Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mornings. Da gjelder det å kombinere eksamenslesing og vintersport på en fornuftig måte.

Noen som vet om hopperene har lov til å flytte bommen selv, eller om det er juryen som bestemmer? hvor mange poeng får man per hakk man flytter bommen?

edit: HVa er galt med Moan?

Endret av Asmodeanx
Lenke til kommentar
Noen som vet om hopperene har lov til å flytte bommen selv, eller om det er juryen som bestemmer? hvor mange poeng får man per hakk man flytter bommen?

Juryen setter bommen før hver omgang. Hvis det viser seg at bommen sitter for høyt eller lavt, og de flytter den midt i en omgang - skal alle som har satt utfor, hoppe på nytt igjen.

Man beregner plasseringen av bommen med henhold til vind og værforhold.

Bommen har ingen innvirkning på poengsummen, hvis man ser bort ifra at man hopper lengere/kortere.

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar

Det er de "gamle" hoppreglene, Tobias;) Jeg lurte på de nye reglene som gjelder for kombinert (de som ble innført for å slippe hele den der "alle må hoppe på nytt" leksa som skjer år etter år, og ender med avlyste renn.)

De var egentlig innført i hopp og, men det ble bestemt å gå tilbake til de gamle reglene i siste liten.

Det lille jeg fikk sett av kombinerten virket det som om folk fikk alt mellom -2 til +2 poeng for varierende vindforhold (kanskje det er 0.1 poeng per 0.1 m/s? Men hva med vind på skrå? forskjellig vind på kulen og nede i bakken? )

Alle hoppet fra samme bom, og fikk +6.8 poeng for det. Har ingen anelse om hvordan denne delen av det nye systemet fungerer.

Lenke til kommentar

Ah, hadde ikke fått med meg at de innførte det i kombinert. De skal vel ikke bruke det i skikkelig hopp før etter nyttår.

edit: Ettersom de bruker det allerede nå, blir det vel inn på FIS' nettsider å lese meg opp på reglene. Egentlig et lite publikumsvennlig system.

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar
Noen som veit hvorfor løperne skriver autografene/signaturene sine på glasset før de starter og går løpet?

Godt spørsmål. De vil vel bare ha en bekreftelse på at alle følger reglene. :p

Er vel noe de har stjelt fra sykkel. Der må de skrive seg inn i en stor bok før de stiller til start.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...