Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Ingen som bør være i tvil om at Berger bør ha en plass på sprint-laget i OL. Når han treffer 8 eller 9 av 10 kan han vinne en sprint. Og driter han seg ut i en sprint, har vi andre som kan hevde seg. Problemet er i en stafett, som jeg synes er den viktigste øvelsen for skiskytterne, ødelegger han for seg selv, lagkameratene og hele Norge om han driter seg.

Den største grunnen, tror jeg, til at Berger for mye pryl når han misser slik som på sist stafett, er at han har gjort dette så mange ganger før. Ødelagt flere stafetter for Norge, derfor er det lettere for folk å kritisere han enn andre.

Vi får se utover sesongen, fortsetter han å treffe bra, både i individuelle løp og i stafetter, bør han få sin plass på laget. Det er vi alle enige om.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke slaktet noen, hverken Halvard eller Larsern. Jeg kan ha skrevet at jeg mente at Lars ikke fortjente plass på laget fordi han er for ustabil? At han blir nummer 5 i dag har da vitterlig ikke noe med poenget å gjøre. Lars er som jeg har sagt en joker, men ikke noe på et staffetlag å gjøre. Med det sier jeg ikke at han får strafferunde om han får god OL staffeten, men at vi ikke bør gamble på han.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Dere fortsetter gnålet om at han ikke fortjener en plass på laget, men hvilke alternativ finnes det?

Vi har Ole Einar og Emil Hegle som er selvskrevne. Hvem skal ta de to siste plassene?

Os? Kom igjen, han er mer ustabil enn Lars på standplass, for å ikke snakke om mye treigere i sporet.

Hanevold? Det ER gamblig. Kommer han i form, kanskje. Men ikke kom her å si at Hanevold har vært solid

Hafsås? En smule raskere i sporet, men på standplass er han der Larsern var for 2-3 år siden.

Bratsveen? Langt ifra den klassen vi trenger.

Lars Berger er per dags dato vårt klare valg bak Ole Einar og Emil. Spørsmålet bør heller være hvem som får den fjerde plassen, av Os og Hanevold.

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi ta ut laget i kveld? Lenge til OL. Berger kan komme i god nok skyteform til at "alle" mener han er selvskreven, Os kan komme i form, Bratsveen har også tidligere vist hva han kan på sitt beste. Vi må bruke vinteren godt, så vi stiller med det beste laget når OL starter.

Edit: Nå høres det jo ut som jeg er med på å ta ut laget, men... :p

Endret av Sagberg
Lenke til kommentar

Kjekling er fjernet fra tråden. Går det an å føre en konversasjon rundt skiskyttere uten å holde på på barnehagenivå ang "jeg hadde rett" "neihei, se her, dette sa du i forrige århundre, muhahahaha" "du er teit" "nei, det er det du som er"?

Kom igjen, jeg vet at dere alle kan bedre :)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Blir ikke hopp denne helga nei:( Man hører jo godeste Scheie "syte" (les: informere) oss plebeiere om det opp i mente under rennene, men det synker liksom ikke inn før man neste helg ser på et vintersportsoppsett blottet for hopp.

Håper ikke han s... informerte oss om at ting gikk dørken neste helg og.

Sånn ellers. Nå har det jo vært litt "hissig" tone her i det siste. ;) Det kan jo være sunt innimellom, men kanskje det er på tide om å slå ring om noe nytt og spennende for å bygge en felles lagånd mot OL (yes I am trying to sound cheezy). Så hva om vi går sammen om å bli enig om et ultimat bra spørsmål som vi alle sender samtidig til Scheie neste gang det er hopprenn? (tenk deg den forvirringen når han får så og si identiske spørsmål fra ti forskjellige steder i landet, helst om en eller annen rar detalj som det er høyst usannsynlig at ti forskjellige folk noengang skulle lure på;) ) eller vi kan komme på et flott Limerick til Carlsen og co? :)

"Hos gutta på v-sport-cafeen

har stemninga vært litt (? ? ? )

men med Carlsen og Co

(og nysmørte sko?:p)

blir problema kasta ut (? ?)"

Overtrøtt-tankegang på sitt beste;)

edit: "men med Carlsen og de, og nysmurte ski" selvsagt"! ;)

Endret av Asmodeanx
Lenke til kommentar

Lese i tråden:

Lørdag 12/12

NRK1

kl. 10.00 NRKs sportslørdag: Sport i dag

kl. 10.20 V-cup alpint: Super-G, menn

kl. 11.30 V-cup langrenn: 10 km fri, kvinner

kl. 11.55 V-cup skiskyting: Jaktstart, kvinner

kl. 12.45 Sport i dag

kl. 13.00 V-cup langrenn: 10 km fri, kvinner

kl. 14.00 V-cup skiskyting: Jaktstart, menn

kl. 15.00 V-cup langrenn: 15 km fri, menn

NRK2

kl. 11.55 V-cup langrenn: 10 km fri, kvinner

Søndag 13/12

NRK1

kl. 10.00 NRKs sportssøndag: V-cup alpint: Storslalåm 1. omgang

kl. 12.30 Sport i dag

kl. 13.00 V-cup alpint: Storslalåm 2. omgang, menn

kl. 14.10 V-cup skiskyting: Stafett, menn

kl. 15.40 V-cup langrenn: Sprint kvinner og menn

kl. 16.30 Sport i dag

kl. 19.45 Sportsrevyen

NKR2

kl. 10.55 V-cup alpint: Storslalåm 1. omgang, menn forts

kl. 23.20 V-cup skøyter

Hilse bruno.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor det ble av "Bolanos"? Han var jo veldig aktiv i fjor. I kafeen altså.

Det funket forresten veldig dårlig å ha oppe to nettTVvinduer og prøve å følge med på både langrenn og skiskyting samtidig. Fire-fem kommentatorer som babla i munnen på hverandre gjorde at jeg nesten ikke fikk med meg noenting fra noen av rennene;)

Lenke til kommentar
Helt alvorlig! Hun russern der som mest sannsynlig vinner nå har nettopp komt tilbake fra dopingutestengelse og vinner sin første verdenscupseier. Fy søren, russerne er dopet. Dere må da skjønne det?!

ZZZZzzz

Aldri likt Davos, blir alltid store utslag og nordmennene har aldri fått det skikkelig til de seneste årene. Samtidig er løypene inne i skogen utrolig flotte. Har lite tro på Petter i dag desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...