Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Langrenn har blitt sånn at man ikke trenger å være god på intervallstart. Bare fellessstart nesten, ikke Petter sin feil det. Selv savner jeg ordentlig langrenn, 5 mil fellesstart syns jeg er total idioti. Men det er nå mitt syn. Hvis de absolutt skal ha jaktstart med fellesstart så må de kunne forstå at de må skifte på rekkefølgen til stilartene. De som er best i klassisk er i praksis sjanseløse, blir helt feil.

 

Syns synd på Sødergren, hadde det vært uten fellesstart hadde han knust alle. All ære til Northug, han gjorde alt rett i dag, han er nødt til å utnytte sine sterke sider, at svenskene ikke liker måten han går på blir for dumt. Klart man må være kynisk, han er perfekt for dagens langrenn.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Å jobbe litt under løpene kan faktisk bidra til at man utvikler seg som løper ja. Jeg er stor fan av Petter og ønsker at han skal bli en skikkelig allrounder som Dæhlie og Alsgaard var. Syntes det er rart at dere ikke er enige, men nå har jeg kanskje litt mer erfaring når det gjelder ski enn dere.

 

Edit: Tomhel

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Langrenn har blitt sånn at man ikke trenger å være god på intervallstart. Bare fellessstart nesten, ikke Petter sin feil det.

Så klart, men intervallstart eksisterer fremdeles, og de som vinner de er i mine øyne ekte mestere verdig. Syntes det er synd at 5 mil har blitt fellesstart, men det er naturligvis for å gjøre det mer publikumsvennlig.

Lenke til kommentar
50 km intervalstart er noe av det kjedeligste som finnes.

Det er artigere å se på 30 stykker som går i treningstempo i 2 timer og spurter om seieren? 5-mil intervallstart er noe av det mest spennende, er så forbanna for at de har laget fellesstart, bare fordi at langren skal bli mer populært i mellom-europa.

 

Jeg savner når langrenn var langrenn.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
50 km intervalstart er noe av det kjedeligste som finnes.

Det er artigere å se på 30 stykker som går i treningstempo i 2 timer og spurter om seieren? 5-mil intervallstart er noe av det mest spennende, er så forbanna for at de har laget fellesstart, bare fordi at langren skal bli mer populært i mellom-europa.

So true. Husker 5 mila i Kollen 2005 (tror jeg) da Frode Estil (eller var det Odd Bjørn) vant. meste spennende løpet jeg har sett på lange tider...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
50 km intervalstart er noe av det kjedeligste som finnes.

Nettopp derfor det gåes som fellesstart. Men mener at enkeltstart er en bedre indikator hvem som er den beste skiløperen. Derfor er jeg veldig glad Kollen 5-mila fremdeles eksisterer :)

 

TomHel: Spar meg.

Mot dumheten min?

 

I enkeltstart er det bare å trå til, men i fellesstart må du også tenke taktikk og andres styrker osv.

Lenke til kommentar
Det er artigere å se på 30 stykker som går i treningstempo i 2 timer og spurter om seieren? 5-mil intervallstart er noe av det mest spennende, er så forbanna for at de har laget fellesstart, bare fordi at langren skal bli mer populært i mellom-europa.

Fellesstart gjør det ikke bare mer populært i mellom-europa, men gjør det mer populært og spennende for oss fleste i nord også. Det skjer jo mer før målgang, enn 2 timer med treningstempo. Det blir som å se et sykkelritt, stadig noen grupper som prøver å rykke, mens andre ligger bak i hovedfeltet og jobber for at det skal bli spurtoppgjør om seieren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...