Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spør dere meg er det altfor tidlig å spekulere i om hvem som kommer til å vinne sammenlagt. Historien er full av utøvere som har dominert åpningsrennene men mister formen jo lenger ut i sesongen vi kommer.

Per dags dato virker Janka i ekstremt god form, men å avskrive Cuche, Raich og Aksel? Kom igjen, ingen er så blottet for intelligens. Det er akkurat det samme som herresprint i friteknikk. Petukhov virker utilnærmelig, men som sagt. Vi har knapt begynt sesongen. Er vel ingen her som har avskrevet Hans Majestet Ola?

For meg kommer uansett sammenlagtseieren i andre rekke i en OL-sesong. Når det er sagt har jeg god tro på både Aksel og Kjetil i OL. Hvis Kjetil kan få til løpene i første omgang, kan han være en seriøs utfordrer til både vanlig og storslalåm.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Petuhkov så drister jeg meg til å si at han ikke holder til OL. Er faktisk mulig at han har en enorm formtopp nå (som ikke er optimalt) eller at han faktisk rett og slett er dopet (noe som ville vært idiotisk med tanke på at han sannsynligvis heller ville gjort det i et OL)

Altså, mannen kommer ingenstedsfra og knuser alle i prologen, får luke i kvartfinale, semifinale og finale i den sprinten som skiller minst.

Han har vel ingen tidligere V-cup seire og kommer her og slakter alle andre to dager på rad?

Latias:

Challengen accepted. Jeg bytter avatar dersom Janka ikke vinner V-cup :)

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Drit nå i å spekulere i doping. Det er ingen hemmelighet at russerne har satset knallhardt på å få fram et par supersprintere.

At du sier at han ikke har gode plasseringer fra før viser bare din egen uvitenhet. Før du begynner å anklage folk bør du gjøre litt research først.

Hørte ingen som nevnte doping når Ola Vigen dominerte forrige sesong.

Lenke til kommentar

Selvsagt gjør de det. Er naivt å tro noe annet.

Eg kan godt si det: Han der Techudov eller ka pokker han heter er dopet.(Petuhkov var det visst :D)

Så skal eg sitere meg selv på dette når han blir tatt seint i sesongen.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Pethukov (eller hvordan det staves) var oppe i sprint i fjor og, men da hadde han en vane å ta noen syke avslutninger i kvart og semi og gå tom til finalen. Han har enkelt og greit endret på dette i år og det har gjort underverker.

Justert dosen litt bedre.

Lenke til kommentar
Han skiskyteren?

Han sprinteren.

Kan vi gi faen med dopingspekulasjoner her? Det skaper bare dårlig stemning og har liten nytteverdi.

Nei, og Jo.

Åja, ja er sikker jeg også. Er sikker på at de norske utøverne tenkte det også da de så han gå i mål foran dem i dag.

Ingen nytteverdi? Gutta våre mister poeng, medaljer osv pga at folk doper seg (vi får det jo igjen hvis/når de blir tatt, men det er en kjip måte å "vinne" på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...