Asmodeanx Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Skru ned lyden på den ene. Akkurat nå har jeg skiskyting og langrenn på hver sin pcskjerm, mens jeg har håndball på TVen. Hehe ja jeg gjorde det etterhvert, men det bare gjorde at jeg datt totalt ut av den jeg skrudde lyden ned på Torstein: At hun berta får lov til å komme tilbake etter dopingdom er forkastelig og en skam og jeg kommer til å gremmes hver gang hun er i nærheten av å snuse på pallen i fremtiden, men å bruke hennes idioti som grunnlag for å komme med påstander som "russerne er dopet" (som impliserer at alle russerne er det) er fortsatt like meningsløst. og forresten: hvorfor denne ensidige hakkingen på russerne? hva med finnene? De er i mine øyne på mange måter like galne, og jeg får lysst til å spy hver gang jeg ser Kuitunens tryne etter at hun har vunnet nok et skittent løp, men jeg går fortsatt ikke rundt og antar at "alle" finnene doper seg. Hva med italienere? De har jo en utstrakt dopingkultur i sykkelsporten, så hvorfor skulle de ikke dope seg i vinteridretten og? er det fordi de gjør det såpass dårlig at ingen gidder å mistenke dem? Og til syvende og sist. Hvis så mange utenlandske utøvere driver og doper seg, hvorfor har Norge sjanse på å være i nærheten av pallplasser i det hele tatt da? (for vi er jo alle rene her i landet ikke sant!) Jeg nekter å tro at det norske trenerapparat/smøreapparat etc bare er så suverent overlegent at de klarer seg uten hvis "de andre" bruker. Hvis noen ikke har forstått poenget mitt ennå så er det altså hvor meningsløse og skadende slike beskyldninger og generaliseringer, ofte uten noe særlig rot i fakta/virkelighet, som "russerne er dopet" kan være. (det er et langt sprang mellom å ha noen konkrete tilfeller av doping i den russiske/finske/italienske/norske leiren, og det å konkludere at alle russere/finner/italienere/nordmenn doper seg) Men vi kan vel alle være enige om at Khatov aldri mer burde fått lov til å se et bilde av en skistadion en gang etter det hun gjorde Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Greit skjønner den. Poenget er bare at nå kom det (enda) en russer med dopingdom på rullebladet som klarer pallen (dette tilfellet seier...). Ville bare påpeke hvorfor vi faktisk har sagt det vi har sagt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) hva med finnene? De er i mine øyne på mange måter like galne, og jeg får lysst til å spy hver gang jeg ser Kuitunens tryne etter at hun har vunnet nok et skittent løp Hater Kuitunen intenst. Men blir lengre og lengre mellom hver gang de tar en finne nå. De fikk rotet godt opp i den organiserte dopingen (som man vel ikke kan benekte fantes sted?) i finsk skisport. Russerne blir jo tatt år etter år. Blir veldig spennende å se i år. Håper så inderlig vel de klarer å ta de som evt. er dopet. Dopingjegerne har vel, så vidt eg husker, godt ut med ganske klare hentydninger til at de tror det finnest et organisert dopmiljø der borte. For min del håper eg de tar de som er skyldige, og eg håper igrunn det er en og annen, ikke mange på f.eks langrennslaget, for det vil bare være enda klarere tegn på at ting ikke er bra i Russland. Når det kommer til at nordmenn klarer å henge med så må man jo være klar over at man må gjøre andre ting enn å dope seg. I de fleste tilfeller er doping prikken over i'en. Muehlegg er vel eksempelet på at man kan dope seg så kraftig at man blir helt vill, men da blir man tatt ganske kjapt da det er vanskelig å skjule det. Eg tror dessverre at mesteparten av dopingen foregår offseason. Og det er her problemet ligger i at man ikke får kontrollert en stor del av løperne om sommeren. Man kan legge et sinnsykt bra grunnlag for sesongen ved å putte inn diverse snop i kroppen i en periode av sesongen man ikke blir kontrollert. Man er ikke garantert noenting fra nordmennen sin side, men som eg har sagt før: Blir f.eks Northug tatt i doping blir eg både overrasket og skuffet. Blir en russer tatt så blir eg bare skuffet. Men vi kan vel alle være enige om at Khatov aldri mer burde fått lov til å se et bilde av en skistadion en gang etter det hun gjorde Hadde de fått til dette så tror eg mye av dopingproblematikken hadde forsvunnet da konsekvensene ville blitt for store. Slik det er i dag er det bare 2 år uten konkurranser så er man tilbake for fullt. Endret 12. desember 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Den dagen jeg blir sjef for FIS skal jeg innføre livstidsdom ved doping. Blir direkte kvalm av å se doptatte konkurrere på lik linje med andre. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Please! Hun er komt tilbake fra dopingdom og vinner sin første verdenscupseier. Slår Bjørgen med godt over 30 sekunder. Hvis ikke hun der er dopet skal jeg gå til Danmark. Uskyldig til det motsatte er bevist, det er min og bør være alles filosofi. Jeg er ikke overrasket at det er en russer som vinner denne type løp som var i dag, kapasitet, kapasitet, kapasitet er helt avgjørende i denne typen renn. Hva har hun har gjort i fortiden gidder jeg ikke å tenke på. Og spesialt når det er Davos, husker ennå Tony Livers som den gangen ukjent gikk og vant nettopp her for 4 år siden(?). Når det gjelder russerne generelt er jeg ikke overrasket over at de er høyt oppe både dame og herresiden, de er antagelig de som har mest mengdetrening av alle nasjoner, men i OL tror jeg de får det tøffere. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Og det er fryktelig mye folk der borte, og en nasjon som har lange tradisjoner innen vinteridrett. Så det er ikke rart i det hele tatt. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Rart at en russer vinner nei? Poenget er at det er en russer som har kommet tilbake fra dopingdom, og jeg driter ikke i fortiden til dopingdømte utdøvere. Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jepp. Jeg er veldig med på den "uskyldig til det motsatte er bevist" tankegangen, men i det man har med en tidligere dopingdømt å gjøre finnes det ikke uskyld lenger:P Hva med herrenes skiskyting i dag da. Nok en Bjørndalen seier? Jeg tror ikke det. Berger skyter 3 bom og kommer vel rundt 5. plass. Hanevold går greit, men har et par bom som gjør at han faller ut av topp ti. Svendsen overrasker og slår til! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 60 løpere innen to minutter. Bommer man litt i dag, kan man fort havne langt nede. Satser på Bjørndalen-seier i dag også. Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Herregud for en mann. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Ole Einar er syk. Nuff said. Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Spådommen min ligger skummelt godt an O.o Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Ole Einar vinner aldri en spurt. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Bjørndalen imponerer noe syyyyyyykt! Blir spennende inn mot slutten nå, Eder tror eg trekker det korteste strået. Ligger godt an til dobbelt norsk nå! Nordmennene er dopet. Edit: Kan Eder overraske faktisk? Kan ikke helt tro at Bjørndalen skal slippe, men Svendsen ser ikke helt færsk ut. Endret 12. desember 2009 av Jotun Lenke til kommentar
Trashyman Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Emil Hegle Northug Lenke til kommentar
foxxy Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Der fikk Ole svaret han ville ha forrige helg... Men det var ikke positivt Herlig av Hagle! Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 føler det er lenge siden jeg har sett en så spennende sisterunde på jaktstart:=) Synd at Berger dro frem varemerket sitt;) Lenke til kommentar
masb Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 en ting er i hvert fall sikkert i dag. hun som vant 10 km i langrenn er så dopa som det går ann Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Syk jaktstart. Hagle tok en Northug der, og vinner fra startnr. 9. Ole sliter fortsatt med spurten, men klager ikke over to mann på pallen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå