Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Teich har ikke toppfarten, men han har en syk langspurt. Han begynner vanligvis lenge før oppløpet med spurten, og da blir de andre fort kjørt eller hektet av.

 

Ikke langspurt nei.

 

Han har en knalltøff avslutning, tipper han kjører opp tempoet fra 6,5 til 7 km.

 

Du hører jo kommentatorene. Nå begynner det å renne ut i dass for Teichmann, for det minker så mye på etappen.

 

Langspurt er jo ikke de to-tre siste km av et løp...

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv Alsgaard slet i spurt mot Teichman husker jeg, så han er ikke noen dårlig spurter, men han har definitivt ikke rykket/aksellerasjonen til Petter.

 

 

Det er da noen år siden. Spiller jo "bittelitt" inn det på en langrennsløper....

 

Alsgård var forøvrig en typisk langspurter. Måtte ha et langt oppløp der han kunne komme opp i toppfart som var Thomas sitt sterke kort.

 

Korte oppløp var Thomas nesten så godt som dårlig.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Ikke langspurt nei.

 

Han har en knalltøff avslutning, tipper han kjører opp tempoet fra 6,5 til 7 km.

 

Du hører jo kommentatorene. Nå begynner det å renne ut i dass for Teichmann, for det minker så mye på etappen.

 

Langspurt er jo ikke de to-tre siste km av et løp...

 

Har du noen gang sett en innspurt av Teich? Enten prøver hans er tidlig, eller så drar han i gang en langspurt 700-800 m før mål. Men det kommer jo an på hvordan løypa også er.

 

Bome at Latias kom innimellom da...

 

Hahaha :p

Lenke til kommentar
Har du noen gang sett en innspurt av Teich? Enten prøver hans er tidlig, eller så drar han i gang en langspurt 700-800 m før mål. Men det kommer jo an på hvordan løypa også er.

 

 

 

Nei. Eg ser ikke på Langrenn Kjetil.

 

Han prøver jo seff på en lengre spurt siden han er bedre på det enn på en kort spurt. Men det at han prøver på det betyr da på langt nær at han er RÅ på det. Om du skjønner logikken....

 

Oki.. Nå definerte kommentatoren faktisk 2-3 km som en langspurt.

 

Ikke helt enig der. Men trenger ikke diskutere det mer :)

 

Eg definerer langspurt som under 1km. Noe over det blir ikke spurt i mine øyne, men en sugen avslutning.

Lenke til kommentar
HØRTE DU DEN JOTUN?

 

"Teichmanns styrke er jo en langspurt!" :p

 

 

Se innlegget mitt rett over. Som vanlig siterer du feil, og eg er hvertfall ikke enig i alt en kommentator i langrenn sier...

 

Nei, fordi du, som selv sier du ikke følger med på langrenn, vet jo mer enn Torgeir Bjørn som har kommentert det i flere år. :roll:

Lenke til kommentar
HØRTE DU DEN JOTUN?

 

"Teichmanns styrke er jo en langspurt!" :p

 

 

Se innlegget mitt rett over. Som vanlig siterer du feil, og eg er hvertfall ikke enig i alt en kommentator i langrenn sier...

 

Nei, fordi du, som selv sier du ikke følger med på langrenn, vet jo mer enn Torgeir Bjørn som har kommentert det i flere år. :roll:

Omg...hold kjeft nå da

Lenke til kommentar
Nei, fordi du, som selv sier du ikke følger med på langrenn, vet jo mer enn Torgeir Bjørn som har kommentert det i flere år. :roll:

 

 

Som presterer å si dette midt under et løp:

 

"Tore Ruud blir jo oppmuntret av dette, han bor jo på Lillehammer nå, og nærmer seg finnen for hvert tak."

 

Gjør jo aldri feil en kommentator :)

 

Men du kan få siste ord i neste innlegg Kjetil

 

Er jo kvalitet over argumentasjonen din nå.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...