Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var en annen sak, Ich. ;)

Du har rett, det er jeg som blander kortene. Jeg beklager feilen.

På Dagsnytt Atten i dag ble denne saken diskutert, og VG-journalisten sa at forklaringene til de som var tilstede spriket såpass at de ikke ville trykke ordene som falt, da de ikke kunne være 100% sikre elns.

Lenke til kommentar
Ifølge skøytepresidenten var det ingen sprik i forklaringer.

Siden jeg har presentert usannheter tidligere i tråden, lastet jeg ned podcasten for sikkerhetsskyld. :3

Sitat fra VG-journalist Truls Dæhli:

"Ja, også er det dette her; hva ble sagt? Og, det var ingen journalister til stede, og det blir altså fortalt videre av de som har vært der, men jeg hører jo også at det er litt vanskelig, igjennom de versjonene, å få fram hva som ble sagt og hvordan det ble sagt. Og da skal man også være forsiktig med å formidle dette."

Olav Traaen:

"[om ordene som falt, i følge skøytepresidenten] så grovt at dette har i følge forbundet vært et brudd på et etisk punkt Mueller har i kontrakten [...]"

http://www.vg.no/sport/skoyter/artikkel.php?artid=584892

Virker som om skøyteforbundet virkelig har dreti der de spiser.

Ai ai ai. Han må vel ha kastet ut et "f**king c**t" eller noe.

Edit: Jeg synes det spiller liten rolle hva han sa til Haugli, han har en stygg uvane med å være upassende grov i kjeften. Det er lite klokt å sende ham på hodet ut døra noen uker før OL, og ukult å ta fra ham avskjedsbetingelsene.

Endret av lch
Lenke til kommentar

Det er en håpløs avgjørelse. Når Haugli i tillegg sier at hun ikke ønsket å få han sparket, da lurer jeg veldig på hva det var hun prøvde på? Skulle ikke forbause meg om at det er flere som har skjulte agendaer her, jeg innbiller meg at Peter Mueller ikke akkurat er den som er best likt over hele fjøla, men det blir bare spekulasjoner.

Sier det igjen, syns synd på Bøkko. Han fortjener ikke dette, det er tross alt han som KAN ta gull. I tillegg står Haugli utenfor landslaget og hun tar aldri noen medalje i Vancouver slik som det ser ut nå. Ikke vanskelig å skjønne at hun ikke har noe til overs for Mueller.

Lurer på hvor mange timer Alex Ferguson hadde vært trener for landslaget. ^^

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

jeg tenkte på en ting nå. Maren Haugli blir nor mer trakkasert rundt omkring nå enn hun noen gang har blitt trakkasert av Peter Mueller. fått litt inside fra landslaget og folk er sykt misfornøyd. Og synd det at maren haugli kommer litt sent med det at hun ikke ville ha Peter sparket

Lenke til kommentar

Tydelig at dette er en rødstrømpekonspirasjon. De fleste på landslaget plasserer seg bak Peter, med unntak av de som er ute i kulden (Symtesøskenparet Haugli og diverse juniorer som ikke har lykkes). Finner det også latterlig at Haugli-duoen får bruke hvem de vil som personlig trener og får han akkreditert til OL, mens Bøkko nektes å ha med seg Peter - noe han tydelig vil.

Hvis dette fortsetter i samme retningen og alt går til helvete får jeg i det minste håpe på en merritert trener, som kan fylle noe av tomrommet til Peter. Er veldig skeptisk til å la Jarle Pedersen overta. Ikke fordi jeg har noe imot han, men han er altfor uerfaren. Har heller ingen tro på HTK som trener, da jeg er redd Bøkko har rett i uttalelsene om at treningsprinsippene er 20 år for gamle.

edit: Nå viser det seg jo at medias informasjon om uttalelsene til Mueller er hundre prosent feil. Noen ganger hater jeg media så inderlig mye. De har altfor mye makt.

Siste skrik sier at Maren Haugli har snakket dritt om PM under middagen, hvor så han har svart med en hard mynt. En sak har ALLTID to sider. Skriv om det heller, VG/DB og resten av møkkamedia.

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar

Ved å se at hun ikke ville at Mueller skulel bli sparket,er kun for å redde sitt eget skinn og slutte skylden vekk fra seg. Eneste hun oppnår er at hun fremstår som mer patetisk.

Det som er sikkert i denne saken er at Bøkko-søsknene blir de som hovedsaklig kommer til å lide mest. Eskil Ervik og Henrik Christiansen, samt Mikael Flygind Larsen er også noen som tjener lite på dette. Jeg tror at selv om forberedelsene for Håvard Bøkko er mildt sagt forstyrret nå, så kommer han nok til å ta minst 1 medalje i Vancouver. Og jeg håper så inderlig at han kommer til å takke Mueller, for skøyteforbundet fortjener lite heder i den sammenhengen.

Hvorfor kunne ikke dette ha blitt håndtert på en annen måte enn det ble gjort? Forbundet burde heller ha gått for at Mueller fikk en irettesettelse. Det for å vise overfor han at han ikke kan holde på med de verbale uttrykkene han til tider kommer ut med. Men det VISSTE forbundet om da de ansatte han for 6 år siden. Husker at det var litt diskusjoner i skøytekretsene rundt ansettelsen av Mueller, at det kunne komme noen episoder som kanskje ikke var helt heldig for skøytesporten. Episoder som denne og disputten med Mari Hemmer er eksempler på dette.

Konsekvensen nå er at landslagsgruppen er splittet. På den ene siden sitter søsknene Haugli og Hemmer (disse er sikkert ganske fornøyde nå) og på andre siden sitter Bøkko-søsknene (misfornøyde med utfallet og våre største talenter på lang tid). Hvordan forbundet skal finne en trener som klarer å skape lik entusiasme blant disse to gruppene er eg veldig spent på å få høre. Bøkko x2 har allerede gjort det klart at de vil ha Mueller og det beste for de to hadde nok vært at han ble personlig trener for dem. Eventuelt skreddersy et mer tilpasset opplegg for dem, siden det er de to vi kommer til å feste vår litt til når det gjelder topp-plasseringer i fremtiden. Men det kommer ikke til å skje.

Styret i dagens forbund virker å være blendet av at fellesskapet skal stå i sentrum. Alle skal ha det bra, og det skal være ingen konflikter. Det er det perfekte scenario. Det er på tide å våkne opp og se at folk har forskjellige meninger og tilsynelatende ikke redde for å si sin mening. Er derfor Mueller er sparket (han var ikke redd for å være krass, og Maren Haugli sa ifra gjennom rapport til styret). Hvis forbundet skulle ha valgt en ny trener, og fra Norge, bør de gå for Jarle Pedersen. En person som har fostret mange gode talenter, og som har fått frem Sverre Lunde Pedersen (et av tidenes største talenter innen skøyter). Han har en profil som passer innenfor rammene til skøyteforbundet.

Igjen nevner eg at tilpasset opplegg for utøverne ville nok vært en god ide her. På den måten ville vi hatt tilsynelatende to grupper på landslaget. For å gjøre ting lettere for uttak osv kunne det ha vært tette dialoger mellom trenerne, slik at korrekte uttak kunne blitt foretatt. Men det som blir tungen på vektskålen her er økonomi. Styret kommer aldri til å godta å lønne to trenere på landslaget (slik eg forespeilet det). De ønsker nok et opplegg med 1 gruppe og 1 hovedtrener.

Det blir med stor spenning eg følger med fremover mot OL. Hva blir løsningen?

Endret av Osturn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...