Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge sliter i dag om Tore Ruud kommer sammen med reste av gjengen. Han vil normalt tape en 20-30 til de andre gode løperne. Med dagens ski (som sannsynligvis er latterlig sammenlignet med store nasjoner som f.eks. Japan og Sør Korea) vil han nok tape enda litt. Vi får håpe Tore Ruud har 30-40 sekund, slik at Northug iallefall veksler likt med Tyskland..

Lenke til kommentar

Når man ser at Gjerdalen var rundt 40 sekunder raskere enn Hofstad på fridelen av jaktstarten så er det lett å tenke sånn, men det er viktig å huske på et par ting.

 

- Hofstad lå et minutt bak allerede ved skibyttet, rimelig alene i løypa, mens Gjerdalen var foran med teten og kunne henge ganske lenge.

- På de første snaue 10 km (dagens distanse) var Hofstad noe sånt som 10 sekunder raskere enn Gjerdalen

- Hofstad tapte mye tid på slutten, men først når han innså at det var håpløst å innhente de foran

 

Håper og tror at landslagsledelsen har tatt den riktige avgjørelsen.

Lenke til kommentar

Jeg fikk et veldig dårlig bilde av Hofstad en eller annen gang. Husker ikke hva det var, men jeg følte han sutret mye. Så senere kom det flere episoder jeg mener han igjen viste seg som litt sutrete. Først var det når Lars Berger hadde den spøken på NRK. Så var det vel når Northug sa han kunne gått siste etappe i OL, så var han ute og sutret igjen..

 

Jeg mener vi har flere som burde gått før Hofstad. Gjerdalen, et par skiskyttere osv.

 

Edit:

Nå MÅ Hofstad ha dagen, ellers vil Northug starte langt bak Tyskland på siste etappen.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
På de tre første etappene trenger man ikke spare krefter til en evt. spurt om man kjører og ikke klarer dra i fra.

 

I en fellesstart må man ha krefter til spurt om man ikke klarer å sprenge feltet. Derfor er det færre som tør prøve.

 

ja det er standardforklaringen vi blir gitt, og jeg hadde kjøpt den hvis det var snakk om små tidsmarginer, men her snakker vi jo om enorme tidsforskjeller på bare ti kilometer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...