Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Jeg sendte en mail for et par timer siden, men regner ikke med å få svar med det første... du vet hvordan sånne ting funker;)

Det eneste som skjer er at jeg får svart skjerm, og det står "ready" nede i hjørnet. Hvis jeg trykker play, kommer det en kjapp "connecting to server" sekvens, før det går tilbake på "ready". Error reporten til mediaplayeren sier at det enten skyldes brannmur, eller at noe er galt med serveren jeg prøver å connecte til. Begge disse tingene bør jo utelukkes siden du klarer å se uten problem, og jeg har prøvd å skru av alt som finnes av sikkerhet uten at det hjelper.

Jeg skal prøve den der 15-minutters tingen. Hvis ikke det fungerer tror jeg jeg går for formatering.

Takk for innslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da var jeg tilbake med nyformatert maskin, men fortsatt svart skjerm på nettTven:(

Det er iallfall en liten trøst at jeg får sett sammendragene, men jeg må seriøst klare å fikse dette til i morgen.

Edit: fikk svar på mailen jeg sendte til NRK "Vi har fått tilbakemelding fra en del brukere som har problemer med å få sett Sportslørdag i nett-tv, og det jobbes nå med å finne (og evt løse) problemet. Vi vil sette pris på å få vite hvilken bredbåndsleverandør du har? (så får vi ta det med i feilsøkingen)."

Hmm... Kanskje jeg overreagerte litt med å formatere pcen:P . Ellers vet jeg ikke hvor betryggende det er at de slenger "og evt løse det" med som en slags ettertanke som kanskje ikke er så viktig;)

Endret av Asmodeanx
Lenke til kommentar

Dagens program (Hva faen gjør jeg oppe så tidlig? :ohmy: ) :

NRK 1

10.00 NRKs sportssøndag: Sesongåpning Beitostølen

11.00 Sesongåpning Beitostølen: Langrenn 10 km menn

12.55 V-cup alpint: Slalåm 2. omgang, menn

13.45 Sesongåpning Beitostølen: Skiskyting fellesstart kvinner

14.30 Sesongåpning Beitostølen: Skiskyting fellesstart menn

15.30 V-cup skøyter: 1000 m kvinner og menn, forfølgelse lag

NRK 2

09.55 V-cup alpint: Slalåm 1. omgang menn

Lenke til kommentar
Bra kommentar, Dark:)

Fikk tilslutt mail i går om at problemet med oppkoblingen hadde med Nextgentel å gjøre. ting er fucka i dag og:(

Jeg bruker også å streame (fordi TV'n er kass, sa opp lisensen). Problemet her er at Ice.no har strupa linja. Når jeg måler tempo på nrk viser det 200 kbps, men det ramler ned til 48 kbps etter få sekunder. Det samme skjer om jeg kjører programmene som er lagret på nrk.

Streaming tar stor plass, så kanskje du også har lasta mer enn en eller annen begrensning som alle leverandører har? Ice struper hvis mengden overstiger 2,5 GB/uke. Har nettopp kjøpt et program http://www.dumeter.com/?LangID=EN som gjør det greit å følge med, men kanskje det fins noen gratis som gjør samme jobben?

Lenke til kommentar
Bra kommentar, Dark:)

Fikk tilslutt mail i går om at problemet med oppkoblingen hadde med Nextgentel å gjøre. ting er fucka i dag og:(

Jeg bruker også å streame (fordi TV'n er kass, sa opp lisensen). Problemet her er at Ice.no har strupa linja. Når jeg måler tempo på nrk viser det 200 kbps, men det ramler ned til 48 kbps etter få sekunder. Det samme skjer om jeg kjører programmene som er lagret på nrk.

Streaming tar stor plass, så kanskje du også har lasta mer enn en eller annen begrensning som alle leverandører har? Ice struper hvis mengden overstiger 2,5 GB/uke. Har nettopp kjøpt et program http://www.dumeter.com/?LangID=EN som gjør det greit å følge med, men kanskje det fins noen gratis som gjør samme jobben?

Hmm var ikke klar over slike begrensninger, men uansett tror jeg ikke det burde gjelde meg (jeg driver ikke og laster ned filmer og musikk i hytt og gevær). Men det kan jo ikke utelukkes.

Bruno: Hun dropper TDS? Jeg hadde akkurat begynt å glede meg til at hun endelig skulle vinne det nå;) Har vi noen andre håp for sammenlagt-seier i tds i år? (regner med at Jacobsen, selv om hun er "tilbake", ikke kommer å være en reel utfordrer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...