Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer Cologna!

Og gratulerer Petter med en fantastisk sesong!

Ikke misforstå meg, jeg er ikke bitter for at Petter ikke vant, men jeg syntes det er en litt trist at tds skal avgjøre så mye som den gjør. Vinneren av tds har vunnet verdenscupen alle disse tre årene på herresiden og sånn sett skulle jeg ønske at Petter kunne stoppet den trenden.

Verdenscupen skal vinnes av den som er best over en hel sesong som det alltid har vært akkurat som en fotballtabell ikke lyver. Med tds blir det slik at man kan hente en haug av poeng og ha en relativt dårlig sesong ellers. For sånn sett bort fra denne siste uka i Sverige har ikke Cologna hatt noen god trend etter jul.

men det er min mening, nå bare håper jeg Petter tar et nytt steg til neste år!

Lenke til kommentar
Gratulerer Cologna!

Og gratulerer Petter med en fantastisk sesong!

Ikke misforstå meg, jeg er ikke bitter for at Petter ikke vant, men jeg syntes det er en litt trist at tds skal avgjøre så mye som den gjør. Vinneren av tds har vunnet verdenscupen alle disse tre årene på herresiden og sånn sett skulle jeg ønske at Petter kunne stoppet den trenden.

+1

Vinneren blir jo den som har best form i en uke

Endret av Sjuki
Lenke til kommentar
Tour de Ski er råtten. Hadde den ikke vært på programmet, hadde Ola Vigen Hattestad vunnet verdenscupen. :w00t:

Det hadde hvertfall hvert katastrofe.

Katastrofe? Det hadde vært HERLIG! :D

Nei. At man i det hele tatt har muligheten til å komme så høyt opp i totalcupen kun ved å gå sprintrenn sier sitt om hvilken vei langrennssporten har utviklet seg.

Lenke til kommentar
Tour de Ski er råtten. Hadde den ikke vært på programmet, hadde Ola Vigen Hattestad vunnet verdenscupen. :w00t:

Det hadde hvertfall hvert katastrofe.

Katastrofe? Det hadde vært HERLIG! :D

Nei. At man i det hele tatt har muligheten til å komme så høyt opp i totalcupen kun ved å gå sprintrenn sier sitt om hvilken vei langrennssporten har utviklet seg.

Det er flere distanserenn i VC enn det er sprint. Er jo ikke FIS sin feil at Ola dominerer så mye som han gjør. Er bare ingen som dominerer så mye i distanserennene. Så jeg synes det er fantastisk at en sprinter er så høyt oppe som han er. :D

Lenke til kommentar

Latias: Du kan ikke bare skille mellom sprint og distanse.

Det er flere sprintrenn enn 15km klassisk, og 15 km fri, og 30km fellesstart osv osv

Ola er en spesialist, og selv om en løper hadde vunnet alle 15km fri og 15 km klassisk så hadde vedkommende måtte gjort det bra i de andre distansene også.

Ola trenger bare være god i en distanse. 1-4 minutter maks.

(15km er et litt dårlig eksempel, siden man da ofte er god på både 10km og 30 km også. Men du tar poenget.)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...