Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Jeg har jo en liten mulighet til å ta deg igjen da, men som sagt: Not gonna happen!

Bjørgen blir hjemme og Northug går kun 15km på søndag.

Trenger ikke Petter på lørdag. Satser på at OV Hattestad fikser biffen. :cool:

Ellers ganske synd at man får sykdom nå. Sesongen har jo nettopp begynt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har jo en liten mulighet til å ta deg igjen da, men som sagt: Not gonna happen!

Bjørgen blir hjemme og Northug går kun 15km på søndag.

Trenger ikke Petter på lørdag. Satser på at OV Hattestad fikser biffen. :cool:

Ellers ganske synd at man får sykdom nå. Sesongen har jo nettopp begynt.

Bedre med sykdom nå en rett før OL.

Lenke til kommentar

Dessuten er de milevis fra den definisjonen vi vanlige dødelige kaller syke.

Syke betyr ofte noen dager roligere trening for å unngå den virkelige sykdommen. Mye det samme som når man blir litt snufsete utover en arbeidsdag, men lar det stå til, går på jobb dagene fremover og rir over forkjølelsen.

For en langrennsløper eller enhver kondisjonstoppidrettsutøver, spesielt de som holder på i kaldt vær, så er det viktig å stoppe før det kommer så langt som det vi definerer som groggy.

Syke er de vel knapt, og ligger de med skikkelig influensa slik som vi andre gjerne gjør i en ukes tid så er største parten av sesongen over for de.

Lenke til kommentar
og ligger de med skikkelig influensa slik som vi andre gjerne gjør i en ukes tid så er største parten av sesongen over for de.

Det er tull, men ellers er jeg enig. Det hender de er skikkelig sengeliggende og da tar det ofte flere uker å trene seg opp igjen til konkurranse hvor de skal ta ut alt.

Får håpe landslaget har lært og deler opp troppene så ikke hele troppen blir syk dersom en skulle bli syk under OL.

Lenke til kommentar

Skikkelig sengeliggende som mange av oss andre er er det jamen svært sjeldent de er.

Somregel så blir sykdommen oppdaget så utrolig tidlig at de setter igang tiltak lenge før. Selvsagt skjer det, og når det går mange uker som du sier før de er tilbake så er store deler av sesongen ødelagt.

Lenke til kommentar
Skikkelig sengeliggende som mange av oss andre er er det jamen svært sjeldent de er.

Somregel så blir sykdommen oppdaget så utrolig tidlig at de setter igang tiltak lenge før. Selvsagt skjer det, og når det går mange uker som du sier før de er tilbake så er store deler av sesongen ødelagt.

Da har man i så fall Hofstadsyndromet.

Lenke til kommentar

Nei. Som sagt, med mindre du heter Tore Ruud Hofstad så tar det ikke mer enn toppen ett par uker etter sykdom til du er i slag igjen. Du mister ikke all formen du har trent deg opp gjennom sommeren fordi du blir syk. At folk har vært ute en hel sesong pga. influensa tror jeg aldri jeg har hørt om.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

bruno: Og der er mitt andre poeng: Nei det har du ikke, fordi de er ikke sånn syke som oss andre. For det blir tatt tak i tingene med en gang.

Mens vi andre driter i om vi er snufsne, går på jobb, trener på kvelden, sitter oppe og skriver på diskusjon.no til seine nattetimer, så gjør ikke disse folkene dette.

De trekker seg bort, trener mye mindre og roligere i en periode. Sover mye, hviler, spiser og slapper av og tar alle forholdsregler for å unngå å bli skikkelig syke.

Når Bjørgen nå blir hjemme, så er hu ikke syk. Men hun blir hjemme for å slippe å bli syk.

That's my golden points.

Du mister ikke all formen du har trent deg opp gjennom sommeren fordi du blir syk.

Det kan du såvisst gjøre. Men har du et godt treningsgrunnlag så bruker du ikke like lang tid på å komme deg opp igjen som du brukte på å bygge deg opp før du ble syk.

Jotun har nok rett her ja.

I motsetning til alle de andre gangene? :p

Lenke til kommentar
That's my golden points.

Og det har jeg heller ikke sagt noe i mot :)

Du mister ikke all formen du har trent deg opp gjennom sommeren fordi du blir syk.

Det kan du såvisst gjøre. Men har du et godt treningsgrunnlag så bruker du ikke like lang tid på å komme deg opp igjen som du brukte på å bygge deg opp før du ble syk.

Det var mitt gyldne poeng. Alle disse har et utrolig godt treningsgrunnlag de legger om sommeren og høsten. Så om de er ute et par uker, vil de fort kunne komme opp igjen og levere på høyt nivå.

Lenke til kommentar

Ja et par uker er ikke problemet.

Problemet ville oppstått i mye større grad om de ikke hadde et apparat rundt seg som passet på de,og de selv ikke kjente kroppene sine så utrolig godt at de merker med engang om noe ikke er helt som det skal være.

Vi er igrunn enige :D

Hva skjer til helgen egentlig? Satt på Brann stadion med sprøytestikk i armen og såg på hopp på eurosport. Men tror da ikke det var noe som har skjedd denne sesongen?

Lenke til kommentar

Lørdag 28/11

NRK1 kl. 12.10 V-cup langrenn: Sprint kvinner og menn

NRK1 kl. 14.00 V-cup kombinert: Langrenn 10 km

NRK1 kl. 14.50 V-cup hopp

NRK2 kl. 19.25 V-cup alpint: Utfor menn

Søndag 29/11

NRK1 kl. 09.40 NRKs sportssøndag: V-cup langrenn: 10 km, kvinner

NRK1 kl. 11.00 V-cup kombinert: Hopp

NRK1 kl. 12.20 V-cup langrenn: 15 km menn

NRK1 kl. 14.10 Sport i dag

NRK2 kl. 19.10 V-cup alpint: Super-G menn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...