Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er no seks løp att, men han har definitivt ein god sjanse. Forresten, er det nokon som forklare det systemet med stryking av løp? Har ikkje heilt fått med meg korleis det fungerer.

Altså, på slutten av sesongen skal de stryke hver løpers tre dårligste renn. Dette for å gjøre det mer jevnere i toppen. Sikora har gått alle løp, og har fått verdenscuppoeng i alle løp. Dvs. at Sikora sine tre dårligste løp denne sesongen, blir stryket fra listene og han vil derfor miste poeng i sammendraget. Bjørndalen trenger ikke bekymre seg for dette, for han har vært syk, og derfor er de resultatene hans stryket allerede.

Var kanskje ikke så godt forklart, men jeg prøvde. :p

Lenke til kommentar
NÅ har vi et dilemma.

Burde Lars få vinne? Han fortjener denne seieren.

På en annen side: Bjørndalen trenger så mange poeng som mulig på Sikora. Derfor burde han vinne.

Samme dillemma som Petter-Ola. Nordmenn er tydeligvis ikke "feige".

Bøkko ordnet første VM medalje på 5000 enkeltdistanse noensinne ifølge kommentatorene...

Sølv. Og et kanonløp. Aldri vært så nærme Kramer før.

Rått. Under 2 sekunder. Jeg tipper vi får mange, gode dueller mellom de to i fremtiden, kanskje med amerikaneren Marsicano (?) også.

Lenke til kommentar

FANTASTISK HERLIG!!!!!! :D :D GRATTIS AKSEL!!!!

Han har vært best. Å kjøre ut er en del av gamet. Ikke noe spesielt i det synes jeg. Er ikke noe verre enn å vinne CL etter at Terry sklir på straffen sin... :)

EDIT: Og husk at han har vært best gjennom sesongen. Det var fullt fortjent! :D

Endret av 7Bolanos
Lenke til kommentar

Altså. Ingen nordmenn er med i toppen av sammendraget. Og uansett blir ikke tremila spennende før det har gått 25 km. :p

Er mye mer spennende med femmila. Northug og Cologna kjemper om sammendraget. Er også mye bedre å se på, flere som prøver å stikke. Er en stor forskjell på tremila og femmila. ;)

On-T: Blir spennende å se hvem som prøver seg på spurtpoengene underveis. Man kan plukke femten poeng og det kan være avgjørende for sammendraget.

Endret av Camrot
Fjernet OT
Lenke til kommentar
Er mye mer spennende med femmila. Northug og Cologna kjemper om sammendraget. Er også mye bedre å se på, flere som prøver å stikke. Er en stor forskjell på tremila og femmila. ;)

Flere som prøver å stikke ? Er vel på kvinnenes fellestarter man faktisk pleier å få noe annet enn samlet felt til mål?

Lenke til kommentar

Det er flere som prøver å stikke på femmila, men de får ingen stor luke. Jeg sier prøver å stikke, ikke at de får en stor luke. ;)

Håper Majdic tar cupen sammenlagt. Dopere som polakken fortjener ikke vinne.|

Hvordan vet du at Kowalzcyk er dopa? Kuitunen har også blitt tatt for doping tidligere, men det betyr ikke det at hun fortsatt er en doper...

Endret av Camrot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...