik at utøverne kan få forberedt seg best mulig til OL.

Men at de ikke lar Andresen gå synes jeg blir håpløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...