Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen er komplett. Men Northug kommer nærmere og nærmere for hver dag som går. :)

Der er eg enig. Han har potensiale til å bli tilnærmet komplett.

Dæhlie når han gikk var han komplett. Han hadde alt som trengtes av han i den perioden.

Blir også litt feil å kreve at en "komplett" løper skal dominere både langdistanse og sprint.

Petter kan fint vinne sprintrenn, men han har vel ikke så gode kort på hånd på langdistanse (30km og 50km) singlestart....

Enda....

Lenke til kommentar
Håper det heller er håpløse forhold i morgen, enn på søndag. Mye bedre å se på individuelle konkurranser.

Det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Større sjanse for mange lange hopp da de kan sette farten opp og ned mellom gruppene (som for eksempel betyr at Schlierenzauer bare kan ødelegge for 1/4 av hoppene :p ). I tillegg har Norge generelt vært mer med i tetsjiktet på laghopp enn individuelt i år.

MEN det er klart at siden man kan sette farten opp og ned oftere, er det også lettere å få avviklet et laghopprenn enn et individuelt hopprenn under vanskelige forhold og sånnsett er det jo ønskelig at hvis det skal komme dårlige forhold en av dagene får det være under laghopp.

En positiv ting med fredagens konkurranse var at det faktisk ble hoppet enda kortere da enn i Vikersund (positivt fordi jeg etter den korte hoppingen i Vikersund tenkte "dårlig pr for Norge" og fryktet at det kom til å bli lenge til neste gang vi fikk hopp igjen).

Er det noen som fikk med seg om Romøren får hoppe på søndag? var snakk om at han fikk hoppe så lenge de rett bak ham på verdenscuplista ikke gjorde det for godt på fredag, men jeg vet ikke hvordan det endte...

edit: Letet litt rundt, og det ser dessverre ut som at Kamil Stoch har slått Romøren med 1 poeng totalt etter 10.plassen i dag og dermed tar fra ham den siste plassen på søndag, men jeg er ikke sikker.

Endret av Asmodeanx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...