Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor blir han egentlig gitt så mange sjanser når han gang på gang totalt ødelegger en stafett ?

Hvis du går tilbake noen sider vil du se at vi allerede har hatt en hel debatt på dette.

Kjapt kan jeg oppsummere mine synspunkt: Hvem andre skal gå? Brattsveen? Hafsaas?

Berger er et sjansespill ja, men hvis han slår til er det stor sjanse for gull. I mine øyne er det bedre det enn å ha en bedre sjanse for å kjempe om sølv /bronse, men glemme gullsjansene (som vil være tilfelle hvis vi bruker en løper som går stabilt halvgreit). For å sette det på spissen: Hanevold er en god stafettløper fordi vi så og si alltid kan regne med at han ikke tar "en Berger" og setter oss 2min bak teten, men samtidig vil han også så og si alltid tape litt til de beste. Med andre ord hadde et lag med 4 Hanevolder ikke gitt oss rare gullsjanser.

Lenke til kommentar

Jotung: For all del .det har jeg ikke betvilt. Svendsen, Hanevold, Bjørndalen er i mine øyne bankers akkurat nå. Det er kun uaktuelt å vurdere å sette ut Hanevold av laget hvis han går på en formsvikt etterhvert.

Det er Bergers plass som er den kritiske. Her virker Os å være den eneste reelle utfordreren, men det spørs på hvilken form han holder frem mot OL. Jeg må innrømme at jeg ikke har full oversikt over resultatene hans, men jeg mener han har ligget et godt stykke bak de beste. (han taper vel både i sporet og på standplass).

Lenke til kommentar
Hvorfor blir han egentlig gitt så mange sjanser når han gang på gang totalt ødelegger en stafett ?

Hvem andre skal gå? Brattsveen? Hafsaas?

Os - Hanevold - Svendsen - Bjørndalen

Os sprekker hvertfall sjeldent så grovt som Berger så altfor ofte gjør. Eventuelt sette Berger til første etappe, da går han mot løpere han skal klare å ta igjen mye på i sporet.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Jotung: For all del .det har jeg ikke betvilt.

Var ikke ment til deg. Var ment som innlegg i diskusjonen om Hanevold vs Berger tidligere i uken.

Edit: Leste litt ekstra, og diskusjonen gikk jo mest på Berger. Er veldig enig i at den plassen på laget er en problemplass. Håper Berger kan få litt kontroll igjen. Samme kontrollen han viste på slutten av sesongen i fjor.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Før det med Berger ble også Hanevold slaktet. Greia er vel mer at det var jeg som forsvarte Berger og Hanevold mens Latias og bruno slaktet dem begge, spesielt Berger.

Beklager, min feil. Berger har jo blitt en bedre skytter. Han hadde bare uflaks i dag, ellers skjøt han fantastisk. Skjønner ikke hvordan folk kan kalle han for dårlig og ustabil. Etter min mening er han bankers på alle rennene i OL. Når man først er i gang med å gi han alle rennene, burde han vel også få plass på curling og ishockey-laget. :roll:

Lenke til kommentar

Hvem andre skal gå? Brattsveen? Hafsaas?

Os - Hanevold - Svendsen - Bjørndalen

Os sprekker hvertfall sjeldent så grovt som Berger så altfor ofte gjør. Eventuelt sette Berger til første etappe, da går han mot løpere han skal klare å ta igjen mye på i sporet.

Fair enough. Men hvem ville du hatt istedenfor Berger i dag da? når Os allerede var med pga Bjørndalens fravær. La oss se for oss at B av en eller annen grunn ikke kan delta i OL slik at Os tar hans plass, hvem skal evt gå istedenfor Berger? De eneste navnene jeg kan komme på er Bratsveen, Andresen og Hafsaas (så er det en eller annen fyr jeg ikke har sett. "Bø"?) Bratsveen har gjort alt annet enn å imponere i de løpene han har gått (fikk vel ikke gå jaktstarten en gang pga at han falt utenfor topp 60), Andresen har jeg ikke sett en gang. Enten regner jeg det er fordi han har gått så dårlig at han ikke har vært i bildet, eller fordi han ikke har vært med i det hele tatt. Hvis han ikke har fått stille til start antar jeg at det er en grunn (som i, ansett til å være for dårlig). Han er jo god nok i sporet som regel, men han har vel til gjengjeld høyst variable skyteresultater. Hafsaas er jo, som jeg mener noen andre påpekte, der Berger var for et par år siden på standplass.

Lenke til kommentar
Fair enough. Men hvem ville du hatt istedenfor Berger i dag da? når Os allerede var med pga Bjørndalens fravær. La oss se for oss at B av en eller annen grunn ikke kan delta i OL slik at Os tar hans plass, hvem skal evt gå istedenfor Berger? De eneste navnene jeg kan komme på er Bratsveen, Andresen og Hafsaas (så er det en eller annen fyr jeg ikke har sett. "Bø"?) Bratsveen har gjort alt annet enn å imponere i de løpene han har gått (fikk vel ikke gå jaktstarten en gang pga at han falt utenfor topp 60), Andresen har jeg ikke sett en gang. Enten regner jeg det er fordi han har gått så dårlig at han ikke har vært i bildet, eller fordi han ikke har vært med i det hele tatt. Hvis han ikke har fått stille til start antar jeg at det er en grunn (som i, ansett til å være for dårlig). Han er jo god nok i sporet som regel, men han har vel til gjengjeld høyst variable skyteresultater. Hafsaas er jo, som jeg mener noen andre påpekte, der Berger var for et par år siden på standplass.

Den er selvfølgelig mye mer vrien. Da er egentlig Berger det eneste valget, men da tror jeg nok det og sette han på første etappe er det beste valget. Går han på sitt beste får vi ledelse, driter han seg ut blir vi nok ikke liggende for langt bak da han har en meget god fart i sporet.

Lenke til kommentar

Vizia: Ja jeg reagerte også på at han gikk 2. etappe. (har han ikke gått 3. etappe før, eller husker jeg feil da?) 1. etappe kan være smart av de grunnene du sier, men samtidig hvis han skulle drite seg ut og vi ligger et stykke bak da vi sender ut mann nr.2 kan det legge ekstra press på ham, og det hele forplanter seg. Så kanskje evt ha ham på etappe 3 og satse på at ankermannen er mentalt sterk nok til å ikke bli anfektet (pluss at ankermannen har større mulighet til å gå en "nå får det briste eller bære" etappe enn folk på de tidligere etappene).

Men vi kan iallefall utelukke ham på ankeretappen! ;)

Lenke til kommentar
Hvordan endte stafetten? Ingen artikler på nett som jeg kan finne, og Nrk viser langrenn.

Kom på 5. plass, noe som er utrolig siden Berger bommet på alt som var. Hagle gikk en fantastisk sisteetappe og tok igjen litt av hvert, inkludert sverige. Var bare 7-8 sekunder fra 4. plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...