Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Latias, DIN DUST!

 

Husker du jeg påstod vi kunne stille med mange løpere på fellesstarten for menn?

Du svarte at kun fire fra Norge fikk gå. Det er feil.

 

Løperne blir tatt ut både etter verdenscupen (vet ikke hvor mange, men ikke såmange som 30) og noen etter antall verdenscuppoeng i denne uka i Pangchang.

 

Foreløpig ser det kun ut til at Tora får gå kvinnenes fellesstart, mens det virker som både, Berger, Hanevold, Os, Hagle og Ole får gå mennenes.

 

Tror det er de 30 beste i verdescupen som får gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Northug tar dette vett! Setter inn støtet som sist og eier alle på sisterunden! Neida, men seriøst, skal det komme en nordmann på pallen idag tror jeg det blir Eldar, synes ikke Odd-Bjørn eller Martin virker så freske om dagen, finnes flere utlendinger som er i en god del bedre form, men med perfekte ski, hvem vet? Favoritt idag er Johan Olsson og Lukas Bauer for min del, og kanskje Teichmann om han har dagen

Lenke til kommentar
Latias, DIN DUST!

 

Husker du jeg påstod vi kunne stille med mange løpere på fellesstarten for menn?

Du svarte at kun fire fra Norge fikk gå. Det er feil.

 

Løperne blir tatt ut både etter verdenscupen (vet ikke hvor mange, men ikke såmange som 30) og noen etter antall verdenscuppoeng i denne uka i Pangchang.

 

Foreløpig ser det kun ut til at Tora får gå kvinnenes fellesstart, mens det virker som både, Berger, Hanevold, Os, Hagle og Ole får gå mennenes.

Jeg sa at alle land kan stille med maks fire løpere, MEN regjerende får stille med fem løpere. Og siden Emil er regjerende mester, får vi stille med fem. ;)

Lenke til kommentar

Hopp for kvinner nå. De hopper litt lengre enn kombinertfolka i går. :!:

 

Nettopp, da bør fristen være rett før VM. Svartedal ble nummer 2 forrige helg, men får ikke gå pga. den fristen. Si meg, vil ikke Skinstad vinne medlajer?

Svartedal får ikke gå fordi han ikke er i troppen.

Lenke til kommentar
Hopp for kvinner nå. De hopper litt lengre enn kombinertfolka i går. :!:

 

Nettopp, da bør fristen være rett før VM. Svartedal ble nummer 2 forrige helg, men får ikke gå pga. den fristen. Si meg, vil ikke Skinstad vinne medlajer?

Svartedal får ikke gå fordi han ikke er i troppen.

 

Det er jo fordi han ikke viste hvor god han er før siste helg før VM, så uttak burde vært denne uka.

Lenke til kommentar
Jeg sa at alle land kan stille med maks fire løpere, MEN regjerende får stille med fem løpere. Og siden Emil er regjerende mester, får vi stille med fem. ;)

 

Du sa at det ikke gikk på verdenscuppoeng, noe det gjør.

Så klart det går på verdenscuppoeng, men man får ikke stille med ti løpere om man har så mange blant de 30 beste. Uansett hvor mange man har blant de 30, kan man kun stille med fire. Norge får stille med fem, pga. Hagle som er regjerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...