Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Så begynner vi igjen. Det styrker ingenting. Hva med å lete opp bevis før man konstaterer at en løper er et dopingsvin?

edit: Nå har jeg gjort jobben for deg. Han begynte å konkurrere i 2002. Her er resultatene hans siden da

http://www.fis-ski.com/uk/604/613.html?sec...p;rec_start=120

Som du ser har han konkurrert sammenhengende fram til idag. Hvis han hadde blitt tatt for doping skulle det vært et glipp på 2 år i FIS-konkurranser, noe det ikke er.

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et strålende resultat fra beaver creek med Aksel på pallen, Jansrud på 5 plass og Kristian Haugen på 19. Men for øyeblikket er Janka som er best i sporet.

Hva ble topp 5? Hvor langt bak var dem?

Janka var i egen klasse, nesten halvsekundet foran Raich som var ca. 40 foran aksel. ted var 21 bak aksel og jansrud kun 3 bak ted. Jansrud kjørte vel best av samtlige i andre omgang.

Lenke til kommentar

Jeg er borte i to timer, og dere har spammet ned tråden med dopinganklagelser? Way to go.

Latias:

Challengen accepted. Jeg bytter avatar dersom Janka ikke vinner V-cup :)

Ikke særlig gøy å vedde mot en som ikke er aktiv i fotballdelen (no offense), for da føler jeg at jeg ikke kan vinne noe på veddemålet. :p

Lenke til kommentar
Jeg er borte i to timer, og dere har spammet ned tråden med dopinganklagelser? Way to go.

Latias:

Challengen accepted. Jeg bytter avatar dersom Janka ikke vinner V-cup :)

Ikke særlig gøy å vedde mot en som ikke er aktiv i fotballdelen (no offense), for da føler jeg at jeg ikke kan vinne noe på veddemålet. :p

Tror ikke du skal fortelle oss hvem som spammer.

Lenke til kommentar
Tydeligvis.

Tung argumentasjon.

Og det kommer fra en som roper doping på en person han ikke vet navnet på engang.

Utrolig usaklig. Ka pokker har hvordan det navnet staves med denne diskusjonen å gjør. Sjerp deg nå.

Du har jo selv ikke kommet med EN ENESTE fornuftig kommentar til denne diskusjonen enda. Både eg, DJ og Bruno har klart å komme med vettuge ting.

Spar meg. Du har jo ikke kommet med en eneste fornuftig kommentar selv. Du sitter på bakbeina og skriker doping, bare fordi en russer har utklasset nordmenn som tydeligvis ikke er i form. Ikke kom her å si det ikke er urnorsk å sette seg i høysete og dømme andre.

Hva vil du jeg skal forsvare? Jeg har sagt mitt. Jeg hater spekulasjoner om doping, bare fordi nordmenn blir utklasset. Dette har jeg allerede nevnt. At du velger å tro at han doper seg for være opp til deg.

Eneste du gjør er å gå på person og personens nivå? Vil bare si at eg med 100% sikkerhet har fått med meg en GOD DEL mer skisport og tingene rundt dette all den tid eg har 7 års forsprang på deg og har drevet med skiskyting og langrenn i alle år selv. Så spar meg for de oppgulpa dine, og prøv og forsvar saken din heller. Er et diskusjonsforum dette og eg har en mening som eg står for.

Du kaller mine innlegg oppgulp. Jeg kaller dine selvhøytidelig kvasiekspertise. Du har en mening om at alle russere doper seg. Det får være opp til deg. Jeg velger å tro det beste. Sprint har i en årrekke vært fullstendig dominert av nordmenn. At det endelig kommer skikkelig konkurranse er bare sunt. Hvis det viser seg at han er dopet, greit. Jeg tok feil.

Du har forresten ikke diskutert en dritt selv. Du har slengt ut stereotypiske påstander. Gi meg et skikkelig argument for at Petukhov er dopet, så skal jeg diskutere skikkelig.

Du kan drite i å angripe alder. Det gir absolutt ingen mening og støtter ikke opp om noe som helst.

Når du nå legger ord i min munn er det ingen vits. Har ikke på noe tidspunkt hevdet at alle russere doper seg. Har, for å sette ting på spissen, sagt at Petukhov (fornøyd nå?) doper seg. Forøvrig en uttalelse som var litt flåsete ment, men greit nok, du kan få lov å reagere over alle støvleskaft. Når du da i neste bisetning presterer å komme med dette som argument: Du har ikke peiling. Og fortsetter i samme stil uansett hva som blir sagt så greit nok. Stå for det du, eg har svært få behov for å "vinne en diskusjon" på nett. Hvertfall ikke med en som argumenterer med uttalelser som ikke kommer fra personen han angriper.

Har aldri sagt at alle russere doper seg i en seriøs sammenheng. Kan godt forstå at det er vanskelig å forstå når ting er dønn seriøst og når ting er satt på spissen for å få frem et poeng. Iløpet av sesongen blir eg veldig veldig overrasket om ikke en eller flere russere blir tatt for doping. Dette begrunner eg ikke med årets resultater, til det er det alt for tidlig i sesongen. De har vært tidvis enormt sterke, men selvsagt kan det likså greit komme av bra formtreff. Det eg derimot har sagt er at denne sesongen tror eg det kommer til å bli tatt en større profil enn de "b-lagsløperne" som ble tatt i fjor.

Når du sier eg angriper alder så bør du faktisk skjønne at det kommer av ditt angrep på mine kunnskaper uten at du kommer med et eneste motargument. Greit, det får du stå for. Eg vet veldig godt ka eg har fulgt med og fått med meg og vært involvert av vintersport oppgjennom. Eg har stort sett fått med meg absolutt det meste av skiskyting og langrenn som har gått på tv. Har studert i 3 år--> masse tid, jobbet og jobber offshore--> masse tid, er 28 år og har drevet og fulgt med på disse idretten i over 20 år, født og oppvokst med det.

Eg tør påstå eg har opplevd my share. Det har helt sikkert du også, men eg har opplevd såpass mye skisport med østlige land at det er ikke lenger uskyldig til det motsatte er bevist. Når de har prestert godt over lang tid (nå må du huske at ting var satt på spissen i første innlegget før du spyr utover tastaturet om Petukhov) så velger eg å tro på dem. Tchoudov (å drit nå en lang en i hvordan det staves, eg er ikke russer, er du?) i skiskyting er et godt eksempel. Han har eg tidligere trodd var dopet, men etter å ha prestert såpass godt over lang tid har eg valgt å tro det bedre om han. Samme gjelder nordmenn, ofte er de veldig gode, men det som skiller de fra veldig mange andre er jevne prestasjoner. Hvis du tror at dopinganklagene mine har noe med at nordmenn blir slått så greit, det får du bare tro :!:.

Sånn, nå kan du få siste ord. Kommer ikke til å svare uansett (å svare mer nå er det samme som å med vilje legge ballene mellom hesteskoen og hestefoten og la smeden smekke igjen for så å la rytteren ta hesten med på hinderbanen, det er liten nytteverdi i å gjøre det for min del. Cause iæm not stupæd). Så kan du få den gleden med å avslutte.

Og ka pokker er dette tullet med at vi ikke diskuterer doping her i tråden? Doping er da en stor del av vinteridretten, dette har vært bevist år etter år nå, så da må man da kunne diskutere det. Noe annet blir sært folkens.

Det er kommentaren om at det foregår organisert doping av lagrennsløpere og skiskytere som fikk meg til å reagere. Noen spesielle dere har mistanker til?

Håper dette innlegget svarer litt på ditt spm også. Har som sagt ingen spesielle mistanker. Mer av gammel vane og dessverre mange skuffelser.

Noen som ikke har lært om ironi på skolen enda ser jeg. :wee:

Noen som også ikke har fått med seg at ironi ikke funker noe særlig skriftlig.

Det er dessverre mye med diskusjon som ikke funker skriftlig. Alt for lett å legge andre meninger i ord og setninger enn den egentlige. Og lese innlegg er oppskrytt.

Siste var ikke til noen spesielle ;)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Når du nå legger ord i min munn er det ingen vits. Har ikke på noe tidspunkt hevdet at alle russere doper seg. Har, for å sette ting på spissen, sagt at Petukhov (fornøyd nå?) doper seg. Forøvrig en uttalelse som var litt flåsete ment, men greit nok, du kan få lov å reagere over alle støvleskaft. Når du da i neste bisetning presterer å komme med dette som argument: Du har ikke peiling. Og fortsetter i samme stil uansett hva som blir sagt så greit nok. Stå for det du, eg har svært få behov for å "vinne en diskusjon" på nett. Hvertfall ikke med en som argumenterer med uttalelser som ikke kommer fra personen han angriper.

At jeg reagerer over alle støvleskaft er dine ord. Du kom med en flåsete kommentar, jeg svarte med en.

Hvem er det som legger ord i munn her? Jeg har aldri sagt at du ikke har peiling. Jeg sa at du tydeligvis ikke visste hvem Petukhov var før Dusseldorf. Dette førte da til den vanntette konklusjonen om at han må være dopet. Og det er dette jeg reagerer på. Hva er vitsen med å spekulere i om folk er dopet, når du tydeligvis ikke kjenner løperen? Alt du vet er at han er russisk. Det er visst alt du trenger å vite før du dømmer en løper.

Hvis du hadde hatt noen kunnskaper om Petukhov hadde du visst at han alltid har vært en råsterk løper, med flere gode plasseringer i både sprint og vanlig langrenn. Når det russiske skiforbundet har gitt ubegrenset med penger for å få frem kvalitetssprintere er det ikke rart at en av de beste russiske sprinterne blir bedre?

Når du sier eg angriper alder så bør du faktisk skjønne at det kommer av ditt angrep på mine kunnskaper uten at du kommer med et eneste motargument. Greit, det får du stå for. Eg vet veldig godt ka eg har fulgt med og fått med meg og vært involvert av vintersport oppgjennom. Eg har stort sett fått med meg absolutt det meste av skiskyting og langrenn som har gått på tv. Har studert i 3 år--> masse tid, jobbet og jobber offshore--> masse tid, er 28 år og har drevet og fulgt med på disse idretten i over 20 år, født og oppvokst med det.

Fordi alder er synonymt med kunnskap? Vær så snill.

Det er rivende likgyldig for meg hvor mye du har opplevd. Jeg oppfatter det som at du forhåndsdømmer løpere du ikke vet en dritt om.

Eg tør påstå eg har opplevd my share. Det har helt sikkert du også, men eg har opplevd såpass mye skisport med østlige land at det er ikke lenger uskyldig til det motsatte er bevist. Når de har prestert godt over lang tid (nå må du huske at ting var satt på spissen i første innlegget før du spyr utover tastaturet om Petukhov)

Bestem deg. Først skriver du at løpere fra østlige land er skyldige til det motsatte er bevist. Deretter mente du tydeligvis ikke dette med Petukhov?

Den siste linja viser vel hvor mange år du har til gode på meg.

Og ka pokker er dette tullet med at vi ikke diskuterer doping her i tråden? Doping er da en stor del av vinteridretten, dette har vært bevist år etter år nå, så da må man da kunne diskutere det. Noe annet blir sært folkens.

Jeg er helt enig. Doping har dessverre blitt en del av idretten. Det vi gjør nå er ikke å diskutere doping. Vi diskuterer spesifikke russiske løpere (det var hvertfall det vi begynte med). Løpere som måtte være dopet fordi de gjorde det bra. Hva i all verden er nytteverdien i det? Jeg skrev jo det i det første innlegget. Gi meg en skikkelig diskusjon om doping generellt, eller når en løper har blitt tatt - så skal jeg med glede være med å diskutere(snakke dritt om) møkkadrittfolk som doper seg.

Ser du forskjellen?

Sånn, nå kan du få siste ord. Kommer ikke til å svare uansett. Så kan du få den gleden med å avslutte.

Siste ord er gitt. Jeg vant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...