Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angåande diskusjonen om femmila i Oslo skal vere fellesstart eller intervallstart:

http://www.dagbladet.no/2009/03/02/sport/s...orthug/5105163/[/url] ']Ledelsen i Holmenkollen har varslet at de vil vurdere å sende en søknad om å arrangere femmila på «gamlemåten» i 2011-VM.

 

En slik søknad må sendes til FIS i løpet av våren. Søknaden havner da først på bordet til Ulvang og hans menn i langrennskomiteen.

 

- Det er ingen tvil om at FIS vil ha sans for arrgumentene om kultur og historie, noe også Gian Franco Kasper (FIS-president) sa da han besøkte Holmenkollen i fjor, men hva utfallet eventuelt vil bli, er det for tidlig å si noe om, sier Ulvang.

 

En utfordring i så måte, mener Ulvang blir å få fram den unike historien.

 

- Vi må fortelle verden at dette er verdens eldste og hardeste skirenn. Og så må det være et TV-selskap som har kunnskap til å stå for en slik produksjon.

 

Personlig ser den tidligere toppløperen gjerne at det blir intervallstart når det skal gjøres opp om femmilsgullet om to år.

- Jeg tilhører den konservative delen, og jeg ville støttet en intervallstart i 2011, begrunnet i historie og kultur. Det tror jeg også mange andre vil støtte, sier finnmarkingen.

Lenke til kommentar

Fem-mila:

 

Fellesstart: Mer undeholdning

 

Individuell start: Viser mer hvem som er best på ski

 

Det er mine meninger. Eg mener også at man lett kan skamkose seg med en femmil selv om den går som individuell start. Men folk er dessverre litt utolmodige.

 

Ta fem-mila i Nagano. Helt konge underholdning.

Lenke til kommentar
Fordeler:

- Man får se hvem som er best på ski.

- Er en tradisjon.

 

Ulemper:

- Folk som Northug har ingen sjanse.

- Få løpere fra Norge som har sjanse til medalje.

- Er bedre å se på fellesstart.

 

Klassisk har vi noen potensielle.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...