bruno99 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ja, Södergren er jo veldig sympatisk. Men mener likevel at hvis Petter skal bli en komplett løper må ha gjøre noe for å utvikle seg. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hvorfor utvikle seg når man vinner på det man er best på? Eneste hadde vel vært å vinne en individuell start. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Haha, bitre svensker. :!: Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Eneste hadde vel vært å vinne en individuell start. Nettopp. Petter fikk jo pepper for å ikke gjøre noe jobb på treningene også av alle nadre på laget noe som gjør at han har utviklet seg noe. Skal man vinne intervallstart må man ha andre egenskaper enn å ligge i rygg på folk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Og det skal han liksom "øve" seg på, på 5-mila? Don't think so. Virker nesten som du er bitter over seieren. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Og det skal han liksom "øve" seg på, på 5-mila? Don't think so. Virker nesten som du er bitter over seieren. Han er sikkert svensk. :!: Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Langrenn har blitt sånn at man ikke trenger å være god på intervallstart. Bare fellessstart nesten, ikke Petter sin feil det. Selv savner jeg ordentlig langrenn, 5 mil fellesstart syns jeg er total idioti. Men det er nå mitt syn. Hvis de absolutt skal ha jaktstart med fellesstart så må de kunne forstå at de må skifte på rekkefølgen til stilartene. De som er best i klassisk er i praksis sjanseløse, blir helt feil. Syns synd på Sødergren, hadde det vært uten fellesstart hadde han knust alle. All ære til Northug, han gjorde alt rett i dag, han er nødt til å utnytte sine sterke sider, at svenskene ikke liker måten han går på blir for dumt. Klart man må være kynisk, han er perfekt for dagens langrenn. Endret 22. februar 2009 av ^fmj Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Å jobbe litt under løpene kan faktisk bidra til at man utvikler seg som løper ja. Jeg er stor fan av Petter og ønsker at han skal bli en skikkelig allrounder som Dæhlie og Alsgaard var. Syntes det er rart at dere ikke er enige, men nå har jeg kanskje litt mer erfaring når det gjelder ski enn dere. Edit: Tomhel Endret 22. februar 2009 av bruno99 Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Langrenn har blitt sånn at man ikke trenger å være god på intervallstart. Bare fellessstart nesten, ikke Petter sin feil det. Så klart, men intervallstart eksisterer fremdeles, og de som vinner de er i mine øyne ekte mestere verdig. Syntes det er synd at 5 mil har blitt fellesstart, men det er naturligvis for å gjøre det mer publikumsvennlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ja, du er nok for smart for oss Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 50 km intervalstart er noe av det kjedeligste som finnes. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Svenskene sinna på Northug De er bare bitre. Petter bruker sin styrke, som han er helt overlegen i verden på. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Alsgaard og Dæhlie er fra en annen tid. Det er et løp med intervallstart i VM, det sier alt. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 50 km intervalstart er noe av det kjedeligste som finnes. Nettopp derfor det gåes som fellesstart. Men mener at enkeltstart er en bedre indikator hvem som er den beste skiløperen. Derfor er jeg veldig glad Kollen 5-mila fremdeles eksisterer TomHel: Spar meg. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) 50 km intervalstart er noe av det kjedeligste som finnes. Det er artigere å se på 30 stykker som går i treningstempo i 2 timer og spurter om seieren? 5-mil intervallstart er noe av det mest spennende, er så forbanna for at de har laget fellesstart, bare fordi at langren skal bli mer populært i mellom-europa. Jeg savner når langrenn var langrenn. Endret 22. februar 2009 av ^fmj Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Helt sant, men langrenn er ikke som det er. For mange er det mer spennende med fellestart og det trekker flere folk. Dessverre. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 50 km intervalstart er noe av det kjedeligste som finnes. Det er artigere å se på 30 stykker som går i treningstempo i 2 timer og spurter om seieren? 5-mil intervallstart er noe av det mest spennende, er så forbanna for at de har laget fellesstart, bare fordi at langren skal bli mer populært i mellom-europa. So true. Husker 5 mila i Kollen 2005 (tror jeg) da Frode Estil (eller var det Odd Bjørn) vant. meste spennende løpet jeg har sett på lange tider... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 50 km intervalstart er noe av det kjedeligste som finnes. Nettopp derfor det gåes som fellesstart. Men mener at enkeltstart er en bedre indikator hvem som er den beste skiløperen. Derfor er jeg veldig glad Kollen 5-mila fremdeles eksisterer TomHel: Spar meg. Mot dumheten min? I enkeltstart er det bare å trå til, men i fellesstart må du også tenke taktikk og andres styrker osv. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Det er artigere å se på 30 stykker som går i treningstempo i 2 timer og spurter om seieren? 5-mil intervallstart er noe av det mest spennende, er så forbanna for at de har laget fellesstart, bare fordi at langren skal bli mer populært i mellom-europa. Fellesstart gjør det ikke bare mer populært i mellom-europa, men gjør det mer populært og spennende for oss fleste i nord også. Det skjer jo mer før målgang, enn 2 timer med treningstempo. Det blir som å se et sykkelritt, stadig noen grupper som prøver å rykke, mens andre ligger bak i hovedfeltet og jobber for at det skal bli spurtoppgjør om seieren. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Nettopp. Intervallstart i langrenn er nesten like kjedelig som tempoetappene i TdF, mens fellesstartene er som vanlige etapper. Fint å se at de lager en variant av TdF i langrenn også, nemlig TdS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå